۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین صدور ۹۰۸ پروانه استاندارد در قزوین/ پارک‌های استان استاندارد می‌شوند
کد خبر: ۱۱۵۶۴۱ نویسنده: محمودرضا طاهری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اداره استاندارد قزوین خبر داد

صدور ۹۰۸ پروانه استاندارد در قزوین/ پارک‌های استان استاندارد می‌شوند

مدیر کل اداره استاندارد ابراز کرد: تا کنون حدود ۹۰۸ پروانه استاندارد در قزوین صادر شده است و استاندارد سازی پارک‌های استان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

صدور ۹۰۸ پروانه استاندارد در قزوین/ پارک‌های استان استاندارد می‌شوند
محمود رضا طاهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ابراز کرد: بزرگترین رسالت سازمان استاندارد، تدوین استانداردهای ملی است که طی یک سال اخیر 40 مورد تدوین استاندارد در زمینه‌های مختلفی چون مکانیک، برق، غذایی، شیمیایی و غیره به نام قزوین ثبت شده است.
وی افزود: تدوین استاندارد ملی به معنای مشخص کردن ویژگی‌های یک کالا و نحوه آزمون آن است و برای دریافت نشان استاندارد توسط یک واحد تولیدی، باید ابتدا ویژگی‌های آن محصول را تعریف شود.
مدیر کل اداره استاندارد قزوین عنوان کرد: یکی از اقلامی که برای تدوین مشخصه‌های استاندارد آن طی 2 سال گذشته تلاش بسیاری شده است، باقلوا سنتی قزوین می‌باشد.
وی اضافه کرد: ویژگی‌های باقلوای قزوین به شکل مستند و مدون وجود نداشت و هر کس بنابر روش خود عمل می‌کرد اما این موضوع توسط اداره استاندارد تعریف و مستند شد و در حال حاضر ویژگی‌ها و روش‌های آزمون باقلوا قزوین ثبت شده است.
طاهری یادآور شد: بر اساس مشخصه‌های ثبت شده برای باقلوای قزوین، می‌توان گواهی نامه استاندارد به واحدهای تولیدی ارائه کرد و اولین گواهی نامه استاندارد باقلوا برای قنادی "رضا" صادر شده است.


وی در خصوص فعالیت‌های اداره استاندار قزوین در یک سال گذشته ابراز کرد: طی یکسال گذشته مدیران کنترل کیفیت_ که نمایندگان این اداره در واحدهای تولیدی هستند_ تحت آموزش‌های کیفی قرار گرفتند که میزان آن بالغ بر 10 هزار نفر ساعت است.
مدیر کل اداره استاندارد قزوین اضافه کرد: همچنین کارکنان این اداره در راستای به روز بودن عملکرد سازمانی، تحت 4 هزار نفر ساعت آموزش قرار گرفتند.
وی با اعلام اینکه در یک ساله گذشته حدود 120 گواهی نامه استاندارد جدید صادر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پروانه‌های استاندارد ملی استان قزوین به 908 مورد رسیده است.
طاهری یادآور شد: همچنین در سال گذشته حدود 650 گواهی نامه استاندارد تمدید شده است که البته برخی نیز ابطال و تعلیق شدند.
مدیر کل اداره استاندارد عنوان کرد: طی یکسال حدود 2 هزار و 500 بازرسی از واحدهای تولیدی و 300 بازرسی از واحدهای خدماتی و همچنین 2 هزار نمونه برداری و آزمایش از واحدهای تولیدی صورت پذیرفته است.
وی در ادامه گفت: حدود 350 نمونه برداری از واحدهای عرضه کننده طلا و فلزات گران بها در سطح شهر انجام شد تا عیار فلزات ارائه شده مطابق استاندارد باشد.
طاهری با اشاره به بررسی نازل‌های جایگاه‌‌های سوخت شهر در هر فصل، ابراز کرد: بالغ بر 3 هزار و 200 نازل جایگاه سوخت در یک سال گذشته کالیبره شدند.


وی اعلام کرد: همچنین 4 هزار و 500 وسیله سنجش و ترازوها در سطح استان به وسیله بازرسان اداره استاندارد کالیبره شدند.
مدیر کل اداره استاندارد تاکید کرد: در حال حاضر حدود 60 آزمایشگاه در حال همکاری با اداره استاندارد هستند که نمونه واحدهای مختلف را بررسی می‌کنند و در 8 ماه ابتدای سال جاری نیز 2 آزمایشگاه دیگر برای همکاری، تایید صلاحیت شدند.
وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته بر اساس روند معمول این اداره، طی 7 هزار بازرسی حدود 800 نمونه از سطح بازار توسط بازرسان مورد بررسی قرار گرفته است.
طاهری درباره سایر فعالیت‌های اداره استاندارد قزوین، اعلام کرد: در سال جاری علاوه بر وظایف مشخص اداره استاندارد، بازرسان این سازمان در حال بررسی تجهیزات ورزشی و تفریحی پارک‌ها هستند و با همکاری شورای فنی استانداری گروه‌هایی از تمام پارک محله‌های سطح استان بازدید می‌کنند.
وی اضافه کرد: پس از بررسی،تمامی اشکالات زمین‌های بازی، وسایل بازی و تجهیزات ورزشی بر اساس استانداردهای موجود، مشخص خواهد شد و شهرداری‌های استان موظفند این مشکلات را برطرف کنند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان