۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بسیج ظرفیت حل مشکلات اقتصادی کشور را دارد
کد خبر: ۱۱۵۵۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

بسیج ظرفیت حل مشکلات اقتصادی کشور را دارد

نماینده ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: بسیج ظرفیت بزرگی است که اگر مسئولین به آن توجه کنند، قطعا نقش بی‌بدیل مانند دفاع مقدس ایفا خواهد کرد.

 بسیج ظرفیت حل مشکلات اقتصادی کشور را دارد
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام علی معبودی، نماینده ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج در سپاه استان تشکیل شد اظهار کرد: بسیج یکی از نشانه‌های الهی است که با تدبیر حکیمانه امام (ره) در سال 58 شکل گرفت.
وی ادامه داد: بسیج تا به امروز در برهه‌های مختلفی چون ابتدای انقلاب، دفاع مقدس و دوران سازندگی بعد ازجنگ نقش‌های خود را به درستی ایفا کرده است.
معبودی بیان کرد: بسیج درعرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی و فناوری حضور به سزایی داشته و امتحان خود را در تمام مراحل به خوبی پس داده است.
وی ابراز کرد: در مجموع شکل‌گیری و حضور بسیج در انقلاب اسلامی سبب بیمه انقلاب در مقابل خطرات و قوت و قدرت در عرصه‌های مختلف شده است.
این مسئول گفت: در حال حاضر بسیج در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان الگو مورد احترام بسیاری از نخبگان و اندیشمندان دنیا قرار گرفته است، همچنین در دل توده‌های مردم جا باز کرده و هر روز دامنه خود را گسترش می‌دهد که این امر نه به صورت فیزیکی بلکه با تفکر خاص صورت گرفته است.
وی با تشریح چگونگی ورود به عرصه مبارزه با نفوذ دشمنان و با توجه به توصیه‌های رهبری اظهار کرد: طبق فرموده رهبری، دشمن هدف خود را تغییر نداده بلکه شیوه را تغییر داده است، هدف اصلی دشمن ضربه زدن و نابودی ملت ایران و انقلابی است که مردم در سایه آن به عزت و شرافت رسیده‌اند.
معبودی افزود: دشمن با به کار بردن تمام شیوه‌های خود و شکست در آن‌ها از طرق نفوذ کردن وارد شد تا پایه‌های انقلاب را سست کند، در همین حین رسالت جدید بسیج آغاز شد و باید راه حضور و نفوذ دشمن را سد کند.
وی به فعالیت بسیج در فعالیت‌های اقتصادی در دوره پسابرجام اشاره کرد و گفت: بسیج نیروی پایان‌ناپذیر بوده و در تمامی میدان‌ها حضور دارد لذا پتانسیل و ظرفیت زیادی در اختیار کشور قرار داده است.
نماینده ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین ادامه داد: اگر مسئولین اجرایی در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی، بستر را برای بسیج فراهم کنند، این ارگان ظرفیت حل مشکل اقتصادی کشور را دارد و کشور را در مقابل تکانه‌های دشمنان حفظ خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بسیج ظرفیت بزرگی است که اگر مسئولین به آن توجه کنند، قطعا نقش بی‌بدیل مانند دفاع مقدس ایفا خواهد کرد.
معبودی در خصوص نقش بسیج در دانشگاه گفت: اهمیت بسیج بر همگان آشکار است این دو نهاد باید از نظر فکری و سیاسی جامعه را تامین و هدایت کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های مختلف مشغول انجام کارهای زیادی هستند اما رشد علمی، فناوری و حل معضلات جامعه در سایه تفکر بسیجی محقق خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: به تعبیر امام(ره) اگر از تفکر بسیجی غفلت کنیم هم گرفتار دوزخ الهی شده و هم در دنیا با چالش‌های مختلفی روبرو خواهیم شد.
وی تاکید کرد: رونق بسیج دانشجویی و میدان دادن به این نیروهای ارزشی و مومن، دانشگاه را در مقابل خطرات بیمه می‌کند و همچنین زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم می‌کند، این امر به بیگانگان اجازه نمی‌دهد محیط دانشگاه که محلی برای تعلیم و تربیت است را برای کارهای بیهوده به کار ببرند.
معبودی یادآور شد: اگر بسیج دانشجویی در عرصه فعالیت کند، به تولید علم و تربیت کمک کرده و خروجی دانشگاه افرادی مفید و موثر خواهند بود.
وی در مورد اهمیت راهپیمایی روز اربعین گفت: این حرکت نشان از عظمت نهضت اباعبدالله دارد، این نهضت و مکتب جاذبه‌ای دارد که همه مردم را از سراسر عالم جذب و شکوهی را به راه می‌اندازد که در دنیا بی‌نظیر است.
این مسئول عنوان کرد: پیام راهپیمایی روز اربعین این است که مردم راه اباعبدالله را شناخته و راه درست را پیدا کردند و به هیچ‌وجه حاضر نیست از این راه برگردنند، مردم می‌دانند که راه نجات، سعادت دنیا و آخرت، در راهی است که امام حسین(ع) برای ما ترسیم کرده است.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان