۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۶۰ درصد مدارس استان نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند
کد خبر: ۱۱۵۰۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین:

۶۰ درصد مدارس استان نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۶۰ درصد مدارس استان نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند که تا سال ۹۸ با حذف بخاری نفتی و گازی از کلیه مدارس، صددرصد مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

۶۰ درصد مدارس استان نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند
علی‌عسگر جوانبخت، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در راستای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان اظهار کرد: در سال گذشته، 105 پروژه و در سال جاری نیز، 121 پروژه استاندارد سازی گرمایشی در سطح استان انجام شده است.
وی افزود: تاکنون 226 پروژه به اتمام رسیده است و در مجموع 60 درصد مدارس استان نیاز به استانداردسازی گرمایشی دارند که انتظار داریم تا سال 98، صددرصد مدارس استان به استاندارد سازی سیستم گرمایشی تجهیز شوند تا شاهد حذف کامل بخاری نفتی و گازی از کلیه مدارس استان باشیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 6 هزار کلاس درس در استان قزوین، باید در طول سال‌های آینده در حدود 4 هزار کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شوند.
وی در ادامه با اشاره به میزان اعتبارات تخصیص یافته برای انجام پروژه‌ها بیان کرد: سال گذشته 105 پروژه در سطح استان با هزینه سه میلیارد و 800 میلیون تومان به سیستم گرمایشی تجهیز شد در سال جاری نیز اعتبار لازم برای انجام 121 پروژه، 6 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.
جوانبخت تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه اداره نوسازی، موضوع حذف بخاری گازی و نفتی از کلاس‌های درس و تامین امنیت دانش‌آموزان است که اولویت نخست، استانداردسازی مدارس واقع در روستاهای دوردست و در ادامه مدارس سطح شهر دارای بخاری گازی است چرا که هر دوی آنها خطرآفرین هستند.
وی یادآور شد: هزینه استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی هر کلاس درس به طور متوسط 6 تا 8 میلیون تومان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین با تاکید بر اینکه تا 4 سال آینده کل مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد، خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته یعنی از سال 92 تاکنون اقدامات مطلوبی در این جهت انجام شده به طوری که در حدود یک سوم تعداد پروژه‌ها به اتمام رسیده است و مابقی آنها نیز بر اساس برنامه انجام خواهند شد.
وی در پایان گفت: بحث تخریب و بازسازی مدارس استان نیز یکی دیگر از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است که از سال 84 شروع شده و تاکنون یکصد پروژه تخریب و بازسازی شده و در حدود 100 پروژه نیز مقاوم سازی شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان