۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری کنگره چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی
کد خبر: ۱۲۵۴۶۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برگزاری کنگره چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی

اولین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ۹۴ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ دکتر فرح فرزانه دبیر علمی اولین کنگره چالش‌های بالینی در زنان، مامایی و نازایی اظهارداشت: علاوه بر سرطان پستان، سرطان‌های رحم و تخمدان نیز جزء سرطان های شایع به شمار می رود و پس از اینها سرطان دهانه رحم قرار دارد که از شیوع کمتری برخوردار است. 

وی گفت: سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است و می توان با تمهیداتی از بروز این سرطان پیشگیری کرد‌. به عنوان مثال با ارایه اموزش هایی در این رابطه و تغییر رفتارهای جنسی که متاسفانه در جامعه در حال پیشرفت است می توان از شیوع این سرطان پیشگیری کرد. 

وی با تاکید بر لزوم ارایه آموزش های همگانی اجتماعی، اظهار داشت: بسیاری از افراد تصور اشتباهی دارند مبنی بر اینکه اگر ازدواج موقت داشته باشند، مشکلی ایجاد نمی شود در صورتی که فرقی نمی کند و اگر خانمی بیش از یک بار ازدواج کرده باشد و یا با فردی ازدواج کند که پیش از این یک و یا چند ازدواج داشته است، ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

فرزانه افزود: متاسفانه جامعه از این موضوع اطلاعی ندارد و تصور بر این است که فقط رفتار بد جنسی می تواند این بیماری را به وجود آورد این در حالی است که در اثر تغییر پارتینر، احتمال بروز این بیماری وجود دارد.

دبیر علمی اولین کنگره چالش های بالینی در زنان، مامایی و نازایی تاکید کرد: این سرطان قابل پیشگیری است و می توان از بروز آن پیشگیری کرد و به این ترتیب شاخص سلامت جامعه را بالا برد. 

فرزانه اظهار کرد: هم واکسن علیه این بیماری وجود دارد که در سال ۲۰۰۰ کشف شده و هم اینکه در صورتی که این سرطان بروز کرد، می توان با پاپ اسمیر و روش های دیگر آن را کنترل و درمان کرد

اولین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ۹۴ با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه زنان در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی صبح قزوین جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان