۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دانش آموزان سفیران سلامت در مدارس هستند
کد خبر: ۱۷۰۹۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۴ ساعت: ۱۱:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز بهداشت و درمان تاکستان

دانش آموزان سفیران سلامت در مدارس هستند

مدیر مرکز بهداشت و درمان تاکستان گفت: دانش آموزان مدارس شهرستان تاکستان سفیران سلامت هستند.

دانش آموزان سفیران سلامت در مدارس هستند
به گزارش صبح قزوین ؛ جلال رحمانی مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان تاکستان با بیان اینکه دانش آموزان سفیران سلامت در مدارس هستند تصریح کرد: دانش آموزان برای ترویج سلامت در جامعه می توانند پل مستحکم، فعال و بانشاطی را میان خانواده ها، جامعه و محیط مدرسه ایجاد کنند.
وی اذعان داشت: تحقق اهداف مربوط به سلامت وابسته به وزارت بهداشت نیست بلکه بلکه دستگاه های از قبیل آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشبرد اهداف سلامت داشته باشند.
رحمانی گفت: آگاهی از مفاهیم تغذیه صحیح در سنین مدارس در ایجاد رفتارهای تغذیه‌ای درست در دانش‌آموزان و اصلاح الگوی غذایی برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دارای اهمیت است.
وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت دانش‌آموز در مدارس شهرستان تاکستان فرصتی طلایی برای آموزش سلامت تغذیه سالم بوده و یکی از سیاست‌ها در دوره ارتقای مشارکت‌های بین‌بخشی است تا به این ترتیب بتوانیم به ارتقای سلامت دانش‌آموزان کمک کنیم.
مدیر مرکز بهداشت و درمان تاکستان یادگیری صحیح آموزش های سلامت و رفتار تغذیه ای مناسب دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این امر باعث می شود تا سایر اعضای خانواده آموزش ببینند و در نهایت موجب ارتقای سواد سلامت جامعه شود.
رحمانی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت غلبه بر دیابت است، افزود: در همین راستا مواد غذایی مانند پفک، چیپس، لواشک، سوسیس، کالباس و نوشابه های گازدار که مواد غذایی غیر ایمنی هستند، از بوفه مدارس حذف و مواد غذایی ایمن در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
این مسئول عنوان کرد: اهداف سلامت و فرهنگ سازی در راستای سلامت برای تامین سلامتی در جامعه با شعار تبیین اهمیت انسان سالم است.
انتهای خبر

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان