۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اضافه وزن در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است
کد خبر: ۱۸۸۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان:

اضافه وزن در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: آمار‌ها نشان می دهد ۶۲.۷ درصد ایرانی‌ها دچار اضافه وزن و چاقی هستند، که این آمار نگران کننده است.

اضافه وزن در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ، نخستین همایش ملی تحولات علوم ورزشی در حوزه سلامت، پیشگیری و قهرمانی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) با حضور محمد پورکیانی، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، مشهدیی آقایی مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین و جمعی از مدیران و ورزشکاران استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد.

سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در این همایش با اشاره به لزوم تقویت ورزش‌های همگانی اظهار کرد:  وضعیت ورزش همگانی در کشور ما مناسب و قابل توجه نیست، با بی توجهی به این امر شاهد سیر نزولی در ورزش‌های همگانی هستیم.

وی با اشاره به چالش‌های جدی کشور در موضوع سلامت گفت: با بررسی آمارها متوجه تهدید‌های جدی در زمینه سلامت کشور شده‌ایم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: اضافه وزن و چاقی از عوامل تهدید کننده سلامت در کشور است به طوری که آمار‌ها نشان می دهد 62.7 درصد ایرانی‌ها دچار اضافه وزن و چاقی هستند، یعنی 50 میلیون از 80 میلیون نفر که این آمار نگران کننده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه این مسئله در کشور ما از سایر کشورهای دارای جمعیت چاق بیشتر است، نگرانی بیشتر در ان زمینه شیوع اضافه وزن و چاقی در بین کودکان و نوجوانان است.

11 درصد مرم ایران مبتلا به دیابت هستند

احمدی با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی زمینه ساز بیماری‌های مختلف است، ابراز کرد: از جمله این بیماری‌ها دیابت است که بر اساس آمار 11 درصد نیز مردم ایران مبتلا به دیابت و 20 درصد مردم نیز در معرض دیابت هستند.

 وی با بیان اینکه 33 درصد مردم دنیا دچار اضافه وزن هستند، اعلام کرد: این عدد در کشور ما 63 درصد است که 2 برابر میانگین جهانی است، این یک آمار هشدار دهنده برای ایران است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در موضوع دیابت وضعیت خوبی نداریم، عنوان کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در خصوص دیابت است و آمارها  در ایران نشان می دهد سن ابتلا به این بیماری در ایران 10 تا 15 سال پایین تر از سن شایع در کشورهای توسعه یافته است.

احمدی با بیان اینکه سلامت جامعه و مردم از مهمترین اولویت‌ها است، تاکید کرد: برای مقابله با اضافه وزن و دیابت این دو تهدید سلامتی باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم، تحرک، ورزش و رژیم غذای سالم امری ضروری و از نقش های مهم در مقابل این تهدید‌هاست.

 وی در پایان با اشاره به ارتقا شرایط ورزش در کشور یادآورشد: آگاه سازی مردم بسیار مهم است، امیدواریم دستاوردهای این همایش اصلاح سبک زندگی، ارائه راهکارهایی برای آگاه سازی مردم و تشویق مردم به ورزش در فعالیت‌های روزانه باشد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان