۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کیفیت غذای دانشگاه در حد مطلوب نیست/ برخی روزها دچار مسمومیت می شویم
کد خبر: ۱۶۸۴۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۰ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

اعتراض دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره):

کیفیت غذای دانشگاه در حد مطلوب نیست/ برخی روزها دچار مسمومیت می شویم

دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) روزشنبه با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) به کیفیت غذای این دانشگاه اعتراض کردند.

کیفیت غذای دانشگاه در حد مطلوب نیست/ برخی روزها دچار مسمومیت می شویم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) نسبت به کیفیت غذای این دانشگاه اعتراض کردند.


دانشجویان با چیدن ظروف غذای خود از مقابل درب ساختمان غذاخوری دانشگاه تا مقابل درب ساختمان مرکزی دانشگاه اقدام به اعتراض نسبت به کیفیت نامطلوب غذای دانشگاه کردند.

یکی از دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار کیوسنا در اجتماع دانشجویان با اشاره به کیفیت بد غذای دانشگاه گفت: کیفیت غذا غیر قابل خوردن است و دیگر قابل تحمل نیست.


وی افزود: دو روزی می‌شود که زمزمه‌های این اعتراض صنفی به گوش مسئولین رسیده و در این دو روز مسئولین سعی کرده‌اند با افزودن مخلفاتی مانند گوجه، سبزی و سالاد جلوی اعتراض صنفی دانشجویان را بگیرند.

این دانشجو با مقایسه میان دانشگاه‌های مختلف ادامه داد: دانشگاه‌های روزانه‌ای در کشور هستند که دو، سه یا حتی پنج نوع غذا را در منوی خود دارند اما دانشگاه ما تنها یک نوع غذا و آن هم با این کیفیت ضعیف را به دانشجویان ارائه می‌دهد.



وی با اشاره به هزینه پرداختی توسط دانشجویان برای غذا اظهار داشت: دانشجویان حاضرند در ازای غذای باکیفیت عالی حتی تا پنج هزار تومان هم بپردازند بشرطی که کیفیت غذا واقعا افزایش یابد.


دانشجوی دیگری در پاسخ به خبرنگار کیوسنا گفت: اعتراض ما مربوط به کیفیت پایین غذا و محدود بودن منوی غذای دانشگاه است.



وی افزود: افزایش هزینه غذا در صورت افزایش کیفیت برای دانشجویان قابل قبول است، اما وضعیت کنونی با توجه به اینکه دانشگاه ما روزانه و بین‌المللی ست و از طرفی نیز رتبه‌های بالای کنکور در این دانشگاه پذیرش می‌شوند سطح کنونی کیفیت غذا برای دانشجویان مناسب نیست.

وی اظهار داشت: بعضی از وعده‌های غذایی این دانشگاه باعث مسمومیت دوستان من در چندین نوبت شده است.


دانشجوی دیگری که نظری مخالف داشت گفت: کیفیت غذای امروز واقعاً خوب بود، بنظر من اعتراض دانشجویان به این دلیل است که غذا در حین انتقال به سلف و سرو کردن آن سرد می‌شود و قاعدتاً غذای سرد اصطلاحاً از دهان می‌افتد.

وی افزود: بنظر من کیفیت غذای دانشگاه به نسبت هزینه آن خوب است، البته هنوز جای پیشرفت هست اما به نسبت هزینه‌ای که دانشجویان برای غذا می‌پردازند کیفیت غذا مناسب است.


دانشجوی دیگری با اشاره به تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان گفت: اگر این اعتراضات نتیجه‌ای دربرداشته باشد و کیفیت غذا بهتر شود خوب است، زیرا کیفیت کنونی غذا پایین است.

وی افزود: البته من با این نوع از اعتراض مخالفم و بنظر بنده چیدن ظروف غذا از درب سالن غذاخوری تا درب سازمان مرکزی نوعی کفران نعمت الهی ست و باعث هدررفت حجم زیادی برنج و سایر اقلام غذایی که برای ما تدارک دیده شده می‌شود.

این دانشجو ادامه داد: البته برگزاری تجمع بشرط نتیجه‌بخش بودن آن شیوه مناسبی ست.

وی با اشاره به کیفیت غذا نیز ابراز داشت: کیفیت غذای دانشگاه در حد مطلوب نیست و باید با پیگیری شورای صنفی کیفیت غذا بهبود یابد.


تلاش‌های خبرنگار ما برای مصاحبه با دبیر شورای صنفی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) سرکار خانم عمرانی‌زاده نتیجه نداد و دبیر شورای صنفی تنها به ذکر این نکته که شورای صنفی این تجمع را پایه‌ریزی نکرده و از آن حمایت نمی‌کند اکتفا کرد.

در ادامه تجمع دانشجویان در مقابل ساختمان مرکزی ادامه یافت و دکتر حمید طاهری معاونت دانشجویی دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی با اشاره به تحولاتی که در زمینه رفاهی در خوابگاه‌های این دانشگاه و همچنین طرح‌های عمرانی دانشگاه صورت گرفته است اظهار داشت: تاکنون شکایتی از کیفیت غذا به دست من نرسیده و اگر به دست من رسیده بود قطعاً تمهیداتی اندیشیده می‌شد تا کیفیت غذا بهبود یابد.

در ادامه مسئول تدارکات دانشگاه و آقای خاوری مدیر کل امور دانشجویی نیز در جمع دانشجویان حضور یافتند و هر کدام به پرسش‌های دانشجویان پاسخ دادند.

سپس مقرر شد که هیئتی ۵ نفره متشکل از دانشجویان جلسه‌ای با ریاست دانشگاه دکتر نائینی برگزار نموده و به مشکلات مطروحه در این تجمع رسیدگی شود.

درپی جلسه ای که امروز بعداز تجمع شورای صنفی و چندی از نمایندگان دانشجویان با ریاست دانشگاه و معاونان دانشجویی و فرهنگی برگزار شد مقرر شد که تمامی مشکلات مربوط به امر تغذیه مطرح شده و مورد پیگیری توسط امور دانشجویی قرار گیرد.
انتهای پیام/

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان