۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آینده حوزه‌های علمیه انقلابی است/ مدیران و اساتید انقلابی فرصت حضور در حوزه‌ها را خواهند داشت
کد خبر: ۱۶۶۰۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۶ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

آینده حوزه‌های علمیه انقلابی است/ مدیران و اساتید انقلابی فرصت حضور در حوزه‌ها را خواهند داشت

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که باید همگام و هماهنگ با رهبری حرکت کنیم، گفت: مدیران و اساتیدی فرصت حضور در حوزه‌ها را خواهند یافت که انقلابی باشند.

آینده حوزه‌های علمیه انقلابی است/ مدیران و اساتید انقلابی فرصت حضور در حوزه‌ها را خواهند داشت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه ظهر امروز(پنج شنبه) در گردهمایی اساتید، روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه استان با محوریت حوزه علمیه انقلابی، در مسجد شیخ الاسلام قزوین اظهار کرد: جمع شده‌ایم تا خودمان را با معیارهایی که رهبری در خصوص انقلابی بودن و ماندن حوزه‌ها مطرح کرده‌اند، ارزیابی کرده و تلاش کنیم تا حوزه‌های علمیه استان را با معیارهای رهبری هماهنگ کنیم.
وی با یادآوری ایمان بالای انقلابیون در دوران مبارزات انقلابی، تصریح کرد: رزمندگان و انقلابیون در دوران پیش از انقلاب و مبارزه با رژیم شاه که در زندان‌ها مورد شکنجه‌های ظالمانه قرار می‌گرفتند، هرگز به دنبال منفعت شخصی نبودند و این به برکت روحیه انقلابی آن‌ها بود.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، یادآور شد: فرمایشات رهبری باید نقشه راه ما قرار گیرد تا روح انقلابی، توکل به خدا، ایمان و باورهای عمیق اعتقادی و ایمانی را در حوزه‌ها تبیین کنیم و هرگز مسائل را بر اساس منافع شخصی تحلیل نکنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تشریح کرد: طلبه انقلابی کارش تبلیغ رسالت‌های الهی است و برای این کار از خدا خشیت دارند و رسالت‌های الهی چیز جدایی از انقلابی بودن نیست و اگر این گونه تصور شود که این دو با هم در تضاد هستند به خاطر عدم آگاهی ما از مبانی دینی و قرآنی است.
وی با با بیان این‌که رهبری می‌خواهد ما انقلابی بمانیم، افزود: طلبه انقلابی کسی است که شعارش "ربنا الله" باشد و با تکیه بر این شعار در مقابل مستکبران مقاومت کند و در این مسیر ترسی به دل راه ندهد.
عابدینی خاطرنشان کرد: طلبه‌های انقلابی در دوران دفاع مقدس همانطور که در خط مقدم حضور جدی داشتند، با آیات الهی رزمندگان را تغذیه می‌کردند و تبیین این‌که خدا فرموده یک مؤمن در مقابل 10 کافر پیروز است، نقش مؤثری در پیروزی‌های رزمندگان داشت.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که باید روحیات قرآنی را در خودمان تزریق کنیم، اضافه کرد: امروز کافران همان‌هایی هستند که در مذاکرات و در مقابل ما قرار گرفتند و خداوند در باب ویژگی‌های آن‌ها فرموده: از آن‌ها هیچ خیری به شما نخواهد رسید و مسئولان باید به این نکات مهم قرآنی توجه ویژه داشته باشند.
وی توجه به ملاک انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن را لازمه فضای امروز جامعه دانست و افزود: باید نگاه‌های حزبی و جناحی را کنار گذاشته و تلاش کنیم مسائل و افراد را بر مبنای روحیه انقلابیشان مورد ارزیابی قرار دهیم و از نگاه‌های حزبی و جناحی پرهیز کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با یادآوری و تشریح آسیب‌های سخنان برخی از سران نظام، اذعان داشت: این‌که برخی می‌گویند "ما به آینده مذاکرات خوش‌بین هستیم" با روحیه انقلابی آن‌ها در دوران انقلاب اسلامی و سخنرانی‌های به یادماندهی آن‌ها در مسجد ارگ در تضاد است. آن‌ها تلاش کنند روحیه انقلابی خود را حفظ کنند.
 عابدینی یادآور شد: اگر غربی‌ها بر سر میز مذاکره نشستند و با ما مذاکره کردند به خاطر رودربایستی با موشک‌ها و توان نظامی ما بود و اگر بگوییم که دنیای فردا دنیای مذاکره است، نه موشک با روح قرآنیِ "وَ اَعِدّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعتُم مِّن قُوَّةٍ" تضاد دارد.
وی با تأکید بر این‌که باید همگام و هماهنگ با رهبری حرکت کنیم، گفت: مدیران و اساتیدی فرصت حضور در حوزه‌ها را خواهند یافت که انقلابی باشند و انقلابی بودن را در بین طلاب تبیین دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان