۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جهان در برابر انقلاب بزرگ ایران بهت زده شد/همه باید برای ساختن ایران به اقدام مشترک ملی دست بزنیم/زبان انقلاب باید روزآمد باشد
کد خبر: ۱۳۸۲۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روحانی در در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

جهان در برابر انقلاب بزرگ ایران بهت زده شد/همه باید برای ساختن ایران به اقدام مشترک ملی دست بزنیم/زبان انقلاب باید روزآمد باشد

رئیس جمهور گفت: ما برای توسعه کشور نیاز به اجماع داخلی داریم ما همه باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.

جهان در برابر انقلاب بزرگ ایران بهت زده شد/همه باید برای ساختن ایران به اقدام مشترک ملی دست بزنیم/زبان انقلاب باید روزآمد باشد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در سخنرانی 22 بهمن با تبریک فرا رسیدن 37 سالگرد انقلاب اسلامی ایران به همه ملت به رهبری معظم انقلاب گفت: سلام و درود ما به روان پاک امام عزیز و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همه شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سلام و تحیت به محضر مولایمان امام عصر ارواحنا له الفداء، عرض می‌کنیم.

روحانی در ادامه اظهار داشت: 37 سال پیش در چنین ایامی قیام مردم ایران برای بدست گرفتن سرنوشت کشور به نتیجه رسید این در حالی بود که مردم صدها سال تحت نظام سلطه زندگی می‌کردند و فردی مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: مردم در نهضت‌ها و قیام‌های متعدد از جمله قیام بزرگ مشروطه علیرغم موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوان نتوانستند استبداد را از کشور بیرون کنند، ده‌ها سال بود که قدرت‌های خارجی و به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم حاکم بود.

روحانی اظهار داشت: مردم دیگر تحمل استبداد، استعمار و سلطه خارجی برایشان وجود نداشت و برای آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی قیام کردند.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: مردم در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را بدست بیاورند و به سلطه خارجی پایان دهند مردم در قیام خود رهایی و آزادی را بدست آوردند و در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی نظامی را که خواست مردم با رأی قاطع مردم باشد، برپا کنند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: گمان نمی‌کنم که هیچ کس در این مسأله تردید داشته باشد که هیچ حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد مردمی بیرون آورده نشود و رهبری آن برعهده مرجع عالیقدر تقلید و مورد اعتماد مردم نباشد هرگز به پیروزی دست نمی‌یابند.

وی در ادامه گفت:‌ گمان نمی‌کنم که اگر اسلام بدون تصویر جوان‌گرا و سازگار خود می‌توانست در قشر جوانان نفوذ کند و این نهضت را به پیروزی برساند.

روحانی در ادامه بیان داشت: اسلام با صفاتی که داشت توانست مورد تکیه مردم و احترام جهانیان در اواخر قرن 20 قرار گیرد، ترکیبی که امام برای ما بیان کرد یعنی جمهوریت و اسلامیت و فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش اگر چنین نبود شاهد چنین تحول شگرفی در جامعه نبودیم.

روحانی با بیان اینکه مردم خواست دهها ساله خود را در کنار امام و رهبری امام متبلور بودند، افزود: جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند، بزرگ و مردمی بهت زده‌ شده‌اند و دیدند که چگونه یک رهبر دینی و معنوی این همه می‌تواند در جهان معاصر در میان مردم کلامش صاحب نفوذ باشد.

** امام (ره) با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد

رئیس جمهور کشورمان گفت: همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست، گرچه با سیاست تنگاتنگ آویخته است، اما مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: امام (ره) با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی گل را بر لوله‌های تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر حق و در مسیر عدل جذب نماید.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب اخلاقی، مسالمت‌آمیز و بدون بداخلاقی و خشونت بود، اظهار داشت: دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال، مهربانی و برادری برای همه مردم است، البته مردم ما در دوران انقلاب برای تثبیت انقلاب و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانی‌های فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.

روحانی افزود: کشورهایی که سالیان دراز عادت کرده بودند تا با مردم به اصطلاح جهان سوم که از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند، امروز بعد از حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس کرده‌اند و این مسئله را لمس کرده‌اند که این مردم ما در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نخواهند شد.

رئیس جمهور کشورمان گفت: این مردم غیور سرزمین ایران بودند که در دفاع 8 ساله خودشان در برابر تجاوز بیگانگان به دنیا نشان دادند که با استقامت و قدرت در برابر تجاوز می‌ایستند و این مردم ما بودند که در 10 سال اخیر در برابر تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی سر تعظیم فرود نیاوردند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه امروز روزی است که همه آنهایی که یا به خاطر کینه ، یا به خاطر بدفهمی از حرکت انقلابی مردم یا از روی بدخواهی در سایه فشار بر مردم ایران بودند، امروز به خوبی در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آورده‌اند و از اقدامات گذشته خود مایوس هستند، گفت: امروز با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای تمام جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌توانند در برابر قدرت‌های جهان بایستند و آنها را وادار به شکست نماید، بلکه در عرصه دیپلماسی و در عرصه منطق و استدلال هم در برابر جهانیان قدرت تفوق دارند و می‌توانند حقوق ملی خود را به کرسی بنشانند.

وی تصریح کرد: با استدلال حقوقی و سیاسی انسجام و وحدت ملی و در سایه هدایت‌های رهبری تمام قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از بین ببرد و لغو کند و همچنین تمام قطعنامه‌های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند که آنچه که نسبت به مردم ایران می‌گفتند که ایران در پی تهدید کشورهای منطقه است، دروغ می‌گوید.

روحانی با بیان اینکه آنچه که می‌گفتند ملت ایران به دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای است، بی‌پایه و اساس بود، گفت: امروز شورای حکام آژانس، سازمان ملل متحد و افکار عمومی جهان هم پذیرفت است که تبلیغات صهیونیسم و استکبار جهانی علیه ملت ایران دروغ بوده و از واقعیت تهی بوده است.

رئیس جمهور کشورمان افزود: مردم ایران مردمی صلح‌خواه هستند، مردمی هستند که برای ثبات امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند.

رئیس قوه مجریه اظهار کرد: با کمک مردم و رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانستیم پروژه ایران هراسی را به شکست بکشانیم و دنیا را متوجه کنیم که ملت ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت‌آمیز در سایه کشورهای دوست منطقه هستند و تهدیدهایی که نسبت به صلح و امنیت جهانی را که به ایران نسبت می‌دادند، بی‌اساس بوده است.

** امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود

وی گفت: امروز ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دوران 37 ساله تثبیت انقلاب اسلامی را به پایان بردیم، امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود.

روحانی با بیان اینکه امروز روزی است که می‌بینیم بعد از 37 سال قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیده‌اند که دولت ایران یک دولت موقت و قابل انزوا نیست، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا به یک نحوی به اشتباهات 37 ساله گذشته خود معترف هستند و همه کشورهای جهان مایل به روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند.

رئیس جمهور کشورمان گفت: شما در ماه‌های پیش دیدید که رئیس جمهور روسیه به تهران آمد و با او قراردادهای مهمی به تصویب و تائید رسید.

رئیس جمهور در ادامه گفت: مردم ما مستحق ناوگان فرسوده ریلی و هوایی نیستند و لایق بهترین ناوگان ریلی و هوایی هستند ما با حضور مردم ایران نیز سرافراز و آباد بهتر از گذشته با اقتصاد مقاومتی ایران را خواهیم ساخت ما در شرایطی هستیم با یک جمعیت 80 میلیونی با مردم تحصیلکرده با جوانانی غیور و فارغ التحصیل از دانشگاه‌های بسیار قوی که نشان دهنده این است که ما می‌توانیم از دید صنعتی با دنیا رقابت کنیم.

روحانی تصریح کرد: امروز شرایط بین‌المللی مردم ایران با فعالیت مشترک با سایر کشورها بیان کننده آمادگی ملت در زمینه صنعت با سایر ملل می‌باشد. امروز تقابل جناح‌ها نباید وجود داشته باشد بلکه باید همه باهم متحد باشند و هرگونه تقابل و منازعه خلاف منافع ملی ما است و ما برای توسعه کشور نیاز به اجماع داخلی داریم ما نیاز به برجام 2 داریم و همه برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: هوش و توان ملت تحصیلکرده و جوانان ما از امکانات طبیعی و خدادادی است که باید به خوبی از آن برای پیشرفت و سرافرازی مادی و معنوی استفاده کرد در برنامه ششم مقام معظم رهبری فرمودند: که ما باید به رشد 8 درصدی برسیم و اگر قرار باشد به رشد 8 درصدی پیدا کنیم باید تمام سرمایه داخلی ما فعال شود و ما به 30 تا 50 میلیارد دلار در سال برای جذب سرمایه گذار نیاز داریم.

روحانی اظهار داشت: این شدنی است زیرا تحولاتی که در 2، 3 سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم علیرغم وجود تحریم‌ها بیان کننده توان بالای ما است رسیدن به 190 میلیون مکعب گاز شیرین و دستیابی به 7 فاز پارس جنوبی بیان کننده این توان بالای ماست ما توانستیم در میادین نفتی که کلا 69 هزار بشکه نفت تولید می‌شد به 110 هزار بشکه دست بیابیم و تا پایان سال این مقدار را به 230 هزار بشکه و در پایان دولت به 350 هزار بشکه خواهیم رساند این نشان دهنده آن است که مردم آمادگی پیشرفت را دارند.

رئیس جمهور خاطر نشان ساخت: این به آن معنی است که کشور ما توان پیشرفت و قدرت حتی در شرایط سخت را داشته به عنوان مثال در زمینه تولید برق در 2 سال و نیم گذشته مقام اول را در منطقه بدست آورده‌ایم و 5 هزار مگاوات برق به تولید داخل کشور اضافه شده است زمین‌های کشاورزی با آبیاری مدرن و نوین مجهز شده‌اند و 270 هزار هکتار در این 2 و نیم سال زمین‌های کشاورزی با آبیاری مدرن مجهز شده‌اند ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف به نقطه‌ای برسیم که به خود متکی باشیم.

روحانی تصریح کرد: در مورد محصولات کشاورزی و غذایی تراز کشور 1/8 – یعنی 100 میلیون تن مواد غذایی از خارج وارد می‌کردیم که ما این مقدار را به 4/5- رساندیم یعنی 3 میلیارد هزار صرفه جویی در زمینه محصولات کشاورزی و غذایی داشته‌ایم و 30 درصد کاهش یافته است و این بیان کننده این است که ما در تمام زمینه‌ها قدرت حرکت برای ایجاد شرایط نوین در کشور را داریم.

رئیس جمهور گفت: در این دو سال و نیم ما شرایط بهتری برای سلامت مردم با ایجاد بیمه سلامت و تحت پوشش قرار دادن 11 میلیون نفر فراهم کردیم در سال گذشته بازنشستگانی که حقوق کمتر از یک و نیم میلیون تومان دریافت می‌کردند شاهد یک رفاه نسبی بودند و پاداش فرهنگیان بازنشسته نیز پرداخت خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: مردم در کنار صندوق آراء برای هر دو انتخابات قرار خواهند گرفت و انقلاب میدان دادن به زن، مرد به ویژه جوانان است و این راه را امام برای ما مشخص کرده است آزادی، آراء، اخلاق، اسلام و قانونمداری از اصولی است که امام مشخص نموده است.

رئیس جمهور بیان کرد: انقلاب ما به جناح و حزب خاصی تعلق ندارد انقلاب در ذیل ایران، اسلام، اخلاق و وحدت ملی تعریف می‌شود. این میراث گرانبها متعلق به همه مردم ایران و تمامی آزادی خواهان است و انقلاب بازگشت به مدنیت و اخلاق است ما باید در بهار سی‌وهشتمین جشن انقلاب دوباره آن را بخوانیم و ببینیم که چگونه توانستیم در 37 سال ایستادگی کنیم چون امام عزت و اقتدار را برای ما در سایه وحدت و یکپارچگی تعریف کرد اسلام پناه همه ایرانیان و همه کسانی است که در ایران زندگی می‌کنند و وظیفه تک تک ما این است که از انقلاب شکوهمند دفاع کنیم.

روحانی در ادامه اظهار داشت در انقلاب، اصول و اصلاح فاصله ای وجود ندارد اعتدال، اصولگرایی و اصلاح گرا در انقلاب همگی یکی هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد ما اهل گفتگو، مذاکره و تفاهم هستیم انقلابی یعنی اهل مدارا، یعنی اهل مقاومت یعنی بتواند در بازار جهان کالای کشور قدرت رقابت داشته باشد انقلابی باید اهل امید، اهل نشاط ،اهل سازندگی انقلابی می خواهد ایران بسازد انقلابی می خواهد به ایران منزلت بیشتری بدهد انقلابی می خواهد چهره رحمانی و اسلامی را به جهان معرفی کند یک انقلابی می خواهد به دنیا بگوید آنهایی که در منطقه به دروغ دم از اسلام می زنند و به کشتار مردم می پردازند مسلمان نیستند.

** هیچ کسی نباید با صندوق رای قهر کند

روحانی در ادامه گفت: هر کسی برای وحدت ایران تلاش کند او انقلابی است ما باید امروز به یک اقدام مشترک ملی با اراده انقلابی براساس هدایت های مقام معظم رهبری کارها را به پیش ببریم. انتخابات پیش رو مصداقی از گفتگوی ملی است

او در ادامه خاطرنشان کرد: اما بعد از 47 روز بعد از 22 بهمن 57 ما را دعوت کرد پای صندوق آرا بشتابیم و به جمهوری اسلامی رای بدهیم هیچ کسی نباید با صندوق رای قهر کند و همه مردم باید پای صندوق رای قرار بگیرند و اگر کسی به نظام نقدی دارد نباید با صندوق آرا قهر کند.

روحانی گفت: رای شهروندان ما اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دختر و پسر و اقوام مختلف می‌تواند نه تنها برای ما راهگشا باشد بلکه برای منطقه و جهان نیز راهگشا است.

وی افزود: رای شما در 7 اسفند ما رای به امید، عقلانیت، قانون ودفاع از حقوق ملت است، رای هفتم اسفند مردم ما رای به ساختن ایران عزیز بر پایه گفتگو و اعتماد است.

روحانی اظهار داشت: رای ما نه به آنهایی است که می‌خواهند بر قانون پشت کنند نه به آنهایی است که اهل افراط هستند،‌بلکه رای ما امید است، رای ما ایران آباد و آزاد است.

وی با بیان اینکه ما ایران راخواهیم ساخت،‌گفت: ما عظمت این ملت و عظمت ملی این کشور را با هماهنگی به نقطه مطلوبش خواهیم رساند.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان