۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افزایش ۴۳ درصدی مصدومان استان در چهارشنبه سوری امسال
کد خبر: ۱۵۲۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

افزایش ۴۳ درصدی مصدومان استان در چهارشنبه سوری امسال

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متأسفانه آمار مصدومان حوادث آخرین چهارشنبه سال جاری نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۳ درصدی مصدومان استان در چهارشنبه سوری امسال
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، محمدحسن ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: متأسفانه آمار مصدومان حوادث آخرین چهارشنبه سال 1394 نسبت به سال قبل، افزایش 43 درصدی داشته است.

ارداقیان با بیان اینکه با وجود توصیه های مکرّر و مؤکد نهادهای امدادی و پلیس، چهارشنبه سوری امسال نیز شبی پُر حادثه و اندوهبار بود، اظهار کرد: امسال بیش از 90 نفر دچار مصدومیت شدند و دو نفر هم جان خود را از دست داد که البته یکی از فوت شده‌ها مربوط به روزهای قبل از چهارشنبه سوری است.

14 دانسفهانی، قربانی انفجار کیسه نارنجک
دکتر پیمان نامدار، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی(اورژانس) استان قزوین، تلخ‌ترین حادثه را در دانسفهان عنوان کرد که انفجار کیسه حاوی نارنجک، باعث آسیب جدی 14 نفر شد.
وی در ادامه گفت: از این افراد، یک نفر دچار قطع پا شد که با وجود تلاش تیم پزشکی و پرستاری مرکز ترومای استان قزوین، به خاطر شدت جراحت، در اتاق عمل فوت کرد.

آسیب 9 زن و 83 مرد
علی فخار سلیمانی، مدیر مرکز مدیریت بحران (EOC) دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم با اشاره به اینکه 9 زن و 83 مرد، در اثر بازی با مواد انفجاری آسیب دیدند، اظهار کرد: تعداد 44 نفر از ناحیه دست و 30 نفر از ناحیه چشم، مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه 65 نفر درمان سرپایی و 26 نفر در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند؛ عنوان کرد: 40 نفر دچار سوختگی و 16 نفر دچار بریدگی و پارگی عضو شده‌ و تعداد 39 نفر در اثر ترقه و 16 نفر در اثر انفجار نارنجک آسیب دیده‌اند.

46 مصدوم در مرکز ترومای استان
در این رابطه، داود محزون، مدیر پرستاری مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین، گفت: از 46 مصدوم پذیرش شده در این مرکز، تعداد 26 نفر بستری شده و 20 نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند.

وی اضافه کرد که سه تن از مصدومان به علت وخامت حال، با کمک دستگاه تنفس مصنوعی، زنده هستند.
محسن ادهمی، مدیر مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی نیز تأکید کرد که آگاهی و فرهنگ سازی در این خصوص، نیاز به فراخوان ملی و بالا بردن سواد اجتماعی و فرهنگی می‌باشد تا شاهد چنین صحنه های دردناک و خشن نباشیم و بتوانیم با فرهنگی زیبا که از باستان خود به یادگار داریم، در روز عید، کنار خانواده خود، با آرامش به استقبال سال نو برویم.

چهارشنبه سوری ایمن در شهرستان آوج
طبق اخبار واصله از واحدهای بهداشتی و پایگاه های اورژانس شهرستان آوج در چهارشنبه پایان سال خوشبختانه هیچ گونه حادثه‌ای در شهرستان آوج اتفاق نیفتاده است.

صفر فیض الهی، مدیر شبکه بهداشت – درمان شهرستان آوج ضمن بیان این موضوع، تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده توسط کارکنان شبکه در قالب ارسال پیامک و نصب بنرهای آموزشی و همچنین برگزاری نشست‌های آموزشی در مورد حوادث چهارشنبه سوری باشعار «چهارشنبه سوری ایمن با رعایت حال همدیگر» بسیار مؤثر واقع شد و امیدواریم هر ساله بتوانیم با برنامه ریزی و مداخلات مؤثر، شاهد روزی بدون حادثه در چهارشنبه آخر سال باشیم.

انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان