۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تبریک سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت فرارسیدن عید مبعث
کد خبر: ۱۷۸۱۴۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تبریک سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت فرارسیدن عید مبعث

سازمان تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای بعثت باسعادت پیامبر اعظم حضرت محمد ابن عبدالله (صلی‌الله علیه و آله و سلم) را به عموم ملت مسلمان ایران تبریک گفت.

تبریک سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت فرارسیدن عید مبعث

سازمان تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای بعثت باسعادت پیامبر اعظم حضرت محمد ابن عبدالله (صلی‌الله علیه و آله و سلم) را به عموم ملت مسلمان ایران تبریک گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین ( صبح قزوین )، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«جهان آن روزگار آبستن بزرگترین حادثه حیات خویش بود. چشم زمین، از دیدن زشت‌ترین چهره آدم، نابینا و گوش آسمان از شنیدن کریه‌‏ترین آوازهای جهالت، ناشنوا شده بود، و زمان، بدترین ثانیه‏‌هایش را از پستوی لحظات بیرون کشیده بود، صبر و بردباری‏‌اش را از کف داده و تاب تحمّل بار سنگین ذلّت برایش ناممکن شده بود. شب از دیدن سیاه‌‏ترین چهره بشر، وحشت‌زده از خواب برمی‌خاست و روز در سیاهی اوهام شب‏‌پرستان، چونان مار غاشیه، در خود مچاله شده بود.

غم و اندوه، یتیم آستانه دل‌‏های دردمند بود، و حسرت، خیمه سیاهش را بر سینه‌های چاک چاک گسترده بود، و آه، پرنده‏‌ای بود که در آسمان بی کسی پرواز می‏‌کرد و بیچارگی بشر را آواز می‏‌داد. ناله بی‏ پناهان و ضجّه بردگان با هم همه مستانه بت‌پرستان قریش، درهم آمیخته و محیطی وحشت زا پدید آورده بود. تا اینکه روزی فرامی‌رسد که پیامبر رحمت، حضرت ختمی‌مرتبت، محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم، ندای «اقرأ بأسم ربک الذی خلق» به رسالت جهانی اسلام برانگیخته می‌شود، و خداوند، جهان را به سپیده دم آزادی نوید می‏‌دهد. پلاس پوسیده جهالت و ندامت را از تن اندیشه و عمل بشر بیرون می‏‌کشد و جهانیان را مهمان زیباترین سفره کرمش می‏‌سازد، و محمد(ص) را با سبدی پر از میوه‌‏های رحمت، به خانه‌های ستم‏ سوخته بشر می‏‌فرستد. همگان را به خوان یکتاپرستی می‏‌خواند. کامشان را با شهد اسلام، شیرین و نامشان را با خلعت آزادگی، رنگین می‏‌کند. در دل‏‌هاشان تخم ایمان می‏‌پاشد و از اعمالشان خوشه تقوا درو می‏‌کند. درهای خدعه و نیرنگ، شکسته و بازار ناجوانمردی، بسته و بوستان صفا و صداقت، شکوفا گشته و پیامبر رحمت در یک دست، خورشید رسالت و در دست دیگر، ماه هدایت را به جهانیان هدیه می‏‌کند. اینک جهان ما شاهد است که امروز در سالگرد برانگیخته شدن پیامبر گرامی اسلام به نبوت، ندای بلند توحید در سالگرد مبعث نبی مکرم اسلام در جهان طنین‌اندازتر از هر زمانی است.

سازمان تبلیغات اسلامی فرارسیدن عید سعید مبعث و خجسته‌ سالروز بعثت باسعادت پیامبر اعظم حضرت محمد ابن عبدالله (صلی‌الله علیه و آله و سلم) را به عموم ملت مسلمان ایران تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال مسئلت می‌نماید که همگان را از پیروان و رهپویان طریق نبوت قرار دهد.»

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان