۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرگ تلخ یک مربی و حذف خنده از فوتبال/ رای ناعادلانه علیه ایران
کد خبر: ۱۵۲۸۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

اتفاقات هفت روز ورزش؛

مرگ تلخ یک مربی و حذف خنده از فوتبال/ رای ناعادلانه علیه ایران

در آخرین هفته سال ۹۴ پرونده خیلی از مسابقات، مجامع و موضوعات مهم ورزش بسته شد و ازجمله پرونده عمر یک مربی و همچنین پرونده ایران در AFC مبنی بر برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران در زمین بیطرف.

مرگ تلخ یک مربی و حذف خنده از فوتبال/ رای ناعادلانه علیه ایران
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، این هفت روز ورزش، آخرین هفت روز ورزش در سال ۱۳۹۴ است بود؛ هفت روزی که در آن یک مربی ملی درگذشت و تلخ ترین اتفاق روزهای پایانی امسال را برای ورزش ایران رقم زد. در این هفته همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا رای خود را در مورد محل برگزاری دیدارهای ایران با عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد. بر اساس این رای این دیدارها باید در کشور ثالث برگزار شود. 

در این هفته همچنین مسابقات باشگاهی در رشته هایی مانند ووشو، بسکتبال با ویلچر و والیبال با تعیین قهرمان به نقطه پایان رسید، با برگزاری مجمع انتخاباتی شطرنجبازان بعد از یک سال و نیم صاحب رئیس شدند، زمان ثبت نام کاندیداهای فوتبال در حالی به پایان رسید که علی کفاشیان از حضور در انتخابات امتناع کرد و ... . 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

تیم پارس جنوبی قهرمان لیگ برتر ووشو شد
تیم های دانشگاه آزاد و پارس جنوبی که در مرحله نیمه نهایی نهمین دوره رقابتهای لیگ برتر ووشو باشگاه‌های کشور به ترتیب با غلبه بر پاس قوامین و شهرداری ملارد به دیدار نهایی راه پیدا کرده بودند، پنجشنبه گذشته در مرحله فینال این رقابت ها و برای کسب عنوان قهرمانی مقابل هم صف آرایی کردند که طی آن پارس جنوبی حریف خود را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت. 

لیگ برتر 
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پنجشنبه گذشته با برگزاری  دیدار وارد هفته بیست و سوم شد. در این روز از رقابت ها دو تیم استقلال و پدیده به تساوی بدون گل دست یافتند و دیدار تیم های ذوب آهن با سایپا و ملوان با استقلال خوزستانهم با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما سایر دیدارها برنده داشت طوریکه سپاهان و نفت با یک گل به ترتیب سیاه جامگان و گسترش فولاد را شکست دادند و تراکتورسازی هم ۳ بر ۲ مقابل فولاد اهواز به برتری دست یافت. 

در روز دوم این هفته از مسابقات لیگ برتر، پرسپولیس با یک گل صبای قم را شکست داد و استقلال اهواز هم با همین نتیجه ذوب آهن را متحمل شکست کرد. 

پاسخ فدراسیون فوتبال به گزارش اصل ۹۰ 
پس از ارائه گزارش اصل ۹۰ از سوی مجلس و اتهام هایی که از سوی برخی نمایندگان خانه ملت به فدراسیون فوتبال و برخی باشگاه‌ها و اهالی فوتبال زده شد فدراسیون فوتبال پاسخگویی به این گزارش را در دستور کار خود قرار داد. طی این هفته این گزارش که حدودا نزدیک به تعداد صفحات همان گزارش است، آماده شد. در این پاسخ، موارد مختلفی بررسی شده و اتهام‌ها پاسخ داده شده است. 

ایثار ماهان قهرمان لیگ برتر بسکتبال با ویلچر شد
در دیدار پایانی مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی باشگاه های کشور که جمعه گذشته برگزار شد، تیم تندیس ماهان قم با نتیجه ۷۳ بر ۷۰ تیم مخابرات اصفهان را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید. تیم های مخابرات اصفهان و شهرداری آمل به ترتیب به مقام های دوم و سوم رسیدند.

کناره گیری کفاشیان 
مهلت ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی روز شنبه بیست و دوم اسفندماه به پایان رسید که کناره گیری علی کفاشیان بازهم خبرساز شود. وی که تلاش زیادی کرد تا بتواند مشکل حضورش در انتخابات را حل کند، سرانجام موفق به این کار نشد و از انتخابات کنار رفت. با این حال هفت نفر برای جانشینی او ثبت نام کردند که البته به فاصله دو تا سه روز سه نامزد ریاست انصراف دادند.

مدل برنز و نقره نماینده ایران در مسابقات کوهنوردی با اسکی آسیا 
ابوالفضل ساوه ای ورزشکار اعزامی به مسابقات کوهنوردی با اسکی جام جهانی و قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی، موفق به کسب مدال ارزشمند برنز آسیا شد. وی در ماده ورتیکال در رقابتی نزدیک با نمایندگان کشورهای کره، ژاپن، چین و روسیه به این عنوان دست یابد. حسین صالحی دیگر شرکت کننده کشور در رده‌ی نهم این رشته قرار گرفت. ساوه ای همچنین سکوی دوم مسابقات كوهنوردی با اسكي در رشته انفرادی و در رده بندی کاپ آسیا را هم از آن خود کرد. 

رضا ابراهیمی درگذشت
رضا ابراهیمی، مربی تیم پیکان و مربی پیشین تیم ملی والیبال که هفته گذشته در جریان تمرینات این تیم دچار حمله قبلی شده بود، سر انجام یکشنبه شب بر اثر حمله قلبی در بیمارستان آتیه تهران به رحمت ایزدی پیوست. ابراهیمی سابقه مربیگری در تیم ملی و دستیاری ولاسکو را در کارنامه داشت. مراسم تشییع پیکر آن مرحوم سه شنبه در خانه والیبال تهران برگزار شد.

بانک سرمایه قهرمان لیگ والیبال شد
قرار بود آخرین دیدار فینال مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه های کشور دوشنبه گذشته میان دو تیم پیکان و بانک سرمایه برگزار شود اما ساعاتی پیش از برگزاری این دیدار فدراسیون والیبال در اطلاعیه ای عنوان کرد که دیدار نهایی رقابتهای لیگ برتر والیبال بخاطر عدم شرکت تیم پیکان برگزار نخواهد شد. این اطلاعیه از آن جهت منتشر شد که مسئولان پیکان با در نظر گرفتن درگذشت مربی این تیم و شرایط نامناسب بازیکنان و مربیان تیم شان طی نامه ای به فدراسیون والیبال خواستار لغو برگزاری دیدار فینال و موکول کردن آن به سال آینده شده بودند اما مسئولان فدراسیون به خاطر برنامه های تیم های ملی با این درخواست مخالفت کردند و به همین دلیل پیکانی ها از حضور در فینال انصراف دادند. 

پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج شد
 مجمع انتخاباتی رئیس فدراسیون شطرنج دوشنبه به ریاست نصراله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک همراه با نماینده سازمان بازرسی کل کشور در محل هتل ورزش برگزار شد. در جریان این مجمع و در رای گیری برای انتخاب رئیس، مهرداد پهلوان زاده با کسب ۲۴ رای به عنوان رئیس چهار سال آتی این فدراسیون انتخاب شد. در این مجمع محمدابراهیم مداحی تنها ۱۹ رای به دست آورد و دیگر کاندیداها هم رایی کسب نکردند. 

پتروشیمی در فینال لیگ بسکتبال
تیم بسکتبال پتروشیمی دوشنبه با برتری مقابل شهرداری اراک به عنوان نخستین تیم به دیدار نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاههای کشور صعود کرد. این تیم در نخستین دیدار خود در مرحله نیمه نهایی اراکی ها را شکست داد و با توجه به کسب سه پیروزی برابر این تیم در مرحله گروهی بدون دردسر راهی دیدار فینال شد. این در حالی است که در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی نفت آبادان برابر شیمیدر پیروز شد. با رقم خوردن این نتیجه دو تیم از نظر تعداد برد و باخت به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند. دیدار پنجم دو تیم امروز پنجشنبه برگزار خواهد شد. 

معرفی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای پارالمپیک ریو
عباس آقاکوچکی هدایت ملی پوشان تیم بسکتبال با ویلچر را برای حضوردر بازی های پارالمپیک برزیل بر عهده گرفت. کمال عشق هم که این تیم را صاحب سهمیه لازم برای پارالمپیک کرد به عنوان سرپرست در کنار ملی پوشان خواهد بود.

آخرین نشست وزیر با روسای فدراسیون های ورزشی
آخرین نشست ماهانه وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی دوشنبه شب برگزار شد. در این نشست به غیر از رسول خادم تمام روسای فدراسیون ها حضور داشتند. 

تجلیل از قهرمانان 
آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سال ۹۳ ورش ایران سه شنبه با حضور ریاست جمهوری کشور همراه با وزیر ورزش و معاونانش، رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این مراسم که روسای فدراسیون ها و جمع کثیری از ورزشکاران هم در آن حضور داشتند، از ورزشکاران و مدال آوران سال گذشته که در میادین آسیایی و جهانی موفق به کسب مدال شدند با اهدا لوح و حواله سکه هایی که فروردین ماه سال آینده پرداخت می شود، تقدیر شد. 

مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان لغو شد
نا به اعلام معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و با توجه به تقاضای برخی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون چوگان مبنی در رابطه با مجمع انتخاباتی این فدراسیون و تقارن آن با روزهای پایانی سال، این مجمع که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، لغو و به زمان دیگری موکول شد. 

شکست و تساوی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
ذر چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا تیم سپاهان سه شنبه در دیدار خانگی برابر لوکوموتیو ازبکستان که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، با نتیجه ۲ بر صفر متحمل شکست شد و در رده سوم گروه خود قرار گرفت. همچنین در این روز و از گروه C تیم تراکتورسازی در ورزشگاه مرکزی تاشکند مقابل پاختاکور تن به شکست یک بر صفر داد. بازیکنان تراکتورسازی در حالی متحمل این شکست شدند که به خاطر  دو پیروزی مقابل الجزیره امارات صدرنشین گروه خود بودند و می توانستند با کسب برتری در تاشکند گام بلندی برای صعود از مرحله مقدماتی بردارند. روز چهارشنبه هم ذوب آهن برابر بنیادکار به تساوی بدون گل رسید.

بازی‌های ایران و عربستان در زمین بیطرف برگزار می‌شود
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که بازی‌های تیم‌های باشگاهی ایران و عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در زمین بیطرف برگزار خواهد شد. به دو فدراسیون فوتبال ایران و هم فدراسیون فوتبال عربستان تا تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین) فرصت داده شده تا در خصوص زمین بیطرف نظر خود را اعلام کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان