۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وضعیت استخدام ورودی‌های ۹۴ دانشگاه صنعت نفت مانند دوره‌های پیش اعلام شد
کد خبر: ۱۳۰۷۶۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وضعیت استخدام ورودی‌های ۹۴ دانشگاه صنعت نفت مانند دوره‌های پیش اعلام شد

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت در جلسه کمیسیون تصریح کرد که وضعیت استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تا ورودی‌های سال ۹۴ همچون گذشته خواهد بود.‌

وضعیت استخدام ورودی‌های ۹۴ دانشگاه صنعت نفت مانند دوره‌های پیش اعلام شد

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، درباره جزییات جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد.

وی به حضور مسئولان شرکت و نفت و گاز «رضوی» در این جلسه اشاره کرد و گفت: مسئولان این شرکت گزارشی از عملکرد و تولیدات و حفاری‌هایشان در خرمشهر ارائه کردند.

امیری خامکانی در جمع‌بندی از گزارش شرکت نفت و گاز رضوی به اعضای کمیسیون انرژی اظهار داشت: مدیران این شرکت که متعلق به آستان قدس رضوی است عنوان داشتند که شرکت در صورت حمایت شدن می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی موفقیت‌هایی کسب کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی، بررسی اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به وضعیت استخدامی خود با حضور کریم سلحشور معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت را بخش دیگری از برنامه جلسه امروز این کمیسیون عنوان کرد و گفت: معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت در این جلسه خاطرنشان کرد که وضعیت بورس دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تا ورودی‌های سال 94 همچون گذشته خواهد بود،‌ اما تغییر وضعیت استخدامی درباره ورودی‌های سال 95 به بعد اعمال می‌شود.

به گزارش صبح قزوین ، دو هفته پیش دانشجویان دانشکده نفت آبادان و دانشجویان نفت دانشگاه اهواز در واکنش به بی‌توجهی وزارت نفت مرتبط به استخدامی‌ آنان به مدت 10 روز اعتصاب غذا کردند.

این دانشجویان که از عدم تعهد وزارت نفت به اشتغال دانشجویان شاغل در دانشکده‌های نفت کشور گلایه داشتند، معتقد بودند زمان قبولی در کنکور و در دفترچه انتخاب رشته، قید «بورسیه تحصیلی» برای پذیرفته‌شدگان رشته نفت دانشکده نفت وجود داشت و حتی به «در اولویت بودن» این دانشجویان برای اشتغال در وزارت نفت نیز اشاره شده بود، از این رو اقدام جدید وزارت نفت در حذف این بند از دفترچه انتخاب رشته و عدم تعهد به ورودی‌های سال‌های اخیر و اعمال قانون جدید، موجب نگرانی این دانشجویان در سراسر کشور و به‌ویژه خوزستان و شهر آبادان شده و موجب شد در اعتراض به این موضوع، تجمعاتی مسالمت‌آمیز در درون دانشگاه برپا کنند تا مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

پیش از این نیز دانشجویان نفت دانشکده آبادان و دانشگاه اهواز با برگزاری چندین تجمع و امضای طومار، خواستار تعیین سرنوشت خود شده بودند.

بیش از هفت ماه از ابلاغیه وزارت نفت مبنی بر حذف «اولویت امریه و همچنین تعلیق روند استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت» می‌گذرد و این در حالی‌‌ است که تعهد دانشجویان به وزارت نفت و عنوان شدن اولویت استخدامی در دفترچه انتخاب رشته، مهمترین علت انتخاب این دانشگاه از سوی دانشجویان بوده است.

با وجود پیگیری نمایندگان دانشجویان طی چندماه گذشته پاسخی قابل قبول از سوی ریاست دانشگاه به‌ عنوان متولی احقاق حقوق دانشجویان دریافت نکرده بودند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/AQPLWP

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان