۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۴ درصدی مخاطبان سالن‌های حوزه هنری در نوروز ۹۵
کد خبر: ۱۵۸۹۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

افزایش ۴ درصدی مخاطبان سالن‌های حوزه هنری در نوروز ۹۵

مدیر عامل موسسه "بهمن سبز" از افزایش ۴ درصدی مخاطبان سینماهای حوزه هنری در نوروز امسال خبر داد.

افزایش ۴ درصدی مخاطبان سالن‌های حوزه هنری در نوروز ۹۵

مدیر عامل موسسه "بهمن سبز" از افزایش 4 درصدی مخاطبان سینماهای حوزه هنری در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش صبح قزوین ، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه "بهمن سبز" گفت: نوروز امسال در سینماهای حوزه هنری شاهد رشد مخاطب و افزایش فروش فیلم ها بودیم و خوشبختانه این روند صعودی در تمام سینماهای این نهاد قابل مشاهده است. در مقایسه با سال گذشته، آمار مخاطبان رشد 4 درصدی داشته است. پارسال 152273 نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند و امسال 624715 نفر در نوروز در سینماهای این نهاد به تماشای فیلم ها نشستند.

او ادامه داد: حوزه هنری سینماهای متعدد و متنوعی دارد، بخش اعظم سینماهای این نهاد، تک سالنی هستند و این مسئله محدودیت‌هایی برای ما ایجاد می کند. با توجه به اقبالی که مردم به فیلم دیدن در پردیس‌ها دارند، سینماهای تک سالنی رونق گذشته را ندارند، اما ما با برنامه ریزی تلاش کردیم بر محدودیت چیره شویم. به عنوان مثال در سینماهای تک سالنی دو فیلم نمایش دادیم تا مخاطبان قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت سینما، قابلیت فیلم و چینش اکران هنر سینمادار است. ما در این دو سال کوشیدیم ظرفیت و سابقه هر سینما، قابلیت فیلم‌ها در جذب مخاطب، گرایش مردم هر منطقه و توان هر سینما برای جذب حداکثری تماشاگر را بسنجیم و بر اساس این مولفه‌ها، سینماها را مدیریت کردیم. نتیجه این برنامه ریزی‌ها در اکران نوروز امسال دیده شد. امسال در بعضی از سینماهای حوزه هنری، سانس فوق العاده داشتیم و تا پاسی از شب میزبان سینمادوستان بودیم و تلاش کردیم خواست و رضایت مخاطب را جلب کنیم.

مدیر عامل موسسه "بهمن سبز" در بخش دیگری از سخنانش گفت: عوامل دیگری هم در گرایش مردم به سینما رفتن در نخستین روزهای سال 95 تاثیر داشته است. امسال سریال‌های تلویزیون نتوانستند مخاطب جذب کنند، از سویی دیگر ترکیب فیلم‌ها و حضور دو فیلم کمدی پرمخاطب در میان برنامه نمایش نوروزی خانواده‌ها را ترغیب کرد به سینماها بروند و اوقات فراغتشان را با فیلم دیدن پر کنند. اکران نوروز امسال در عین داشتن تنوع، در خود آثاری داشت که می توانستند عموم مردم را به سالن ها بیاورند.

کاظمی ادامه داد: سینماهای حوزه هنری در تهران و 19 استان نوروز پررونقی را پشت سر گذاشتند، فروش خوب فیلم‌ها در آغاز سال 95 نویدبخش روزهایی خوب برای سینمای ایران است. امیدوارم استقبال مخاطبان از فیلم‌ها ادامه داشته باشد و امسال، رونق به سالن‌ها بازگردد. در میان استان‌هایی که سینماهای حوزه هنری در آن قرار دارد، پنج استان برتر در جذب مخاطب در اکران نوروز، استان‌های اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی و مازندران بودند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان