۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شهدای هسته ای راضی به از بین رفتن یک شبه ارزش ها نیستند/ تقدیم ۱۲۰کیلو اورانیوم غنی شده، یعنی روز از نو روزی از نو
کد خبر: ۱۶۱۸۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۹ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

برادر شهید شهریاری:

شهدای هسته ای راضی به از بین رفتن یک شبه ارزش ها نیستند/ تقدیم ۱۲۰کیلو اورانیوم غنی شده، یعنی روز از نو روزی از نو

برادر شهید شهریاری گفت: شهید شهریاری و شهدای هسته ای راضی نمی شوند که ارزش هایی که با زحمات شبانه روزی به دست آمده است یک شبه همه این زحمات از بین برود.

شهدای هسته ای راضی به از بین رفتن یک شبه ارزش ها نیستند/ تقدیم ۱۲۰کیلو اورانیوم غنی شده، یعنی روز از نو روزی از نو
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ فرید شهریاری، برادر شهید شهریاری اظهار داشت: فعالیت های دانشمندان و محققان کشور مدبرانه و با تلاش شبانه روزی محقق شده است که امروز نتیجه آن موجب اقتدار و عزت کشور شده است.

وی با بیان اینکه دانشمندان کشور زمانی که این کار را شروع شد صحبتی از علم هسته ای نبود، افزود: دانشمندان هسته ای به وظایف خود عمل کردند و ما نیز باید به وظیفه خود عمل کرده و از آرمان های شهدا حفاظت کنیم، نباید کاری کنیم که تلاش آنها بی نتیجه بماند و در این زمینه باید فصل الخطاب همه امور بیانات مقام معظم رهبری باشد.

برادر شهید شهریاری ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات فرمودند که من به این مذاکره خوشبین نیستم، اگر می خواهیم خانه ای احداث کنیم باید به فکر بنیان آن خانه باشیم،هر چند مذاکرات هسته ای اقتدار ملی را به نمایش گذاشت اما به چه قیمتی؟ شهید شهریاری و شهدای هسته ای راضی نمی شوند که ارزش هایی که با زحمات شبانه روزی به دست آمده است یک شبه همه این زحمات از بین برود.

شهریاری گفت: تقدیم 120 کیلو اورانیوم غنی شده به کشورهای خارجی و خرید کیک زرد همان مثل روز از نو روزی از نو می شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه هایی همچون آب سنگین اراک و فرودو که حرف اول را در جهان می زنند با خونانه به دست آمده است، افزود: امروز این نیروگاه ها به پارک علم و فنآوری تبدیل شده اند.

این برادر شهید گفت: با تلاش دانشمندان هسته ای تعداد سانتی فیوژه های کشور به 3 هزار و بعدها به 19 هزار نیز رسید که در حال حاضر به 6 هزار سانتی فیوژ راضی شده ایم که اگر بخواهیم این سانتی فیوژهای از دست رفته را دوباره وارد عرصه علمی کنیم، حداقل 6 ماه زمان لازم است.

برادر شهید شهریاری ادامه داد: شهید شهریاری در تلاش بود اقتدار کشور را به پیش ببرند که امیدوارم روزی برسد که به اقتدار کامل برسیم.

وی گفت: پیام شهدای هسته ای پشتیبانی از ولایت فقیه و ادامه دادن راه شهدا و سازندگی کشور بود همانطور که شهدا در دوران دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند ما نیز باید مدافع حریم کشور بوده و ارزش ها را به این سادگی از دست ندهیم.

شهریاری با اشاره به اینکه توصیه من به جوانان این است که پشتیبان ولایت فقیه بوده و کارهای خود را با بصیرت و آگاهی انجام دهند، افزود: انسان اگر می خواهد به جایگاه بالا برسد باید مسیر بندگی را آگاهانه، عاشقانه و عارفانه انتخاب کند تا بتواند به جایگاه امام و شهدا نائل شود.

وی افزود: مهمترین و بزرگترین دغدغه خانواده های شهدای هسته ای این است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری دوستی با آمریکا دوستی گرگ و میش است و نمی شود به این مذاکرات و برجام اطمینان داشت.

این برادر شهید گفت: همانگونه که شهید همدانی نیز گفتند نمی شود با آمریکایی ها قدم زد و در آخر هم شفاعت شهدا را انتظار داشت.

وی با بیان اینکه انشا الله نفس گرم حضرت آقا همیشه مستدام باشد، افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که خون شهدا پایمال نشود چرا که خود را مدیون شهدای این مرز و بوم می دانم و از آن روزی می ترسم که شرمنده شهدا شوم،آرزو دارم شهدا شفیع ما باشند.

گفتنی است،شهید دکتر مجید شهریاری متولد سال 1345 در زنجان بود، این شهید بزرگوار تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان گذرانده است.

شهید شهریاری با تلاش و هوشمندی در سال 1363 با کسب رتبه دوم در آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته الکترونیک تحصیلات خود را در مقطع دانشگاهی آغاز کرده و در سال 67 موفق به کسب رتبه نخست در آزمون کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ ای در دانشگاه صنعتی شریف شد.

دکتر مجید شهریاری در سال 77 نیز دکترای خود را در رشته علوم و تکنولوژی فناوری هسته ‌ای از دانشگاه امیرکبیر دریافت کرده و پس از پایان دوران تحصیل خود به عنوان هیئت علمی در دانشگاه ‌های امیرکبیر و دانشگاه شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز کرد.

از جمله اقداماتی که شهید شهریاری در دوران عمر با برکت خود انجام داده است و کتاب‌ هایی که از ایشان به چاپ رسیده است، شامل چاپ 10 مقاله علمی پژوهشی در مجلات علمی بین ‌المللی، ارائه سخنرانی در 21 کنفرانس بین ‌المللی، راهنمایی و مشاوره 20 دانشجوی کارشناسی ارشد و راهنمایی سه دانشجوی دکتری و اجرای پنج طرح پژوهشی با امتیازی بالا را در کارنامه فعالیت خود دارند.

گفتنی است، دکتر شهید مجید شهریاری در هشتم آذر ماه سال 1389 در یک اقدام تروریستی که با همدستی رژیم صهیونیستی و منافقان صورت گرفت، ندای حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
انتهای پیام/

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان