۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین عملکرد شهدای مدافع حرم الهام گرفته از مکتب عاشورا است
کد خبر: ۱۱۵۰۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول نماینده ولی‌فقیه در فناوری و اطلاعات سپاه:

عملکرد شهدای مدافع حرم الهام گرفته از مکتب عاشورا است

مسئول نماینده ولی‌فقیه در فناوری و اطلاعات سپاه گفت: حضرت امام حسین (ع) رهبر و مقتدای همه شهدا است و عملکرد شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب عاشورا است.

عملکرد شهدای مدافع حرم الهام گرفته از مکتب عاشورا است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ظهر امروز(چهارشنبه) مراسم یادواره شهدای مدافعین حرم و گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهید مدافع حرم شهید پورمراد از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین و سازمان بسیج طلاب و روحانیون در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، طلاب و اساتید حوزه علمیه و خانواده معظم شهدا حضور داشتند حجت الاسلام نعمت الله فخری، مسئول نماینده ولی فقیه در فناوری و اطلاعات سپاه پاسداران ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مراسم باشکوه گفت: مراسم یادواره این شهدای ارزشمند مدافعین حرم بیانگر این است که همچنان ملت با بصیرت و متدین ایران اسلامی همیشه از آرمان‌های والای شهدا صیانت و پاسداری خواهند کرد.
وی با اشاره به شهدای کشور به خصوص استان قزوین بیان داشت: استان قزوین یکی از شهرهای ممتاز در این کشور محسوب می‌شود و در همه عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشتاز و پیشگام بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین شهدای ارزشمندی را تقدیم این خاک مقدس نموده که باید به سردار شهید بابایی، شهید لشگری و شهید رجایی و دیگر شهدای این استان اشاره نمود که این شهدا از افتخارات ارزشمند و ماندگار ایران اسلامی است.
مسئول نماینده ولی فقیه در فناوری اطلاعات سپاه اذعان کرد: شهر قزوین از علما و مجتهدین ارزشمندی نظیر آیت الله شیخ هاشم مدرس قزوینی، مرحوم حجت الاسلام ابوترابی، مرحوم آیت الله شالی و علمای بزرگواری نظیر آیت الله باریک بین را می‌توان اشاره نمود.
وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی با حضور در تمام عرصه‌های مختلف این نظام مقدس جمهوری اسلامی حضوری شایسته دارند و اطاعت از ولی امر مسلمین را از اولویت‌های اصلی خود قرار می‌دهند.
فخری عنوان کرد: حضرت امام حسین (ع) رهبر و مقتدای همه شهدا است و عملکرد شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب عاشورا است.
وی ادامه داد: شهدای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی با خدای متعال معامله کرده اند و تمام هستی و زندگی خود را در راه آرمان‌های این انقلاب فدا کردند.
مسئول نماینده ولی فقیه در فناوری اطلاعات سپاه گفت: شهدای نهضت عاشورا نیز فقط به خداوند متعال و سیدالشهدا توجه کرده که نمونه همین شهدا را در 8 سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل مشهود و نماینگر بودند.
حجت الاسلام فخری به خصوصیات اخلاقی شهید پورمراد اشاره کرد و ابراز داشت: شهید مهندس بسیجی رسول پورمراد با اینکه سن کمی داشتند اما در زمانی که در قسمت مخابرات و فناوری سپاه حضور داشت بسیار فعال وکاردان بود.
وی تصریح کرد: شهید پور مراد عاشق اهل بیت و سیر و سلوک بود و همیشه در قرآن این کتاب آسمانی تامل و تدبر می‌کرد.
سپس یکی از طلاب حوزه علمیه وصیت نامه این شهید بزرگوار را نیز قرائت نمود در پایان این مراسم یکی از مداحان عصمت و طهارت به مرثیه ثرایی پرداخت.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان