۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برجام بزرگترین کلاهبرداری تاریخ از منافع ملت ایران است
کد خبر: ۱۷۷۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۵ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

نبویان در همایش «فرجام برجام»:

برجام بزرگترین کلاهبرداری تاریخ از منافع ملت ایران است

نبویان عنوان کرد: برجام آفتابی است که بجای اینکه از شرق طلوع کند، از غرب طلوع کرده و این آفتاب، آفتاب خدایی نیست؛ زیرا جلوی پیشرفت صنعت هسته ای کشور را گرفته و سودش فقط برای کدخداست.

برجام بزرگترین کلاهبرداری تاریخ از منافع ملت ایران است

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین  ، حجت الاسلام نبویان، نماینده مردم تهران که شب گذشته با موضوع «فرجام برجام» در سالن شهید علم الهدی دانشکده فنی دانشگاه اراک سخن می گفت، با اشاره به انواع دیپلماسی گفت: دیپلماسی باید قرآنی باشد نه دیپلماسی غربی، امروز هر شخصی که با شعار مرگ بر آمریکا مخالف است در دایره ارزش های اسلامی نیست. غرب و دشمنان به فرموده قرآن کریم هرگاه قدرت بگیرند، حتی اگر با طرف مقابل قرارداد تنظیم کنند، مراعات قول‌هایشان را نمی کنند و زیر آنها می زنند.

 وی ادامه داد: امروز کسی که مرگ بر آمریکا را معتقد نیست در دایره ارزش های اسلامی هیچ فکری نمی کند، آمریکا و آلمان و بسیاری از کشور های غربی در زمان جنگ عراق با ایران بارها و بارها بدبینی را به ما نشان داده اند.

عضو کمیسیون برجام در ادامه به روشنگری پیرامون متن دقیق برجام اشاره کرد و گفت: در هر سه توافق وین، لوزان و ژنو، در وهله ی اول تعهدات ایران ذکر شده است که مراحل بعدی این توافقات کاملا برای تحقیر ایران نوشته شده که متاسفانه مذاکره کنندگان همه آنها را بدون قید و شرطی پذیرفته اند. نطنز در دولت سابق دارای ۵۰ هزار سانتریفیوژ بود که در هر مرحله از مذاکرات، تعداد آن کمتر و کمتر شد تا جایی که تعداد بسیاری از آنها اکنون از کار افتاده و ابزار آلات جانبی آنها تخریب شده است.

Image result for ‫نبویان‬‎
نبویان گفت: امروز دیپلماسی وزارت خارجه به التماس کردن رسیده است و رهبری بارها بر گام به گام بودن تعهدات اشاره کردند؛ اما دستگاه مذاکره کننده ما بیش ازحد به آمریکا خوشبین بود و امروز ما به جایی رسیده ایم که حتی اجازه تولید یک سانترفیوژ نسل اول را هم نداریم.
 
وی افزود: مذاکره کنندگان در ابتدا بر روی غنی سازی ۲۰ درصد پافشاری داشتند، در لوزان تبدیل به پنج درصد شد و اکنون غنی سازی ما سه و نیم درصد است آن هم با هزاران محدودیت و قوانین بسیار ظالمانه که در عمل برابر با عدم غنی سازی، عدم دستیابی به انرژی هسته ای و در یک کلام نابود کردن دانش هسته ای در ایران است، چرا که بسیاری از اساتید دانشگاه ها و دانشجویان رشته هسته ای دیگر نمی توانند به ادامه تحقیقات بپردازند، چون در متن برجام آمده است که ورود به مراکز هسته ای حتی برای آموزش و تحقیق هم ممنوع است.
 
این نماینده مجلس نقل قولی کنایه آمیز و قابل تأمل از یکی از نمایندگان قم پیرامون وضعیت کنونی نیروگاه فردو کرد و گفت: وضعیت کنونی فردو به گونه ای است که می توان آنجا را سوهانی فردو و برادران نامگذاری کرد.
 
نبویان در ادامه به روشنگری پیرامون متن دقیق برجام تصریح کرد: با وجود اینکه رهبری بارها و بارها تاکید کردند که تمامی تعهدات دو طرف همزمان صورت بگیرد؛ اما آقایان به هیچ وجه این کار را نکردند، گفت: امروز شاهد آن هستیم که قلب راکتور اراک را نابود کرده ایم و حفره های آن را با بتن به نحوی پر کرده ایم که طبق خواسته متن برجام این مجتمع غیرقابل استفاده باشد و برنامه ای مشخص برای آینده این مجتمع نابود شده وجود ندارد.
  
عضو کمیسیون بررسی برجام درباره نیروگاه آب سنگین اراک بیان کرد: این مرکز حاصل زحمات و تلاش های ۱۰ ساله دانشمندان و پژوهشگران بود که توانایی تولید سالانه ۹ کیلو پلوتونیم که مصارف بسیار زیادی در صنعت کشور و پزشکی را داشت، اکنون به لطف برجام، قلب این رآکتور خارج شده و بجای آن بتن ریخته شده است.
 
نبویان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری پیرامون برجام که فرمودند «تعهدات باید بطور همزمان انجام شود» تصریح کرد: اکنون بعد از گذشت سه ماه و انجام تمام تعهدات از طرف ایران، غربی ها هیچگونه عملی نداشتند و به تعبیر رهبر انقلاب برجام دارای موارد متعددی است که در حال و آینده خسارت های بزرگی برای کشور خواهد داشت.
 
وی با انتقاد به موضوعات و نحوه مذاکره در مذاکرات ژنو، لوزان و وین تأکید کرد: خط قرمز نظام و رهبری در مذاکرات مراکز نظامی و دفاعی کشور بودند و طبق دستور رهبری، مذاکرات فقط مختص مسائل هسته ای بود، اما چیزی در که متن صریح برجام آمده است می گوید هر کشوری حتی کشورهای کوچک مانند جیبوتی هم می‌توانند در هر مکان و هر زمانی از مراکز هسته ای و نظامی ایران بازدید کنند و ما طبق متن توافق، نمیتوانیم جلوی آنها را بگیریم. آیا این است اقتدار ملی؟ عزت چگونه به پاسپورت ما برگشت؟
 
نبویان عنوان کرد: برجام آفتابی است که بجای اینکه از شرق طلوع کند، از غرب طلوع کرده و این آفتاب، آفتاب خدایی نیست؛ چرا که آفتاب نور خود را بر روی همه می‌تاباند و به همه سود میرساند، اما آفتاب کدخدا، ملت ایران را تحقیر کرده، جلوی پیشرفت صنعت هسته ای کشور را گرفته و سودش فقط برای کدخداست.
 
نماینده مردم تهران در مجلس به سخنان رئیس جمهور و تیم مذاکرات هسته ای در طول این مذاکرات و بعد از برجام اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در ایام تصویب برجام پشت تریبون آمد و گفت محدودیت های ایران برای هشت سال است؛ اما آنچه در متن برجام وجود دارد هیچ گونه زمانی برای پایان محدودیت ها علیه ایران وجود ندارد و این محدودیت ها  از یک ثانیه تا بی نهایت سال دیگر می‌تواند باشد؛ چرا که هیچ بازه زمانی تعریف نشده و از کلمه any time استفاده شده که به معنای هر زمانی است.

Image result for ‫نبویان‬‎
 
وی افزود: برجام بزرگترین کلاه برداری تاریخ از منافع ملت ایران است و حتی آقایان مذاکره کننده هم به صورت کامل متن برجام را نخوانده اند و بی اطلاعی آقایان از ریز متن برجام در مجلس بارها و بارها در جلسات داخلی به چشم آمد.
 
نبویان گفت: یک دروغی که متاسفانه رسانه های حامی دولت همیشه می گویند، این است که دولت قبل پایه گذار قطع نامه های سازمان ملل است؛ در  حالی که اولین قطع نامه به بهمن ۸۴ برمی گردد و آقای روحانی در کتاب خود بارها اعلام کرده است که من تعلیق هسته ای را شکسته ام و در  قطع نامه های سازمان ملل هم آمده است که دلیل صدور قطع نامه شکسته شدن تعلیق هاست؛ بنابراین اینجا مشخص می شود که عامل اصلی صدور قطع نامه ها همین مسئولان دولتی فعلی هستند.
 
در پایان تعدادی از دانشجویان پشت تریبون آزاد حاضر شدند و به صحبت پرداختند که از مهمترین صحبت های آنان اهانت به علامه مصباح یزدی توسط انجمن اسلامی دانشگاه اراک بود که مدعی بودند ایشان در زمان پهلوی هیچگونه مبارزه ای علیه نظام استبدادی نداشته و رساله امام خمینی (ره) را پاره کرده اند و چرا قبلا مبارز نبوده و اکنون در حال مبارزه هستند که با پاسخ منطقی و مستند سخنران مراسم و قرائت تعدادی از نامه های علامه مصباح در زمان ساواک و پهلوی مبنی بر مبارزات وی مواجه شدند.
 
دانشجوی دیگری با کنایه و حالت تمسخر به میهمان برنامه گفت: ما با کسانی که توسط مردم در انتخابات رد صلاحیت شده اند کاری نداریم که نبویان پاسخ داد: بله، بنده رأی نیاوردم و به قانون التزام دارم و فتنه و آشوب برپا نکردم، خدا را شکر که در تهران آن لیست امید رای آورد؛ وگرنه اکنون کشور ۸ ماه و شاید بیشتر دچار فتنه و تشویش و تظاهرات و آتش زدن سطل زباله بود.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان