۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین حُریت و آزادگی سرمایه اصلی یک فرد رسانه‌ای است/ رسانه‌ شیطانی مروج دروغ، تهمت و بی‌آبرویی در جامعه است
کد خبر: ۱۳۸۵۷۹ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

حُریت و آزادگی سرمایه اصلی یک فرد رسانه‌ای است/ رسانه‌ شیطانی مروج دروغ، تهمت و بی‌آبرویی در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: قرآن کریم الگوی کامل رسانه‌ای بودن را به ما نشان داده است زیرا این کتاب آسمانی بیانی کامل دارد و یک خبرنگار تاثیرگذار باید اخلاق قرآنی داشته باشد.

حُریت و آزادگی سرمایه اصلی یک فرد رسانه‌ای است/ رسانه‌ شیطانی مروج دروغ، تهمت و بی‌آبرویی در جامعه است
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، اولین نشست اخلاق رسانه‌ای پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور اصحاب رسانه در دفتر آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین برگزار شد.
در این دیدار آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین با بیان اینکه برگزاری دوره اخلاق رسانه‌ای و تبیین احکام رسانه جزء ضروریات است، اظهار کرد: برای استمرار این جلسات نیازمند یک نگاه کلاسیک با برنامه ریزی مشخص هستیم.
وی با بیان اینکه منبر نمازجمعه و کلاس‌های تفسیر دو مرکز رسانه‌ای مهم برای من هستند، ابراز کرد: خدای متعال به عنوان اولین جایگاهی است که بنیانگذار رسانه بود و پیام خود را با نزول قرآن کریم از طریق پیامبر(ص) به گوش مردم رساند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه نباید به رسانه‌ای بودن نگاه جزیره‌ای داشت، گفت: یک رسانه دینی و قرآنی باید به همه مطالب قرآن و مبانی دین اشراف داشته باشد و مطابق با این اشرافیت کار رسانه‌ای کند نه اینکه با نگاه کاریکاتوری یک قسمت را برجسته کرده و بقیه نیازها را درنظر نگیرد.
وی افزود: در رسانه قسمتی به نام هیئت تحریریه وجود دارد که کلمه تحریر با حر هم خانواده است؛ یعنی یک فرد رسانه‌ای با حریت حقایق را در فکر و جان خود پرورش می‌دهد و اگر وامدار جریان یا نهاد خاصی باشد سرمایه اصلی وی از او گرفته می‌شود.

پیامبر(ص) بزرگترین فرد رسانه‌ای از سوی خدای متعال بود


این مسئول ادامه داد: حُریت و آزادگی همه سرمایه یک فرد رسانه‌ای است که در صورت نبود این ویژگی یک رسانه‌ای حرفی برای ارائه به مردم ندارد و فقط ادعای رسانه‌ای بودن را خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه حضرت زین العابدین و حضرت زینب(س) بزرگترین کار رسانه‌ای را در قیام کربلا انجام دادند، بیان کرد: این دو بزرگوار که جزء اسرای کربلا بودند در دستگاه یزید چون یک رسانه قدرتمند پیام قیام سیدالشهدا را به گوش مردم رساندند و با روشنگری مناسب خود مانع کتمان حقایق شدند که می‌توان به عنوان یک الگو آنها را پیشکسوت عرصه رسانه دانست.
وی در ادامه رسانه را از دیدگاه قرآن در دو عنوان رسانه الهی و رسانه شیطانی تقسیم کرد و به تبیین این دو رسانه از دیدگاه خدای متعال پرداخت.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه رسانه الهی بیانگر مبانی، اخلاق و احکام دینی است، اذعان کرد: اما رسانه شیطانی با تفکر شیطان همراه است و مروج دروغ، تهمت و بی آبرویی در جامعه است، رسانه شیطانی به ذلت و بدی فرمان می‌دهد و جو جامعه را برای پذیرش انحراف از حقیقت آماده می‌کند.
وی اضافه کرد: قرآن کریم الگوی کامل رسانه‌ای بودن را به ما نشان داده است زیرا این کتاب آسمانی بیانی کامل دارد و یک خبرنگار تاثیرگذار باید اخلاق قرآنی داشته باشد.
عابدینی تصریح کرد: زمانی می‌توان یک کار ارزشمند رسانه‌ای انجام داد که خبر ما مورد تائید قرآن و خدای متعال باشد، در این صورت عملکرد ما تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) بزرگترین فرد رسانه‌ای از سوی خدای متعال بود، بیان کرد: قلم ما یا حکمت می‌نویسد یا کلام لغو، لهو بازی کردن روی افکار و اندیشه‌ها است؛ اگر اندیشه ما حکمت باشد قلم ما حکمت می‌نویسد و اعمال ما حکیمانه خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان