۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تربیت اسلامی در مدارس مهمترین نیاز امروز جامعه است
کد خبر: ۱۸۰۴۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

تربیت اسلامی در مدارس مهمترین نیاز امروز جامعه است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تربیت اسلامی در مدارس مهمترین نیاز امروز جامعه است.

تربیت اسلامی در مدارس مهمترین نیاز امروز جامعه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، فاطمه اشدری، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در مراسم تقدیر از معلمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین که در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: معلمان باید در کلاس‌های درس خود همواره از زندگی شهیدان اسلام یاد کنند تا به این ترتیب اخلاق انسانی و اسلامی را به کودکان آموزش دهند.

وی افزود: برترین و ارزشمندترین معلمان، اهل‌ بیت‌(ع) بودند و پس از آنان شهدای والامقامی همچون شهید بابایی و شهید چمران قرار دارند که نحوه درست زندگی اسلامی را در جامعه کنونی به مردم آموزش دادند.

اشدری تاکید کرد: تربیت اسلامی در مدارس مهمترین نیاز امروز جامعه است.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش سطح علم و آگاهی مردم، شغل معلمی سخت‌تر از گذشته است و معلمان همواره باید در راستای ارتقای دانش و آگاهی خود اقدام کنند.

اشدری عنوان کرد: معلمان رسولان تعلیم و تربیت هستند که باید به فضایل اخلاقی همچون مهربانی و بخشندگی آراسته باشند.

وی درباره روز معلم بیان کرد: این روز را باید علاوه بر معلمان به مادران شهدا و ایثارگران نیز تبریک گفت، زیرا این مادران موفق شدند فرزندانی را تربیت کنند که در راه دین و کشور از جان خود بگذرند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: تاکنون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در انجام رسالت‌های خود کوشا بوده و توانسته با معلمانی که دارد خوش بدرخشد.

ارتقای آگاهی شهروندان رسالت اصلی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری
سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این مراسم گفت: ارتقای سطح آگاهی شهروندان یکی از رسالت‌های اصلی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری است.

وی افزود: هم‌اکنون جامعه، گرفتاری‌های بی‌شماری در حوزه سلامت و فرهنگ شهروندی دارد، لذا ارتقای سطح دانش شهروندان در زمینه‌های فرهنگ شهرنشینی، ایمنی، بهداشت و دیگر حوزه‌های سلامت و مهارت‌های زندگی همواره در دستور کار سازمان قرار دارد.

این مسئول با تاکید بر نقش مهم معلمان در زمینه آموزش اصول درست زندگی، گفت: با استفاده از مربیان خوب و ارائه فضا و رشته‌های مناسب می‌توان از حضور مردم حداکثر استفاده را برای آشنایی با مهارت‌های زندگی و فرهنگ شهرنشینی برد.

وی تصریح کرد: برای داشتن شهری آرام و پاکیزه باید شهروندان درستی تربیت کرد که امید است با آموزش مطالب زندگی شهری به کودکان، این امر در آینده بیش از پیش محقق شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: بعضی مواقع در صفحات حوادث روزنامه‌ها به انفجارهایی بر می‌خوریم که به دلیل عدم آشنایی خانواده‌ها با اصول ایمنی بوده که متأسفانه گاهی به مرگ افراد نیز منجر می‌شود و تمام این موارد به دلیل عدم آگاهی خانواده‌ها بوده است.

وزیری‌نژاد بیان کرد: یکی از دلایل وجود بیماران بی‌شمار در کشور و استان قزوین عدم آگاهی افراد از تغذیه مناسب است که باید از سنین پایین به افراد آموزش داده شود.

وی تشریح کرد: زندگی کنونی به دلایلی، استرس و فشار زیادی را به افراد وارد می‌کند که بر عهده سازمان‌ها بوده تا با ابزارهایی همچون اردوها و برنامه‌های فرهنگی آرامش را به افراد و خانواده‌ها باز گردانند.

وزیری‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، پرخاشگری و نداشتن تعادل در زندگی روزمره در جامعه از آمار بالایی برخوردار است که باید به وسیله روانشناسان و کارشناسان در این زمینه و با بهره‌گیری از امکانات آداب معاشرت درست را به مردم آموزش دهیم.

این مسئول در پایان گفت: معلمان در حقیقت مشغول ساختن انسان‌ها هستند، بنابراین باید به سلاح علم و تقوا بیشتر مجهز باشند تا به این ترتیب خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان