۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۵کارگر کارخانه ستبران تاکستان اخراج شدند
کد خبر: ۱۷۲۳۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

به دلیل رکود بازار فروش؛

۱۵کارگر کارخانه ستبران تاکستان اخراج شدند

منابع کارگری از اخراج ۱۵ کارگر کارخانه تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک «ستبران» از اردیبهشت ماه سال جاری خبر می‌دهند.

۱۵کارگر کارخانه ستبران تاکستان اخراج شدند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ؛ کارگران اخراجی کارخانه ستبران گفته‌اند در این واحد تولیدی حدود 30 کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان شده است، تعداد 15 کارگر این کارخانه با سوابق کار 6 تا 16 سال پس از خاتمه قرارداد موقت کارشان اخراج شده‌اند.
در این زمینه یکی از کارگران اخراجی کارخانه ستبران می‌گویند از مجموع 15 کارگر اخراجی این واحد یازده نفر برای دومین بار است که طی یک سال گذشته اخراج می شوند.
به گفته وی ، او دیگر همکاران اخراجی یک بار اردیبهشت ماه سال گذشته اخراج شده و در نهایت در مرداد ماه همان سال با اعلام نیاز کارفرمابه کارسابقشان باز گشتند.
این کارگر اخراجی از تلاش خود برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر می دهد ودر ادامه می‌گویند: زمانی که برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار تاکستان مراجعه کردیم متوجه شدیم که چون 4 ماه از سال گذشته از مقرری بیمه بیکاری استفاده کرده‌ایم در نتیجه طبق شرایط جدید بیمه بیکاری امکان برقراری دوباره مقرری وجود ندارد.
این کارگر اخراجی در ادامه گفت:از سوی اداره کار به ما گفته شده به موجب قانون جدید بیمه بیکاری، آن دسته از بیمه شدگانی که سابقه دریافت مقرری بیمه بیکاری دارند باید از زمان اشتغال به کار مجددا آنان تا قطع رابطه کاری یکسال گذشته باشدتا مشمول دوباره مقرری بیمه بیکاری شوند.
وی در تشریح خواسته‌ خود و دیگر همکاران اخراجی خود می‌گوید: مشکل اصلی این نیست که چراکارفرما هر زمان که نیاز به تخصص ما دارد ما را به سر کار می برد. در حال حاضر پرداخت مقرری بیمه بیکاری خواسته اصلی ماست؛ در تمامی این سال‌ها بر اساس دستمزد‌هایمان حق بیمه پرداخت کرده‌ایم و اکنون که برای تامین معاش خود شغلی نداریم، حق داریم که از مزایای بیمه بیکاری که پولش را پرداخت کرده‌ایم استفاده کنیم اما اگر به هر دلیلی امکان پرداخت بیمه بیکاری وجود ندارد کارفرما با ید ما را به کارسابقمان بازگرداند.
انتهای پیام/

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان