۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سیاست زدگی عامل افت رتبه علمی/دانشگاه‌های علوم پزشکی بی تقصیرند
کد خبر: ۱۱۵۵۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون آموزش مطرح کرد

سیاست زدگی عامل افت رتبه علمی/دانشگاه‌های علوم پزشکی بی تقصیرند

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به بررسی افت رتبه علمی ایران گفت:دانشگاه های علوم پزشکی در این موضوع مقصر نیستند بلکه سیاست زدگی در دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم و دانشگاه آزادعامل کاهش رتبه علمی کشوراست.

سیاست زدگی عامل افت رتبه علمی/دانشگاه‌های علوم پزشکی بی تقصیرند
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، علیرضا منظری توکلی با اشاره به بررسی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش رتبه علمی دانشگاه های علمی در کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: وزیر علوم برای بررسی این موضوع به کمیسیون دعوت شده بود ولی وی در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز حضور داشت بنابراین نتوانست در جلسه کمیسیون حضور یابد.

نماینده مردم بافت ادامه داد: معاونت علمی و پژوهشی وزیر در کمیسیون حضور یافته و اطلاعات خوبی را درخصوص رتبه علمی دانشگاه ها ارائه داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که ایشان اعلام کرد افتی که در رتبه علمی ایران وجود دارد مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست بلکه این کاهش رتبه ناشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم است.

منظری توکلی تاکید کرد: علت اصلی کاهش رتبه ایران در فعالیت های علمی این است که دانشگاه ها تحت سرپرستی وزارت بهداشت سیاست زده نشده اند و مثل قبل به کار خود ادامه می دهند ولی متاسفانه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مربوط به وزارت علوم دچار آفت سیاست زدگی شده اند و از مسئولیت اصلی خود بازمانده اند.

نماینده مردم بافت با بیان اینکه فعالیت های علمی در بستری آرام انجام می شود گفت: متاسفانه در وزارت علوم و دانشگاه آزاد این بستر آرام فراهم نبوده و سیاست زده شده است.

وی اظهار داشت: جنجال های سیاسی و ساخت و ساز گروه و جناح های سیاسی در دانشگاه و سیاست بازی روسای دانشگاه ها موجب کاهش رتبه علمی ایران شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان