۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امروز پس از ۳۷ سال این انقلاب همچنان معجزه قرن است/ دشمنان ایران در برابر اراده و مقاومت ملت ما زمین گیر شده اند
کد خبر: ۱۳۸۱۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

امروز پس از ۳۷ سال این انقلاب همچنان معجزه قرن است/ دشمنان ایران در برابر اراده و مقاومت ملت ما زمین گیر شده اند

مسئول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: امروز پس از گذشت ۳۷ سال همچنان انقلاب ایران معجزه قرن است و دشمنان در برابر اراده ملت ما زمین گیر شده اند.

امروز پس از ۳۷ سال این انقلاب همچنان معجزه قرن است/ دشمنان ایران در برابر اراده و مقاومت ملت ما زمین گیر شده اند
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی، مسئول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان راهپیمایی 22 بهمن مردم استان قزوین با اشاره به اهمیت مطالعه تاریخ اظهار کرد: مطالعه تاریخ در عبرت آموزی اهمیت فراوانی دارد چرا که تاریخ همچون چراغ، ارائه دهنده روش و بینش و آیینه است.
وی در ادامه افزود: امام علی(ع) در نهج البلاغه بیان کردند که من در گذشته با مردم نبودم اما با مطالعه تاریخ متوجه شدم موفقیت، ناکامی، سعادت و بدبختی در چه چیزهایی است.
وی با تاکید بر مطالعه تاریخ مشروطیت ابراز کرد: موفقیت مشروطیت و شکست آن درس های فراوانی برای ملت ما دارد، تاریخ مشروطیت آدرس دوردستی چون تاریخ بنی امیه و بنی عباس ندارد بلکه دوران مشروطیت و پهلوی در عصر معاصر است.
این مسئول ابراز کرد: در دوران شاهنشاهی کشور ایران را وابسته به بیگانه کرده بودند، محمدرضا پهلوی و پدرش به دستور بیگانه حاکم شدند و به دستور آنها برکنار شدند و 26 دی ماه شاه با چشم گریان به خارج رفت.
اکرمی با بیان اینکه ایران اسلامی تا 22 بهمن 57 وابسته به کاپیتالیسم، مارکسیسیم و کمونیسم و امپریالیسم وسوسیالیسم بود، گفت: در آن دوران دین را به عنوان افیونی برای مردم جامعه معرفی شده بود.
وی ادامه داد: مخالفان اسلام دین را همچون مواد مخدر و قرص مسکن برای مردم برمی شمردند و می گفتند بهشت وعده اغنیاء برای فقراست، اما چطور شد با ندای الله اکبر، لا اله لا الله، محمد رسول الله و علی ولی الله و ندای قرآن، امام خمینی و ندای استقلال، آزادی ایران دارای حکومت جمهوری اسلامی شد؟
مسئول فرهنگی دفتر نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: چطور شد در دوره ای که در سال 56 شاه به آمریکا رفت و کارتر به ایران آمد و ایران را جزیره ثبات معرفی کرد و شاه را نزدیکترین فرد و پشتیبان خود می دانست، چرا یک مرتبه با شعار مرگ بر آمریکا یک چنین تحول و انقلابی به وجود آمد که دشمن و دوست می گفت این انقلاب یک معجزه و زلزله و آتشفشان است؟
وی با بیان اینکه امروز 37 سال است انقلاب معجزه آمیز ایران ادامه پیدا کرده، تصریح کرد: با فکر و مطالعه تاریخ رمز این معجزه به دست می آید، یک مثلث مکتب، رهبر و مردم این معجزه را به وجود آورد.
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: مکتب یعنی قرآن نهج البلاغه و وسائل الشیعه که توانست این انقلاب را به پیروزی برساند، دوم رهبر و امام راحل که با رهبری هوشمندانه خود انقلاب را به اینجا رساندند و سوم شما مردم که 37 سال با تقدیم کردن فرزندان خود و تحمل گرسنگی، فشار و تحریم این آرمانها را رها نکردید.
وی تاکید کرد: آنچه شما را امروز آزاد و مستقل کرده و استقلال و آزادگی را برای ایرانی که با دوران شاهنشاهی قابل مقایسه نیست، به ارمغان آورده است به برکت حضور قرآن، رهبری و پشتیبانی شما مردم است.
اکرمی با اشاره به تهدیدات سران آمریکایی گفت: تنها چیزی که در برابر پیچیده ترین سلاح اتمی می تواند مقابله کند اراده مردم است، مردم با تمسک به قرآن و عترت می توانند در برابر پیچیده ترین سلاحها با اراده ایستادگی کنند.
وی اذعان کرد: در دوران مختلف دشمنان با کودتا و توطئه ها و تحریم های مختلف قصد نابودی نظام ما را داشتند، در دوران جنگ گاهی لایحه یا بودجه ای را تصویب میکردیم که 50 درصد آن استقراض بود اما همه این مشکلات را به دلیل وجود مکتب تحمل کردیم.
این مسئول ابراز کرد: ملت ایران همه تحریم ها و فشارهای دشمنان را به دلیل اعتقاد به مکتب و داشتن رهبر تحمل کرد و امروز بعد از گذشت 37 سال این انقلاب معجزه قرن است.
وی بیان کرد: امروز باید بعد از 37 سال ایستادگی، اخلاق و اتحاد خود را همچون گذشته ادامه دهیم و با هم صمیمی و همدل بوده و قدرت منطق داشته باشیم.
مسئول فرهنگی دفتر نهاد ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز ما باید به مثلث توکل، توسل به ائمه اطهار و تعهد توجه کنند، ما مشکلات و گرفتاری زیاد داریم اما باید اصول و اهداف مشترک را درنظر گرفته تا بتوانیم مشکلات جامعه را به سرانجام برسانیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان