۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تزریق واکسن آنفلوانزا برای همگان ضرورتی ندارد
کد خبر: ۱۱۵۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو:

تزریق واکسن آنفلوانزا برای همگان ضرورتی ندارد

مسئول اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: واکسیناسیون همگانی ضرورتی ندارد و کماکان فقط برای بیماران دچار نقص ایمنی، بیماران قلبی و عروقی، دیابتی، مبتلایان به آسم، زنان باردار و...، توصیه می شود.

تزریق واکسن آنفلوانزا برای همگان ضرورتی ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر علی واشقانی فراهانی در پاسخ به نگرانی ایجاد شده در خصوص شیوع آنفلوانزا در برخی از استان های کشور و با توجه به سوالاتی که در مورد واکسن های آنفلوانزای موجود در بازار دارویی ایران برای همکاران حوزه های بهداشتی و درمانی، توزیعی و همچنین هموطنان عزیز ایجادشده است گفت: موارد آنفلوانزای گزارش شده همان آنفلوانزای فصلی شامل سویه های H۱N۱,H۲N۳,B است که در این میان سویه H۱N۱ از قدرت بیماری زایی بیشتری برخوردار است.

وی افزود: واکسن های آنفلوانزای ثبت شده در کشور که از طریق مراجع قانونی توزیع می گردند، سویه های سه گانه ویروس آنفلوانزای شایع را پوشش می دهند و از نظر اثربخشی و ایجاد سطح ایمنی مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند.

واشقانی فراهانی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون همگانی ضرورتی ندارد و کماکان فقط برای افراد با ریسک بالا (بیماران با نقص ایمنی یا بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی – عروقی، دیابت، آسم،... و زنان باردار) توصیه می گردد.

مسئول اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: افرادی که قبلا با واکسن سال جاری واکسینه شده اند نیازی به تکرار و تزریق مجدد واکسن ندارند غیر از کودکانی که برای اولین تحت واکسیناسیون قرار می گیرند.

واشقانی فراهانی افزود: در بهترین شرایط از زمان تزریق ۲ تا ۳ هفته طول می کشد تا ایمنی مناسب در فرد ایجاد شود.

وی در پایان گفت: بهترین راه پیشگیری در حال حاضر و برای عموم جامعه رعایت اصول بهداشتی فردی و پرهیز از تماس با افرادآلوده است.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان