۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین روحانی; ۱۸۸ کشور از برجام نفع می‌برند و ۲ کشور ضرر می‌کنند/ آقای روحانی مطمئنید نام یکی از این ۲ کشور ایران نیست؟
کد خبر: ۱۷۷۲۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۱۵:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رییس جمهور در نمایشگاه کتاب هم از برجام دفاع کرد

روحانی; ۱۸۸ کشور از برجام نفع می‌برند و ۲ کشور ضرر می‌کنند/ آقای روحانی مطمئنید نام یکی از این ۲ کشور ایران نیست؟

معلوم نیست رییس جمهور عدد ۱۸۸ کشور منتفع از برجام را با چه استدلالی بیان کرده. تعداد اعضای سازمان ملل ۱۹۳ عضو است.

روحانی; ۱۸۸ کشور از برجام نفع می‌برند و ۲ کشور ضرر می‌کنند/ آقای روحانی مطمئنید نام یکی از این ۲ کشور ایران نیست؟
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین  ، حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در ادامه حمایت های خود از برجام و پاسخ دهی به منتقدان گفت: "برجام مذاکراتی برد برد برای دو طرف بود، به نحوی که ۱۸۸ کشور از نتایج آن نفع می‌برند."

روحانی این سخنان را در مراسم افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد. او گفت: "البته در منطقه ما یکی دو کشور هستند که خیلی از نتیجه برجام احساس ضرر می‌کنند، البته همواره در دنیا همین‌طور است. 188 کشور از برجام نفع می‌برند و ممکن است دو کشور هم ضرر کنند، این وضعیت دنیاست."

احتمالا منظور روحانی دو کشوری که ضرر می کنند، "عربستان سعودی" است. رییس جمهور پیش از این نیز جملات مشابهی درباره سعودی ها به کار برده بود. با این حال معلوم نیست روحانی عدد 188 کشور منتفع از برجام را با چه استدلالی بیان کرده. گفتنی است تعداد اعضای سازمان ملل 193 عضو است.

فارغ از این موضوع، نحوه اجرای برجام تا کنون نشان داده که ایران بنا به اذعان رییس بانک مرکزی، هیچ منعت اقتصادی از این توافق نبرده و از طرفی، کارشکنی ها و بهانه گیری های آمریکا نیز بیشتر شده و این کشور در چند مرحله به بهانه های واهی تحریم های ضدایرانی جدیدی وضع کرده؛ اموال کشورمان را مصادره کرده و حتی از سرمایه گذاری سایر کشورها در ایران نیز به طور غیرمستقیم، جلوگیری کرده است.

با این شرایط باید از حسن روحانی پرسید که آیا مطمئن هستید ایران یکی از همان دو کشوری نیست که از برجام ضرر کرده است؟!

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان