۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بررسی مشکلات سالن تکواندو/ مسئولان باید پاسخگوی تعویض مداوم مدیران باشند/ اماکن باید اجاره داده شود/ رفع مشکل حلقه خانه بسکتبال/ پیگیری اعتبارات سردار آزادگان از استانداری/ مناسب نبودن زیرساخت فوتسال استان/ پیگیری مشکل سالن هیئت ووشو
کد خبر: ۱۱۴۹۰۵ نویسنده: عباس اعلایی مقدم تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت ورزشی اداره ورزش‌وجوانان استان قزوین:

بررسی مشکلات سالن تکواندو/ مسئولان باید پاسخگوی تعویض مداوم مدیران باشند/ اماکن باید اجاره داده شود/ رفع مشکل حلقه خانه بسکتبال/ پیگیری اعتبارات سردار آزادگان از استانداری/ مناسب نبودن زیرساخت فوتسال استان/ پیگیری مشکل سالن هیئت ووشو

معضلات هیئت‌های ورزشی استان با اعلایی مقدم، معاونت اداره ورزش‌وجوانان مطرح شد که مشروح آن به تفکیک هیئت بررسی شده است.

بررسی مشکلات سالن تکواندو/ مسئولان باید پاسخگوی تعویض مداوم مدیران باشند/ اماکن باید اجاره داده شود/ رفع مشکل حلقه خانه بسکتبال/ پیگیری اعتبارات سردار آزادگان از استانداری/ مناسب نبودن زیرساخت فوتسال استان/ پیگیری مشکل سالن هیئت ووشو
به گزارش خبرنگار ورزشی  صبح قزوین ، با توجه به بررسی مشکلات هیئت‌های ورزشی استان قزوین، معضلات این هیئت‌ها با اعلایی مقدم، معاونت اداره ورزش‌وجوانان مطرح شد که مشروح آن به تفکیک هیئت در زیر آمده است.

هیئت تکواندو
عباس اعلایی مقدم سرپرست معاونت ورزشی اداره ورزش‌وجوانان استان قزوین در گفتگو با صبح قزوین در خصوص کافی نبودن امکانات سالن تکواندو، اظهار کرد: بازدید از این سالن انجام و مشکلات آن بررسی خواهد شد و در نهایت برای امسال یا سال آینده با اولویت تجهیز خواهد شد.
وی در مورد کمک خواستن این هیئت از اداره ورزش برای کلنگ زنی زمینی که از طرف سازمان مسکن به این هیات واگذار شده بود گفت: با توجه به وجود پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان، طبق قوانین مصوب اجازه آغاز پروژه جدید را نداریم.
اعلایی مقدم افزود: برای نگهداری، تعمیرات جزیی و تکمیل بعضی از پروژه ها که برخی اعتبارات آن از منبع استانی و برخی دیگر از منابع ملی تامین می‌شوند با مشکل جدی روبرو هستیم بنابراین بر طبق تبصره بند 9، پروژه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند.
وی ادامه داد: شروع پروژه‌های جدید از تعهدات بخش دولتی و وزارتخانه خارج است در نتیجه از بخش خصوصی برای ساخت این اماکن استقبال می‌کنیم و تا جایی که در توان ما باشد کمک خواهیم کرد.
اعلایی در خصوص گلایه این هیئت در مورد هزینه‌های لیگ برتر، بیان کرد: تیم داری جزء وظیفه هیئت نیست، بلکه وظیفه هیئت نظارت بر کلاس‌ها، برنامه‌ها، اعزام، برگزاری مسابقات استانی، اردوها و نظارت بر عملکرد آن رشته در استان است. بنابراین طبق قانون اداره ورزش‌و‌جوانان و هیئت اجازه تیم‌داری و لیگ‌داری را ندارند و تامین این هزینه‌ها از توان اداره ورزش خارج است در نتیجه باید این مسئولیت را به سمت بخش خصوصی سوق دهیم.
وی افزود: ما نیز پیگیر بوده و بدنبال اسپانسر هستیم تا هیئت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا در آینده هیئت‌ها بتوانند در لیگ برتر تیم داشته باشند که این امر نیاز به همت افرادی که از زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند دارد، که به این مقوله ورود پیدا کنند تا نقش مهمی در معرفی و اعتلای جوانان ایفا کنند.
اعلایی در پاسخ به گلایه این هیئت در مورد تجلیل نشدن از ورزشکاران خود ابراز کرد: تجلیل در حد توان این اداره انجام شده، همچنین استاندار قزوین پیگیر است که از تعدادی ورزشکاران و قهرمانان فراملی و مدال‌آوران آسیایی با کمک شورای شهر و شهرداری تجلیل به عمل آید.


هیئت والیبال
اعلایی در پاسخ به گلایه هیئت والیبال در خصوص نداشتن تیم به دلیل نداشتن اسپانسر اذعان کرد: تیم لیگ برتر داشتن نیازمند هزینه کردن مبلغی بالای میلیارد تومان می‌باشد.
وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن مسئولان مربوطه، داشتن تیم والیبال استانی از اولویت‌های این افراد عنوان شد که این امر باید گام به گام پیش برود تا در آینده به نتایج خوبی برسیم.
این مسئول در خصوص تعویض مداوم مدیران توضیح داد: مسئولان باید پاسخگوی تعویض مداوم مدیران باشند، اما بنده نیز به این امر واقف هستم که اگر مسئولان ثبات، برنامه‌ریزی داشته باشند و با یک چشم‌انداز حداقل چهار ساله حرکت کنند، ورزش استان متحول خواهد شد.


هیئت جانبازان و معلولین
اعلایی در خصوص مشکل این هیئت در مورد کم بودن زمان تمرین اظهار کرد: شهرستان قزوین از لحاظ زیرساخت با مشکل مواجه جدی روبروست، هیئت‌های شهرستانی و استانی همه در یک سالن فعالیت می‌کنند که هیئت جانبازان و معلولین نیز صاحب یک سالن اختصاصی در مجموعه ورزشی شهید بابایی است.
وی ادامه داد: هنوز یک سالن 6000 نفری استاندارد برای برگزاری مسابقات نداریم و تنها سالن استاندارد قزوین مجموعه شهید بابایی است.
اعلایی یادآور شد: سالن 6000 نفری کنار ورزشگاه سردار آزادگان استارت خورده و پیشرفت تقریبا 40 درصدی داشته، پیگیر هستیم تا این مجموعه تکمیل شود تا برخی از مشکلات و کمبودهای ورزشی مرتفع شود.
وی تصریح کرد: سرانه ورزش استان در مقطعی از زمان که شاید اعتبارات در استان خوب بوده، نسبت به استان‌های دیگر پیشرفتی نداشته است اما با همه مشکلات و زیرساخت‌های موجود باید ورزش‌های استان را سرویس‌دهی کنیم.
اعلایی در مورد مشکل نداشتن فضای باز این هیئت برای برگزاری برخی از رشته‌ها خاطرنشان کرد: فضای لازم در مورد ورزش‌هایی که نیاز به فضای باز دارند با هماهنگی اداره ورزش در اختیار هیئت جانبازان و معلولین قرار خواهد گرفت.
وی در مورد استقبال حضوری از ورزشکاران این هیئت توضیح داد: در میان ورزشکاران والیبال نشسته حضور پیدا کرده و از این عزیزان دیدار کردیم، سعی ما بر این است که با رشته‌ها و هیئت‌های مختلف دیدار داشته و مشکلات آن‌ها را از نزدیک بررسی کنیم.


هیئت بسکتبال
اعلایی در خصوص مشکل هیئت بسکتبال در مورد سنگین بودن اجاره بهای سالن این رشته گفت: این سالن با همین اجاره در اختیار بخش خصوصی بود، هم اجاره را پرداخت می کرد هم هزینه سالن را تامین می‌کرد در نتیجه قطعا سالن برای این هیئت سود دارد.
وی افزود: سالن‌ها به هیئت‌ها واگذار شد تا سرگردان نشوند و بتوانند کلاس‌های آموزشی خود را اجرا کنند بنابراین طبق قانون اماکن باید اجاره داده شود.
اعلایی بیان کرد: برای اینکه ورزش استان لطمه نخورد سالن‌ها طبق اولویت هیئت‌ها، در اختیار آن‌ها قرار گرفت.
وی در مورد استاندارد نبودن امکانات خانه بسکتبال واقع در پونک توضیح داد: حلقه ریموتی استاندارد جایگزین حلقه غیراستاندارد خواهد شد که در آینده نزدیک این سیستم قابل استفاده خواهد بود.
اعلایی به مشکل این هیئت در مورد کفپوش اشاره کرد و گفت: کفپوش استاندارد باید پارکت باشد که این امر نیاز به هزینه و اعتبار دارد و باید در اعتبارات پیش بینی شود.
وی در مورد کم بودن زمان تمرین این رشته ابراز کرد: سالن شهید بابایی مختص بسکتبال نیست، مجموعه ورزشی شهید بابایی سالن مادری است که همه رشته‌ها از آن استفاده می کنند.
وی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که بسکتبال باید سالن اختصاصی داشته باشد به همین دلیل خانه بسکتبال در پونک به این هیئت واگذار شد، تا جایی که توانستیم این سالن را در تامین امکانات یاری کردیم اما مشکل پارکت خود را باید خود پیگیری کنند.


مجموعه ورزشی سردار آزادگان
اعلایی در مورد مشکل هزینه‌ای ورزشگاه سردار آزادگان عنوان کرد: نگهداری این ورزشگاه نیاز به هزینه زیادی دارد، از استانداری پیگیر هستیم که درصدی از اعتبارات پیش بینی و محقق شود.
وی ادامه داد: شاید این مجموعه به این بزرگی نیاز نبوده اما در حال حاضر قطع به یقین باید نگهداری شود.
اعلایی در مورد کمبود نیروی خدماتی در این ورزشگاه توضیح داد: در حال حاضر دولت اجازه جذب نیروی خدماتی نمی‌دهد.


هیئت فوتسال
اعلایی در خصوص نداشتن سالن مخصوص این رشته گفت: تیم فوتسال زیر نظر هیئت فوتبال است بنابراین این هیئت باید تمام امکانات لازم از جمله سالن را در اختیار این کمیته قرار دهد.
وی ادامه داد: تیم فوتسال بدلیل نداشتن اسپانسر کاری از پیش نمی‌برد، رایزنی‌های زیادی انجام شده تا حامی مالی برای این رشته پیدا شود.
اعلایی بیان کرد: زیرساخت فوتسال در استان مناسب نیست اما متاسفانه با وجود درخواست‌های مکرر این هیئت، سالن اختصاصی برای اختصاص به این رشته نداریم، سالن حجاب نیز تحویل هیئت هاکی با کاربری بانوان شده است.
وی ابراز کرد: با وجود نداشتن حامی مالی و برای متضرر نشدن این هیئت، زمان‌های مشخصی برای تمرین تیم امید فوتسال درنظر گرفته شده تا از آن بهره ببرند.
اعلایی خاطرنشان کرد: اگر سالن مازاد داشته باشیم حتما در اختیار این هیئت قرار خواهیم داد اما سالنی وجود ندارد که به آن بدهیم.


هیئت ووشو
اعلایی در مورد مشکل سالن هیئت ووشو توضیح داد: با توجه به دستور مدیر کل اداره ورزش پیگیر هستیم تا فضایی را به این رشته اختصاص دهیم اما متاسفانه هنوز سالن برای این رشته وجود ندارد.
وی افزود: زیرساختها واقعا کم است و اگر سالن داشته باشیم قطعا فدراسیون ما را در دادن امکانات یاری خواهد کرد.
اعلایی یادآور شد: به همه سازمان‌های خصوصی اعلام شده که آمادگی واگذاری به سازمان‌های خصوصی را داریم، مسئولان این هیئت باید بررسی کنند و علاقمندان به این رشته را پیدا کنند تا در ایجاد سالن اختصاصی این رشته کمک کنند.
وی متذکر شد: با اعتبارات دولتی در سنوات مختلف تکمیل این پروژه‌ها زمانبر است در نتیجه خیرین باید به ورزشکاران کمک کنند تا پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان تکمیل شود.


انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان