۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین مقایسه کردن مدیریت و آرامش ذهن را بهم می‌ریزد
کد خبر: ۱۷۶۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۱۴:۴ ↗ لینک کوتاه

استاد دانشگاه:

مقایسه کردن مدیریت و آرامش ذهن را بهم می‌ریزد

استاد دانشگاه گفت: برای مدیریت ذهن هیچ‌گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید این مقایسه سبب تباهی ذهن و زندگی خواهد شد.

مقایسه کردن مدیریت و آرامش ذهن را بهم می‌ریزد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، همایش تجلیل از معلمان ودانشجویان نخبه بسیجی به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مسئولین استانی و اساتید برجسته استانی در سالن آمفی تئاتر استانداری قزوین برگزار شد.
سعید عزیزی، استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی با بیان گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: شغلی معلمی چیزی جز عشق نیست، معلمان با تلاش خود در آموختن علم و تربیت دانش‌آموزان آینده میهن اسلامی را رقم می‌زنند. 
وی درباره نشاط و آرامش ذهنی افراد گفت: بسیاری از انسان‌ها دچار خستگی ذهن هستند این موضوع امریست نسبی؛ چنین اشخاصی هرگز نمی‌توانند منبع نشاط باشند.
استاد دانشگاه در ادامه اضافه کرد: اگر اشخاص ذهنیت منفی یا مثبت داشته باشند تمام اعمال و حرکات آن‌ها در زندگی تحت تاثیر این ذهنیت قرار خواهد گرفت.
عزیزی با اشاره به ویژگی سمعی بودن خانم‌ها بیان کرد: خانم‌ها در طول روز می‌توانند 24 هزار کلمه وآقایان 4 هزار کلمه صحبت کنند خانم‌ها برای رسیدن به آرامش ذهنی نیاز به گویش و گفتمان دارند.
وی در ادامه با اشاره به حدیث پیامبر اکرم افزود: این که مرد به زنش بگوید «تو را دوست دارم»، هرگز از دل زن بیرون نمی رود یا هدیه خریدن مرد برای همسرش زن‌ها با این رفتارهای احساسی به آرامش خواهند رسید.
استاد دانشگاه ابراز کرد: ‌زن‌ها می‌توانند در دوران بارداری محبت دینی و احساس معنوی را در سه ماه دوم زندگی به جنین منتقل کنند بسیاری از مشکلات روحی و روانی فرزندان ریشه در این زمینه دارد.
عزیزی با اشاره به ویژگی بصری بودن آقایان تصریح کرد: رعایت 3 نکته در زندگی به آرامش رسیدن مرد‌ها کمک می‌کند، به انتظار مرد نشستن در خانواده، استقبال و بدرقه مردان کمک بسزایی به آرامش مردان در زندگی می‌کند.
وی گفت: مردان باید در خانواده جایگاه داشته باشند این امر به آرامش روحی و ذهنی آن‌ها کمک می‌کند.
این پژوهشگر دینی در پایان خاطر نشان کرد: برای مدیریت ذهن هیچ‌گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید این مقایسه سبب تباهی ذهن و زندگی خواهد شد تحکم و استقامت رموز مهم برای رسیدن به آرامش است.
گفتنی است در پایان این مراسم از بانوان مسئول استان، اساتید و کارمندان دانشگاه بقیه الله و همچنین 10 نفر از دانشجویان برتر دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه بقیه الله الاعظم قزوین تجلیل و تقدیر شد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان