۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رستمی با کسب یک مدال برنز و دو نقره به کار خود پایان داد
کد خبر: ۱۱۵۵۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزنه برداری قهرمانی جهان

رستمی با کسب یک مدال برنز و دو نقره به کار خود پایان داد

کیانوش رستمی نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم ایران در رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان در آمریکا با حد نصاب ۳۸۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

رستمی با کسب یک مدال برنز و دو نقره به کار خود پایان داد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، رقابت های گروه A دسته 85 کیلوگرم هشتاد و یکمین دوره رقابت های وزنه برداری سال 2015 جهان از ساعت 30 دقیقه بامداد روز پنجشنبه به وقت تهران با حضور 10 مدعی این وزن در سالن جرج بروان شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا آغاز شد.
نماینده کشورمان پس از پایان حرکات یک ضرب که با 173 کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز شده بود برای دفاع از عنوان قهرمانی خود کار دشواری را با حضور حریفان روسی و چینی پیش رو داشت.
رستمی در حرکات دو ضرب کارش را با 214 کیلوگرم آغاز کرد و در حالی که همه چیز برای کسب سومین مدال طلای جهانی او آماده شده بود در حرکت دوم خود نتوانست وزنه 218 کیلوگرمی را که برابر با رکورد جهانی بود بالای سرببرد.
او در حرکت سوم خود و در رقابت با آرتم اوکولوف روسی چیزی برای از دست دادن نداشت و به وزنه 219 کیلوگرمی و شکستن رکورد حرکت دو ضرب جهان حمله کرد که متاسفانه به دلیل خطا با همان وزنه 214 کیلوگرمی و حد نصاب 387 کیلوگرم به کار خود پایان داد.
کیانوش رستمی دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن و دو مدال طلای رقابت های قهرمانی سال 2011 فرانسه و 2014 قزاقستان است.
اما از سوی دیگر پس از اوت شدن تائو تیان چینی (دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2014 اینچوون) در حرکات دو ضرب، آرتم اوکولوف روسی (دارنده دو مدال برنز رقابت های جهانی 2013 و 2014) با حد نصاب 391 کیلوگرم در حرکت دو ضرب و مجموع دو مدال طلا برای کشورش کسب کرد.
هم وطن وی آپتی آکادوف (دارنده مدال نقره المپیک لندن و مدال طلای سال 2013 جهان) نیز با مجموع 380 کیلوگرم مدال برنز حرکت دو ضرب و مجموع را به گردن آویخت.
کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم ایران، افتخارآفرینی در وزنه برداری را از سال 2010 آغاز کرد؛ زمانی که در نخستین حضور خود در رقابت های جوانان جهان مدال طلای دسته 77 کیلوگرم را به دست آورد. همان سال او به عنوان یک وزنه بردار 19 ساله اولین حضور خود در رقابت های جهانی بزرگسالان را هم تجربه کرد و با کسب مدال برنز یک ضرب و ایستادن در رده چهارم برای همه مدعیان این وزن خط و نشان کشید.
سال 2011 طلایی ترین سال کیانوش رستمی بود. او ابتدا برای دومین سال متوالی قهرمان جوانان جهان شد و در فاصله کوتاهی، در فرانسه عنوان قهرمانی رقابت های سال 2011 بزرگسالان جهان را نیز به دست آورد. یک سال بعد، همه چیز مهیا بود تا رستمی مدال طلای المپیک را هم به دست بیاورد اما بخت با نماینده کشورمان یار نبود. رستمی با از دست دادن وزنه 214، مدال طلای المپیک را هم از دست داد و به مدال برنز بسنده کرد.
بعد از المپیک دو سال طول کشید تا رستمی دوباره در عرصه رقابت های بین المللی دیده شود. او سال 2014 و در رقابت های جهانی قزاقستان با اقتدار به صحنه رقابت ها برگشت و برای دومین بار روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.
او در مسابقات جهانی قزاقستان با مهار وزنه های 178 کیلوگرم در یک ضرب و 213 کیلوگرم در دوضرب، بهترین رکوردهای شخصی خود را به ثبت رساند و با حدنصاب مجموع 391 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.
این وزنه بردار خوش اخلاق کرمانشاهی پس از حسین رضازاده و بهداد سلیمی، تنها وزنه بردار ایرانی است که در30 سال اخیر بیش از یک بار در وزن خود قهرمان جهان شده است.
رستمی در ایران 9 رکورد وزنه برداری را در اختیار خود دارد؛ یک ضرب دسته 69 کیلوگرم نوجوانان، یک ضرب، دوضرب و مجموع اوزان 77 و 85 کیلوگرم جوانان و بالاخره یک ضرب و مجموع دسته 85 کیلوگرم بزرگسالان.
هشتاد و یکمین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو از 30 آبان تا 8 آذر ماه در شهر هیوستون آمریکا برگزار می شود.

**نتایج انفرادی دسته 85 کیلوگرم از این قرار است:
حرکت یک ضرب: 1- تائو تیان (چین) 187 کیلوگرم 2- آرتم اوکولوف (روسیه) 176 کیلوگرم 3- کیانوش رستمی 173 کیلوگرم
حرکت دو ضرب: 1- آرتم اوکولوف (روسیه) 215 کیلوگرم 2- کیانوش رستمی 214 کیلوگرم 3- آپتی اوکادوف (روسیه) 212 کیلوگرم
مجموع: آرتم اوکولوف (روسیه) 391 کیلوگرم 2- کیانوش رستمی 387 کیلوگرم 3- آپتی اوکادوف (روسیه) 380 کیلوگرم

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان