۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین روزبه پرسرو صدا آمد، اما بی سرو صدا رفت!/ صندلی وزیر کشور خالی ماند
کد خبر: ۱۱۵۴۱۶ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین:

روزبه پرسرو صدا آمد، اما بی سرو صدا رفت!/ صندلی وزیر کشور خالی ماند

عدم حضور وزیر کشور و جای خالی مرتضی روزبه، استاندار پیشین قزوین از حواشی پررنگ مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین در روز گذشته بود.

روزبه پرسرو صدا آمد، اما بی سرو صدا رفت!/ صندلی وزیر کشور خالی ماند
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، آخرین روز آبان ماه، یعنی عصر روز گذشته(شنبه)، سالن اجتماعات پردیس فرهنگیان شهید رجایی استان میزبان حضور فریدون همتی به عنوان استاندار جدید قزوین بود و روز خداحافظی مرتضی روزبه!
استاندار پیشین قزوین که تا آخرین لحظات حضورش در جایگاه عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان از امضای استعفانامه خود استنکاف کرد.
به طور معمول حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن جزء جدانشدنی مراسمات تودیع و معارفه هستند که بر شیرینی این برنامه‌ها می‌افزایند اما مراسم دیروز با داشتن همین حواشی دلچسبی خاصی به همراه نداشت.

روزبه نیامد و بزرگترین غائب مراسم تودیع خود شد


شاید هم کسی منتظر آمدنش نبود....


اگر چه مرد میانسالی در طبقه دوم سالن با فریادهای بلند روحانی، روحانی حمایتت می‌کنیم، همتی همتی حمایتت می‌کنیم به دنبال جو دادن به مراسم بود.
و از سوی دیگر کف زدن‌های مکرر حضار هنگام سخنرانی همتی در مقام استاندار جدید که 2 بار در معرفی استان، قزوین را با قم اشتباه گرفت، شادی ظاهری بر چهره حضار نشانده بود اما همه این مسائل نتوانست جای خالی روزبه را در فضای مملو از جمعیت سالن 600 نفره فرهنگیان به رخ نکشد.

روزبه پرسرو صدا آمد، اما بی سرو صدا رفت!


حاشیه برجسته دیگر این مراسم صندلی خالی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار بود!
وزیر کشور برای معرفی استاندار استانی که چسبیده به پایتخت بود، نیامد و قائم مقام خود یعنی حسینعلی امیری را فرستاد، آیا معرفی استاندار برای یک استان به اندازه‌‎ای ارزشمند نیست که شخص اول وزارت کشور حضور پیدا کند؟



حواشی دیگر که شنیدنش خالی از لطف نیست سخنان امیری، سخنگوی وزیر کشور بود که حتی با کشاندن پای فلاسفه یونان به مراسم تودیع روزبه سعی کرد این جابجایی را خیلی موجه نشان دهد و خیلی بی تعارف گفت، از این تغییر مدیریت تعجب نکنید.
وی در قسمتی دیگر از حرفایش تاکید کرد: آقای وزیر از من خواسته است به آقای روزبه این پیام را برسانم که در هرجایی از ادارات دولتی یا وزارت کشور که تمایل داشته باشد، می‌توانیم از تجربیات 30 ساله وی استفاده کنیم.
سالن 600 نفره دانشگاه فرهنگیان به حدی مملو از جمعیت شده بود که بسیاری از حضار ایستاده تا پایان نظاره گر مراسم بودند و بسیاری نیز پشت درب‌های سالن به انتظار نشسته!
معارفه آقای همتی برخلاف مراسم معارفه مرتضی روزبه، میزبان حضور جناح‌های مختلف استان بود گویی سهم خواهی‌ها از همین لحظه شروع شده است.

اتمام حجت امام جمعه با استاندار جدید

حجت الاسلام عابدینی، سخنران دیگر مراسم حرف‌هایش اتمام حجتی برای استاندار جدید بود، همانطور که در ابتدای مدیریت روزبه گربه را دَم حجله کشت و گفت استاندار حق ندارد در امور نمازجمعه دخالت کند.
اما در مراسم معارفه فریدون همتی پیش از اینکه وی پای خود را در استانداری قزوین بگذارد، گفت: این استان خان زاده است و عده‌ای قدرت طلب آسیب‌های جدی به آن وارد کرده‌اند، انتظار ما از استاندار جدید این است که اجازه موج سواری به این افراد ندهد و مطالبه رهبری در برخورد با فتنه گران در استان را اجرایی کند.
اصحاب رسانه که جزء قشر مظلوم به حساب می‌آیند نیز در این مراسم بی نصیب نماندند و برخوردهای نامناسبی از سوی متولیان برنامه با آنها صورت گرفت.

و اما...

برکناری روزبه در جایگاه استانداری قزوین نشان داد که مدیر بومی در فرهنگ مدیریت استان جایگاه مناسبی ندارد و بهتر است احزاب، سیاستمداران و ملت قزوین بدانند که هرچند سخنگوی وزرات کشور گفت وظیفه استاندار پدری کردن برای استان است اما پدر همسایه هیچ گاه جایگزین پدر خانه ‌نمی‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان