۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین انجام ۵۶ عملیات توسط سازمان آتش نشانی قزوین
کد خبر: ۱۶۰۴۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۷ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

با پایان تعطیلات نوروزی مطرح شد

انجام ۵۶ عملیات توسط سازمان آتش نشانی قزوین

در تعطیلات نوروز سال جاری ۵۶ عملیات توسط سازمان آتش نشانی قزوین انجام شده است.

انجام ۵۶ عملیات توسط سازمان آتش نشانی قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، احمد قاسمی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین با اشاره به ماموریت اورژانس هوایی در ایام نوروز اظهار کرد: اولین ماموریت در ساعت ۱۰:۴۸ روز اول فروردین انجام شد و در آن دو فرد مصدوم پس از انجام کمک‌های اولیه به بیمارستان ولایت قزوین منتقل شدند.
وی در ادامه افزود: دومین پرواز اورژانس هوایی در پنجمین روز بهار در ساعت ۱۱:۴۷ جهت امدادرسانی به مصدومین سانحه تصادف دو خودروی پراید و پژو ۲۰۶ در مسیر رجایی دشت به سمت معلم کلایه بود که خوشبختانه پرنسل اورژانس پس از گذشت هفت دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین تشریح کرد: در این تصادف شش نفر مصدوم اعلام شده بود که چهار نفر از سرنشینان پژو ۲۰۶ در محل درمان و دو مورد سرنشین پراید به دلیل آسیب‌هایی جدی که از نواحی مختلف بدن دیده بودند به مرکز درمانی اعزام شدند.
وی افزود: جهت انتقال سریع مصدومین از اورژانس هوایی استفاده شد تا پرسنل بتوانند در حداقل زمان در محل حادثه حضور یافته و حداکثر تلاش خود را جهت نجات جان هموطنان به کار بگیرند.

۵۶ عملیات توسط سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در تعطیلات نوروزی۹۵

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به مهمترین عملیات‌های انجام شده توسط این سازمان اظهار کرد: مامورین سازمان آتش‌نشانی در ایام نوروز در مهار آتش سوزی در ۲ منزل مسکونی، ۷مورد امدادرسانی به هموطنان در تصادف و واژگونی خودرو، ۳ مورد حریق خودرو، ۱۱ مورد حریق ضایعات، ۲ آتش سوزی جایگاه زباله ، ۵ حادثه نشت آب در منازل مسکونی، ۹مورد محبوس شدن داخل آسانسور و ۱۰ مورد محبوس شدن داخل منزل مسکونی حضور داشته‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به آمار سال گذشته؛ ۴۱درصد کاهش آمار آتش سوزی و حوادث را داشته ایم.
این مسئول با اشاره به آمار حریق و حوادث اتفاق افتاده در نوروز سال جاری گفت: از مجموع ۵۶ عملیات صورت گرفته ۳۳ مورد حادثه و ۲۳ مورد آتش سوزی گزارش شده است که در این تعداد عملیات مجموعا ۳۵ نفر از همشهریان از حادثه نجات یافته اند.
ذوالقدر در ادامه گفت: برای کاهش خطرات و پیشگیری از حوادث احتمالی، این سازمان علاوه بر ۷ ایستگاه آتش نشانی سطح شهر، اقدام به استقرار ۱۰ اکیپ عملیاتی در نقاط پر ترافیک و پر تردد شهر قزوین کرده که مجموعاً در مدت ۱۷ روز به میزان ۹۵۲ نفر ساعت و همزمان با روز طبیعت ۲۷۵ نفر ساعت فعالیت و حضور مستمر داشته‌اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین درخصوص اقدامات این سازمان در روز سیزدهم فروردین (روز طبیعت) افزود: در روز طبیعت ۱۰ اکیپ عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق در اطراف شهر قزوین برای تأمین ایمنی شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث مستقر بوده‌اند که در مجموع ۶ مورد عملیات انجام گرفته که نسبت به آمار مشابه سال ۹۴ کاهش چشمگیری را شاهد بوده ایم.

امداد رسانی به ۲۰ نفر از گمشدگان در ارتفاعات توسط پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین

حکمت‌الله هاشمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین با اشاره به اقدامات سازمان هلال احمر در ایام عید، اظهار کرد: این سازمان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات با هدف با هدف تسریع امداد رسانی به افراد در کمترین زمان حضور مستمر و چشمگیری داشته است.
این مسئول ادامه داد: ۸۷۵ امداد جاده‌ای، ۹۸۰ مراجعه سرپایی جهت دریافت خدمات درمانی، ۲۰مورد رها سازی مسدومین از داخل خودرو و اسکان ۶۰۰ نفر در پایگاه‌های بین شهری از خدمات این سازمان در ایان نورز ۹۵ بوده است.
هاشمی در خصوص امدادرسانی به در راه‌ماندگان در روستاها و مناطق کوهستانی، اذعان داشت: بیش از ۴۵ مورد عملیات امدادرسانی در بوئین‌زهرا و یله‌گنبد با مشارکت ارگان‌هایی همچون راه و شهر سازی، نیروی انتظامی و فوریت‌های پزشکی انجام گرفته است.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان