۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رخ دادن ۹۰ درصد غرق شدگی در مناطق ممنوعه مازندران
کد خبر: ۱۶۳۵۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رخ دادن ۹۰ درصد غرق شدگی در مناطق ممنوعه مازندران

جانشین دریابانی مازندران گفت: بیش از ۲۰۰ نقطه منطقه ممنوعه در مناطق ساحلی مازندران وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد غرق شدگی در این مناطق ممنوعه رخ می‌دهد.

رخ دادن ۹۰ درصد غرق شدگی در مناطق ممنوعه مازندران

جانشین دریابانی مازندران گفت: بیش از 200 نقطه منطقه ممنوعه در مناطق ساحلی مازندران وجود دارد که بیش از 90 درصد غرق شدگی در این مناطق ممنوعه رخ می‌دهد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه مازندران، نعمت الله آزادی در جلسه طرح‌های دریا در ساری اظهار کرد: باید برنامه‌های کنترلی برای کاهش غریق در این مناطق را افزایش دهیم.

جانشین دریابانی مازندران درباره ساماندهی شناورهای تفریحی در سواحل استان عنوان کرد: بیش از 800 فروند شناور از 15 اسفند و در سال جاری بیش از 1300 فروند شناور تفریحی برای استفاده مسافرین ساماندهی شده است. همچنین 60 فروند شناور برای طرح ساماندهی و 500 نیرو در سطح استان برای نظارت در سواحل ساماندهی شده است.

آزادی با بیان اینکه بودجه کافی برای تامین اعتبار سوخت شناورها نداریم، اظهار کرد: 162 لیتر در ساعت برای تامین سوخت شناورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی توسط همه مجریان طرح دریا، افزود: خالکوبی افراد نجات غریق یکی از نمودهای ناهنجاری است و بهتر است از فعالیت این افراد خودداری شود.

مهران حسنی، معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران نیز در این جلسه گفت: بازنگری در دستورالعمل طرح ساماندهی دریا نیاز است. باید وظایف دستگاهی و کمیته‌ها مشخص شود و اصلاحیه‌های لازم صورت گیرد. فرایند صدور مجوز در طرح دریا باید کامل روشن شود تا شاهد چالش نبود وحدت رویه در تعیین نرخ در برخی شهرها نباشیم.

وی بیان کرد: طرح دریا، مدیریت واحد را طلب می‌کند. نبود طرح دریا سبب نابسامانی و ایجاد دکه‌هایی با نرخ‌های متعدد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان