۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نسبت به این مسائل تذکر داده بودیم/ با خاطیان به شدت برخورد خواهیم کرد
کد خبر: ۱۱۵۵۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین در واکنش به انتشار تصاویر مربوط به اختلاط در سرویس های دانشجویی:

نسبت به این مسائل تذکر داده بودیم/ با خاطیان به شدت برخورد خواهیم کرد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در گذشته در خصوص اقداماتی اینچنینی تذکر داده بودیم و هم اکنون نیز با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات در کشور و احتمال سوء استفاده از محیط های دانشگاهی و به جهت صیانت از جایگاه رفیع علم و دانش در دانشگاه‌ها در صورت هر اقدامی در این خصوص پیگیری و با خاطیان به شدت برخود خواهیم کرد.

نسبت به این مسائل تذکر داده بودیم/ با خاطیان به شدت برخورد خواهیم کرد
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی که گاه با عنوان علمی و گاه با عنوان تفریحی، گاه با مجوز دانشگاه و گاهی بدون مجوز و حتی اطلاع دانشگاه برگزار می شد، انتشار عکس های نامتعارف اردوهای مختلط، برگزاری جشن‌های مبتذل فارغ‌التحصیلی، برگزاری کنسرت های موسیقی در فضای دانشگاه و سایر اردوهای تفریحی از جمله مواردی است که تاثیرات نامطلوب حاصل از آن تا مدتها دامن گیر فضای دانشگاه و جامعه می باشد.
رفتارهایی که خواسته یا ناخواسته به مسموم‌سازی فضای کشور کمک می‌کند و مصداق تعابیر شبیخون فرهنگی بود که رهبر معظم انقلاب نیز بارها نسبت به آن هشدار داده است.

اما در ۲۰ تیر و ۱۲ آبان ماه سال جاری اولین باری نبود که رهبر انقلاب در رابطه با خطر اردوهای مختلط و برگزاری کنسرت های موسیقی هشدار می داد. بلکه ۱۳ سال پیش، در ۲۶ آذرماه ۱۳۸۱ این توصیه ها به صورت مستقیم و با تاکیدات جزئی تری از طرف معظم له ذکر شده بود.

تذکر و رهنمودهای ایشان درباره اردوهای مختلط دانشجویی به کرات در دیدارهای دوره ای با جمعی از دانشجویان و اساتید، هشداری بود جدی به معدود مسئولان و متولیان دانشگاهی که برگزاری این اردوهای مختلط را مصداق آزاد اندیشی می دانستند.

به دنبال بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای مختلط دانشجویی و انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر پارتی شبانه در یک اتوبوس دانشجویی استان قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با هشدار به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در خصوص برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی گفت: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی و غفلت از میزان تاثیرات نامطلوب آن در فضای دانشگاهی بسیاری از هنجار شکنی‌ها را به دنبال دارد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تصریح کرده‌اند، دانشگاه جای فراگیری علم و آگاهی است و هرچه که مانع تحقق این دو شود جایش در این مکان نیست.

دادستان قزوین اظهار داشت: دانشگاه‌های استان می بایست سیاست‌ها و رویکردهای فرهنگی خود را بر مبنای توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری تنظیم و از برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی و یا برگزاری کنسرت در محیط‌های دانشگاهی، به ‌شدت پرهیز نمایند.

صادقی نیارکی با بیان این مطلب که “تعداد زیادی از دانشجویان از استان های همجوار به قزوین تردد می کنند” خواستار نظارت و کنترل بیش از پیش روسا، مسولین حراست، شرکت های حمل و نقل و سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان و سایر متولیان امور دانشگاهی در این زمینه گردید.

وی گفت: در گذشته در خصوص اقداماتی اینچنینی تذکر داده بودیم و هم اکنون نیز با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات در کشور و احتمال سوء استفاده از محیط های دانشگاهی و به جهت صیانت از جایگاه رفیع علم و دانش در دانشگاه‌ها در صورت هر اقدامی در این خصوص پیگیری و با خاطیان به شدت برخود خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با توجه به وجود دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزش عالی معتبر در سطح استان و ظرفیت بالای جذب و پذیرش دانشجو در سطح استان بحمدلله از حیث هنجارشکنی و رفتارهای غیر اخلاقی مشکل حاد و جدی وجود ندارد هر چند به‌ هیچ‌ عنوان قابل‌ قبول نیست که در دانشگاه‌های شهری که افتخار چهارمین حرم اهل بیت (ع) و زیارتگاه چهار انبیاء و بزرگان و فرهیختگان و شهدای نام آوری چون رجایی، بابایی، لشکری و ابوترابی را داراست، شاهد رفتارهای اینچنینی باشیم.

عضو شورای مسئولان عالی قضایی استان قزوین با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور رئیس جمهور برای پیگیری تذکر رهبر انقلاب، بیان داشت: دغدغه ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای هزار جوان دانشجو در دیدارهای صریح و صمیمی این قشر با مقام عظمای ولایت مطرح گردیده و بسیاری از دانشجویان‌ متعهد، آگاه‌ و مؤمن‌ با انگیزه‌ی‌ آگاهی‌ و نشاطی‌ که‌ لازمه‌ی‌ محیط های‌ دانشجویی‌ است‌ در پی‌ آن‌ است‌ که‌ آرمانهای‌ والا و تعهدآور خود را در پیگیری‌ این‌ گونه‌ مسائل‌ جستجو کنند و در راه‌ تحقق‌ آن‌ گام‌ نهد و امروزه مسائلی چون عدالت، برخورد با فساد و هنجارشکنی های اخلاقی مورد مطالبه این قشر است.

دادستان قزوین تاکید کرد: تذکر رهبر معظم انقلاب درباره اردوهای مختلط دانشجویی می بایست نصب العین قرار گیرد تا جلوی این موارد گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان قزوین "کیوسنا"

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان