۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بوئین زهرا دارای بیشترین مدارس تخریبی است/ یک سوم مدارس استان، استاندارد نیستند
کد خبر: ۱۷۷۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۱۱:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

بوئین زهرا دارای بیشترین مدارس تخریبی است/ یک سوم مدارس استان، استاندارد نیستند

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه شهرستان بوئین زهرا دارای بیشترین مدارس تخریبی است، گفت: یک سوم مدارس استان نیاز به استاندارد سازی و مقاوم سازی دارند.

بوئین زهرا دارای بیشترین مدارس تخریبی است/ یک سوم مدارس استان، استاندارد نیستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، عسگرعلی جوانبخت، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز (14 اردیبهشت) به مناسبت برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در دبستان نخبگان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تعلیم و تعلم به دلیل اینکه مربوط به انسان است اهمیت بالایی دارد.
وی افزود: هر سال شاهد رشد صعودی ایثار خیرین مدرسه ساز استان نسبت به سال ماقبل آن هستیم که مجدانه در خدمت آموزش و پرورش هستند.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون 33 درصد فضای آموزشی استان استاندار سازی نشده است و تحقق این امر نیازمند مشارکت مردم برای ساماندهی و استاندارد سازی یک سوم مدارس استان است.
وی تصریح کرد: در دیداری که فرهنگیان با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان تاکید کردند که هر هزینه و بودجه‌ای در آموزش و پرورش صرف شود در واقع سرمایه گذاری است و همه ارگان‌ها موظفند برای کمک به آموزش و پرورش اقدام کنند.
جوانبخت عنوان کرد: برای اینکه به استانداردهای بین المللی و شاخص‌های توسعه یافتگی دست یابیم باید در 5 حوزه پرورشی (احداث نمازخانه و کتابخانه)، حوزه ورزشی(ساخت استخر و زمین فوتبال و ...)، تجهیزات (تجهیزات هنرستان‌ها، آزمایشگاه نانو و ...)، فضای آموزشی و حوزه آموزشی شامل هوشمند سازی مدارس و تجهیز آن به اینترنت و فناوری نوین به سطح مطلوبی برسیم.
وی ادامه داد: هم اکنون یک سوم مدارس استان قزوین دو شیفته هستند و یک سوم مدارس نیز نیاز به استاندارد سازی و مقاوم سازی دارند.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال گذر از آموزش و پرورش سنتی به مدرن هستیم باید فضای آموزشی مدارس بانشاط و مجهز به امکانات مورد نیاز متناسب با شاخص‌های توسعه یافتگی باشد.
وی عنوان کرد: بر اساس شاخصه‌های توسعه یافتگی مدارس باید دارای کتابخانه، قرائت خانه، سایت کامپیوتری، آزمایشگاه مستقل، محوطه و فضای سبز همچنین فضای ورزشی و سالن چند منظوره باشد.
جوانبخت خاطرنشان کرد: امروز دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند و با توجه به این موضوع در سند تحول نیز 6 ساحت به صورت دقیق مشخص شده که شامل تعلیم و تربیت اعتقادی، تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناوری است.
وی تصریح کرد: این 6 موضوع که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لحاظ شده باید تا افق 1404 عملیاتی شده باشند.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به تعداد فضاهای آموزشی استان گفت: به طور کلی یک هزار و 872 فضای آموزشی در استان وجود دارد که از این تعداد 693 فضا دارای استحکام، 828 فضا نیاز به مقاوم سازی و 451 فضا نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
وی عنوان کرد: بیشترین مدارس تخریبی در شهرستان بوئین زهرا واقع شده و اولویت اداره نوسازی استان به ترتیب رسیدگی به فضاهای آموزشی شهرستان‌های بوئین زهرا، آبیک، البرز و تاکستان است.

انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان