۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رفع آلایندگی کارخانه سیمان و نیروگاه شهیدرجایی از طریق استانداری درحال پیگیری است
کد خبر: ۱۶۷۵۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ساعت: ۱۰:۳۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار آبیک:

رفع آلایندگی کارخانه سیمان و نیروگاه شهیدرجایی از طریق استانداری درحال پیگیری است

فرماندار آبیک با اشاره به اینکه مردم آبیک از آلایندگی ها رنج میبرند، گفت: رفع آلایندگی کارخانه سیمان و نیروگاه شهیدرجایی از طریق استانداری درحال پیگیری است.

 رفع آلایندگی کارخانه سیمان و نیروگاه شهیدرجایی از طریق استانداری درحال پیگیری است
به گزارش سرویس خبر شهرستان های صبح قزوین ،صبح امروز جلسه حفظ و حراست از منابع طبیعی و هوای پاک به ریاست فرماندار شهرستان آبیک و با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان آبیک، برگزار شد.
علی رحمانی فرماندار شهرستان آبیک در این جلسه به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی اشاره و یادآور شد: حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی است و تمامی ما باید تلاش خود را برای حفظ منابع طبیعی به کار بگیریم.
وی با اشاره به این که اگر بلایای طبیعی زیاد شده بخاطر این است که اکوسیستم را بهم میزنیم و به طبیعت اهمیت نمیدیم وموجب تخریب محیط زیست میشویم و به محیط پیرامونی خود توجه نداریم قطعاً باعث می شویم آثار مخربی در زندگی ما نمایان شود.
وی متذکر شد: هر یک از ما وظیفه داریم به نوبه خود از محیط پیرامون خود حفظ و حراست کنیم و نگذاریم محیط زندگیمان آلوده شود.
رئیس شورای حفظ و حراست از منابع طبیعی و هوای پاک با اشاره به این که لازم است توجه ویژه به بسترهای رودخانه ها و اراضی داشته باشیم، عنوان کرد: باید در حفظ و حراست بسترهای رودخانه توجه لازم را داشته باشیم و از اراضی کنار رودخانه حفاظت کنیم و نگذاریم افرادی این اراضی را تسخیر کنند.
رحمانی با تأکید بر اینکه تخریب محیط زندگی نه تنها برای نسل فعلی بلکه برای نسل های آینده خطر آفرین است یادآور شد: حفاظت محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می شود و از این رو فعالیتهای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست و یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا نماید، ممنوعیت دارد.
این مسئول با اشاره به این که زندگی و ادامه حیات بشر به آب و هوا و ماندگاری زمین پاک است، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک، کوشا باشیم و این را بدانیم بدون داشتن تفکر پاک و وجدانی بیدار نسبت به محیط زیست نمی توانیم زمین، آب و هوای پاکی داشته باشیم، هوای پاک تنها از توسعه ناموزون و ناپایدار حاصل نمی شود بلکه برای داشتن هوای پاک اخلاق و روحیات پاک نیاز است هوای پاک محصول رعایت قوانینی است که مبنای آن حفظ آیات الهی است.
فرماندار شهرستان آبیک، با اشاره به این که فرهنگ صیانت از زمین و هوای پاک را در جامعه نهادینه کنیم، تأکید داشت: روز وهفته هوای پاک فرصتی برای مشارکت آحاد جامعه نسبت به موضوع مهمی که حیات آنها به آن وابسته است می باشد به همین دلیل بایستی از تمامی ظرفیتهای موجود برای پاسداشت روز ملی و هفته هوای پاک استفاده کرد.
وی با اشاره به این که همه باید در جهت تحقق این موضوع با جدیت تلاش کنیم، بیان داشت: هوا لازمه حیات است و نیاز به آن بیشتر از غذا و آب می باشد، در اهمیت هوا همین بس است که همه موجودات زنده بالاخص انسانها می توانند چند روز یا چند هفته را بدون آب و غذا زنده باشند ولی بدون هوا نمی توانند چند دقیقه ای زنده بمانند.
رحمانی در پایان با اشاره به معضل آلاینده های شهرستان آبیک، تصریح کرد: در شهرستان آبیک هم ما گریبان گیر بحث آلایندگی کارخانه سیمان آبیک، نیروگاه شهید رجایی را داریم که با پیگیری موضوع از طریق استانداری و مراجع سعی خواهد شداین معضلات برای همیشه رفع گردد.
انتهای خبر/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان