۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین درباره ماجرای مینو خالقی
کد خبر: ۱۷۷۶۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۵ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرمسئول روزنامه خراسان نوشت:

درباره ماجرای مینو خالقی

اصلاح طلبان برای حفظ اعتبار و مصالح سیاسی خود نیز که شده خیلی زود موضع خود را عوض کنند و رسما اعلام کنند که در عین حالی که همچنان خواستار ارجاع ماجرای خانم خالقی به مجلس هستند ولی جریان اصلاحات قطعا به رداعتبارنامه ایشان در مجلس رای مثبت خواهد داد.

درباره ماجرای مینو خالقی
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، محمد سعید احدیان مدیرمسئول روزنامه خراسان در کانال تلگرام خود نوشت:

درباره ماجرای مینو خالقی: 
  این مساله از ماجرای حقوقی که آیا شورای نگهبان بعد از برگزاری انتخابات می تواند صلاحیت فردی را رد کند یا خیر، راه حل قانونی این مباحث از درخواست استفسار از مجلس تا در خواست برای بررسی شورای مشورتی حل اختلاف قوا وجود دارد و البته حرف آخر را در این زمینه قانون می زند. 

  بی تردید به عملکرد شورای نگهبان در این زمینه نقد جدی وارد است چرا که این مساله باید پیش از رسیدن به این مرحله روشن می شد که البته نباید از نبود وقت کافی برای بررسی چند هزار فرد غفلت کرد.

  انتشار عکس های ایشان مورد اعتراض عده ای از جهت ضرورت حفظ آبروی مومن قرار گرفته است. ابتدا سه مقدمه:
 اول اینکه خود ایشان و یاران حزبی ایشان اصرار به  پیگیری موضوع داشتند و دارند و حتی تا قبل از انتشار عکس ها دلیل رد صلاحیت را مطالبه می کردند. دوم اینکه شورای نگهبان را متهم به رفتار جناحی می کردند. 
سوم اینکه این عکس ها عمدتا مربوط به شبکه های اجتماعی شخصی خانم خالقی است که نشان می دهد برای ایشان اهمیتی نداشته است که عموم از آنها مطلع شوند. 

حال سوال این است که چرا وقتی دوستان قبلا مطالبه دلیل ردصلاحیت می کردند، به فکر آبروی فرد نبودند.
 و سوال دوم این که آیا آبرو و اعتبار یکی از مهمترین نهادهای انقلاب یعنی شورای نگهبان وقتی مورد تهمت رفتار جناحی قرار گرفته است، از آبروی یک فردی که همچنان اصرار بر پیگیری موضوع دارد و خودش هم قبلا این عکس ها را در فضای عمومی منتشر کرده است، کمتر اهمیت دارد؟ 

و سوال مهمتر از اصلاح طلبان است. به فرض که تصمیم شورای نگهبان از نظرحقوقی دچار مشکل باشد، به فرض که قصور شورای نگهبان در تایید صلاحیت اولیه ایشان قابل توجیه نباشد و به فرض که انتشار عکس های کشف حجاب گسترده ایشان در سفرهای خارجی امری نادرست باشد اما اصل قضیه که تغییر نمی کند. 

اصلاح طلبان چگونه می توانند توضیح دهند که  فردی که  رسما و بصورت علنی  به اولی ترین حدود دینی بی توجهی کرده است را در لیست رسمی انتخاباتی خود قرار داده اند. عجیب تر  این است که اگر اصلاح طلبان برایشان رعایت مبانی دینی از اهمیت کمی برخوردار است، آیا از  موکلان مسلمان و متدین خود، برای ادامه حمایتشان از چنین شخصی خجالت نمی کشند؟ 
   
پیشنهاد می کنم اصلاح طلبان برای حفظ اعتبار و مصالح سیاسی خود نیز که شده خیلی زود موضع خود را عوض کنند و رسما اعلام کنند که در عین حالی که همچنان خواستار ارجاع ماجرای خانم خالقی به مجلس هستند ولی جریان اصلاحات قطعا به رد اعتبارنامه ایشان  در مجلس رای مثبت خواهد داد.

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان