۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین توزیع استانی مالیات برارزش افزوده به شهرداری الوند خسارت وارد کرده است
کد خبر: ۱۴۹۲۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز:

توزیع استانی مالیات برارزش افزوده به شهرداری الوند خسارت وارد کرده است

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز گفت: کلیه هزینه‌های خدماتی شرکت‌های شهرصنعتی البرز را شهرداری الوند به عنوان سهامدار متقبل می‌شود، اما توزیع درآمد مالیات بر ارزش افزوده استانی است.

توزیع استانی مالیات برارزش افزوده به شهرداری الوند خسارت وارد کرده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، رضا عسگری، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز عصر روزگذشته(چهارشنبه) در آئین معارفه رئیس اداره مالیاتی محمدیه که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد، گفت: با توزیع استانی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری الوند از دریافت بخش قابل توجهی از این درآمد پایدار محروم شده است.
وی با بیان اینکه از مهم ترین منابع مالی کشور مالیات است، اذعان کرد: بی گمان تاثیر مالیات در چرخه اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست و مالیات بر ارزش افزوده یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌هاست.
عسگری تصریح کرد: کلیه هزینه‌های خدماتی شرکت‌های شهر صنعتی البرز را شهرداری الوند به عنوان سهامدار متقبل می‌شود، اما توزیع درآمد مالیات بر ارزش افزوده استانی است.
وی با بیان اینکه شهر الوند اولین شهرک صنعتی ایران را با بیش از 1000 واحد تولیدی و کارخانه در کنار خود جای داده است، بیان کرد: متاسفانه با قوانین موجود نه تنها به سمت تخریب شهرهایی همچون الوند می‌رویم، بلکه شاهد آلودگی بیش از پیش منطقه و معضلات بوجود آمده توسط شهرک‌های صنعتی برای شهرهایی همچون الوند که در کنار صنایع آلاینده قرار دارند، خواهیم بود.

هرچه وابستگی کشور به درآمد نفتی کاهش یابد نظام بودجه‌ای پایدارتری خواهیم داشت

عسگری ادامه داد: پس از تصویب توزیع استانی مالیات بر ارزش افزوده، عدم تخصیص کامل این درآمد بخش قابل توجهی از توانایی شهرداری را در ارائه خدمات شهری متوقف کرده است.
وی افزود: این مبالغ می‌تواند ضمن ایجاد امکانات شهری جهت رفع معضلات بوجود آمده از لحاظ آلایندگی توسط شهر صنعتی البرز، برای شهرهای اطراف هزینه شود.
وی اظهار امیدواری کرد که این مسئله با تدبیر مسئولین امر بنحوی مطلوب مرتفع شود تا شهرداری‌ها بعنوان نهاد فرهنگی و اجتماعی بتوانند در عرصه های زیر ساختی موثرتر از گذشته نقش آفرینی کنند.
سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در ادامه با اشاره به اینکه هرچه وابستگی کشور به درآمد نفتی کاهش یابد نظام بودجه‌ای پایدارتری خواهیم داشت، افزود: درآمدهای مالیاتی از مطمئن ترین درآمدهای دولتی است که می‌تواند نظام بودجه‌ای قابل برنامه ریزی را پیش بینی کند.
وی ادامه داد: وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی می‌شود، می‌بایست در تمامی ابعاد کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی را در نظر گرفت.
عسگری اظهار کرد: اگر منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در امور سرمایه گذاری منابع مورد نیاز صرف شود دوباره به چرخه تولید باز خواهد گشت.
در پایان این جلسه نیز علیپور به عنوان رئیس اداره امور مالیاتی شهر محمدیه معرفی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان