۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ساخت و ساز یک میلیون ساختمان غیرمجاز در کشور
کد خبر: ۱۸۱۷۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۲ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان امور اراضی کشور خبر داد:

ساخت و ساز یک میلیون ساختمان غیرمجاز در کشور

رئیس سازمان امور اراضی کشور مطرح کرد: در کشور شاهد ساخت و ساز یک میلیون ساختمان غیرمجاز هستیم و این بزرگترین آسیب برای زمین‌های کشاورزی است.

ساخت و ساز یک میلیون ساختمان غیرمجاز در کشور
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، دکتر قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور در اولین گردهمایی مدیریت امور اراضی با سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین که ظهر امروز (چهارشنبه) در سالن شهدای جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: تخریب باغستان‌های سنتی قزوین موضوعی مهمی است و نباید به بهانه شهرسازی و پروژه‌های عمرانی باغستا‌ن‌های سنتی که میراث طبیعی ما هستند تهدید و تخریب شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود ریزگردها و گردوغبار موجود در کشور ناشی از تخریب اراضی کشاورزی و تبدیل شدن زمین‌های کشاورزی به ساختمان است که باید جلوی این روند تخریبی گرفته شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: امروزه بیش از 130 هزار هکتار از باغ‌های استان تهران تخریب شده است و به تبع آن شاهد این تخریب‌ها در سایر شهرستان‌ها هستیم.
افشار با بیان اینکه زمین میراثی از گذشتگان و امانتی برای آیندگان است، تصریح کرد: مردم و سازمان‌های مردم نهاد باید در برخورد با پدیده زمین‌خواری جلوتر از مسئولان عمل کنند.
وی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد پیشتازان فرهنگ عمومی هستند و مردم می‌توانند خواسته‌های خود را از طریق این سازمان‌ها انتقال دهند.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه هم اکنون یک درصد از مساحت کشور اراضی کشاورزی قابل بهره‌برداری است، گفت: از این میزان باید نیاز غذایی 85 درصد جمعیت کشور تامین شود.
این مسئول با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد: یکی از بزرگترین راه‌های موفقیت در این مقوله استفاده بهینه از منایع آب و خاک است.
افشار با بیان اینکه 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که به راحتی می‌تواند غذای 300 میلیون نفر را تامین کند، گفت: قدم اول برای رساندن ضریب امنیت غذایی به عدد 80 این است که نگذاریم زمین جدیدی تخریب شود و اگر اراضی را از دست دهیم درواقع کشاورزی را از دست داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 2 هزار متر سرانه زمین کشاورزی برای هر فرد در ایران است، عنوان کرد: اگر یک متر از این میزان تخریب شود سهم همه تخریب خواهد شد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: در سال 91 و 92 واردات و صادرات جهاد کشاورزی 8 میلیارد دلار بوده است که در دولت یازدهم این آمار به 14 میلیارد دلار رسیده است.
این مسئول از ساخت و ساز یک میلیون ساختمان غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: باید توجه داشت که برای تشکیل یک سانتی متر خاک 700 سال زمان نیاز است و این موضوع بسیار مهمی است.
افشار با تاکید بر اینکه باید با زمین‌خواران برخورد جدی صورت گیرد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا قوانین دست و پا گیر را برای سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی حذف کنیم تا کشاورز به راحتی کار تولید را انجام دهد.
وی در پایان با ارائه طرح تبدیل زمین‌های شیب‌دار به باغ‌های بزرگ عنوان کرد: اجرای این طرح خدمت به حوزه کشاورزی بوده و زمینه جلوگیری از تخریب زمین و افزایش تولید و صادرات را فراهم می‌سازد.
انتهای پیام/3009



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان