۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پرونده زمین خواری قزوین به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد
کد خبر: ۱۲۱۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس کمیسیون اصل نود:

پرونده زمین خواری قزوین به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده زمین خواری هفت سنگان قزوین در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و برای پیگیری های بیشتر به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد.

پرونده زمین خواری قزوین به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، محمدعلی پورمختار درباره جزییات جلسه روز یکشنبه این کمیسیون اظهار داشت: این جلسه برای بررسی پرونده زمین خواری هفت سنگان استان قزوین تشکیل شد، زیرا در طی چند ماه گذشته گزارشی در خصوص تخلفات ساختمانی در 30 هکتار از اراضی حریم شهر قزوین به کمیسیون ارسال شده است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس افزود: طبق بررسی های صورت گرفته و بازدیدهای به عمل آمده از سوی کمیسیون اصل نود باید عملیات ساختمانی در این زمین ها متوقف می شد اما به رغم دستورات صریح برای توقف علمیات ساختمانی از سوی دادستان کل کشور و معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی این تخلفات ادامه یافت.
وی با بیان این که احساس می شد که مسوولان استان قزوین در برخورد با این تخلف جدیت لازم را نداشتند، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که اقداماتی از سوی دادگستری و دادستان استان قزوین برای توقف عملیات صورت گرفته اما باز توجهی به این موضوع نشده است.
پورمختار ادامه داد: البته شهرداری قزوین برمبنای اینکه امر آماده سازی را انجام داده و پروانه ها را صادر می کند تا حدودی دراین حوزه همکاری کمتری داشته است؛ بنابراین این جلسه تنها با رویکرد بررسی اصل موضوع با حضور نمایندگانی از وزارت راه، جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان بازرسی و دستگاه های استانی تشکیل شد.
پورمختار با اشاره به یک اختلاف نظر و برداشت درباره شهرک بودن یا نبودن این مکان تصریح کرد: وزارت راه اعلام کرد که این موضوع در طرح جامع قزوین به عنوان شهرک دیده نشده و لذا غیرقانونی است، اما شهرداری قزوین تاکید دارد که بر مبنای مصوبات سال 83 کمیسیون ماده 5 استان شهرک محسوب می شود.
پورمختار با بیان اینکه مستندات ارایه شده از سوی مسوولان، مربوط به اراضی ساخته شده در گذشته است، گفت: هرچند که این مستندات را به حساب ساخت وسازهای جدید گذاشته اند، البته برای روشن تر شدن جزییات موضوع پرونده به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال و مقرر شد ظرف یک ماه آینده این موضوع رسیدگی و تعیین تکلیف شود.
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد کشاورزی معتقد است که این زمین ها اراضی کشاورزی هستند و ساخت و ساز در آنجا مستلزم رعایت تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی و ماده 101 قانون شهرداری ها است، در هر صورت امیدواریم که این پرونده به یک نتیجه روشن و مشخص برسد.
وی خاطرنشان کرد: پس از نتایج پایانی مسوولان و مسببان اصلی به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/6001

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان