۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین با حضور بیش از ۵ هزار نفر از عزاداران حسینی/دوخت ۲۵۰۰ دست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی در قزوین
کد خبر: ۱۱۴۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین با حضور بیش از ۵ هزار نفر از عزاداران حسینی/دوخت ۲۵۰۰ دست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین با حضور بیش از ۵ هزار نفر از عزاداران حسینی در امامزاده حسین(ع) قزوین خبر داد.

برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین با حضور بیش از ۵ هزار نفر از عزاداران حسینی/دوخت ۲۵۰۰ دست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی در قزوین
حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های ماه محرم اظهار کرد: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی یکی از برنامه‌هایی است که در ماه محرم برگزار می‌شود.
وی افزود: مقدمات برگزاری همایش‌ها، سوگواری‌ها و مجالس عزاداری انجام شده است و در این راستا قرارگاه استانی با نام قرارگاه سیدالشهداء و ستاد اجرایی در شهرستان‌ها ایجاد و بقاع متبرکه مجری این طرح نیز تعیین شدند.
ترویج فرهنگ وقف از اهداف برگزاری برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: کل موقوفات مرتبط با حضرت سیدالشهدا(ع) احصاء شده تا اجرای دقیق نیات واقفین را در استان داشته باشیم همچنین توجه جدی به نیاتی شده که دارای قید زمان و مکان هستند.
وی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی این است که از ظرفیت این ایام در جهت ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های جدید استفاده کنیم به همین منظور در غرفه‌هایی که با عنوان خیمه‌های معرفت برپا می‌شود "ایستگاه همه واقف باشیم" در 30 بقعه متبرکه فعالیت خواهد داشت.
برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین با حضور بیش از 5 هزار نفر از عزاداران حسینی
نوروزی با اشاره به برگزاری مراسم سیاه پوشان در بقاع متبرکه سطح استان بیان کرد: این برنامه پیش از شروع ماه محرم در امامزادگان و به صورت ویژه در امامزاده حسین(ع) اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: تجمع بزرگ لبیک یا حسین با حضور بیش از 5 هزار نفر از عزاداران حسینی عصر روز پنجشنبه، 23 مهر ماه مصادف با اول محرم الحرام در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه گفت: برنامه شیرخوارگان حسینی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در نخستین جمعه ماه محرم در امامزاده حسین(ع) و سایر بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.
دوخت 2500 دست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی در قزوین
وی خاطرنشان کرد: در این راستا کارگاه خیاطی با حضور 70 خانم داوطلب در امامزاده حسین(ع) جهت دوخت لباس حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) دایر و بالغ بر 2 هزار و 500 لباس برای این مراسم آماده شد.
نوروزی ادامه داد: برگزاری همایش نوجوانان حسینی با عنوان "احلی من العسل" در روز سه شنبه 28 مهرماه مصادف با سالروز شهادت حضرت قاسم (ع) در امامزادگان شاخص استان یکی دیگر از برنامه‌ها است.
اعزام 110 مبلغ به مناطق مختلف استان در ماه محرم
وی عنوان کرد: در سال جاری 110 مبلغ شامل 50 مبلغ از شهر مقدس قم و 60 مبلغ بومی و ثابت از قزوین به مناطق مختلف به ویژه نقاط محروم اعزام می‌شوند.
این مسئول تأکید کرد: برپایی خیمه معرفت در 30 امامزاده سطح استان، اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 100 بقعه شاخص استان، اقامه نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا در 100 بقعه متبرکه، برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام سجاد (ع) در 54 بقعه و برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در امامزاده آمنه خاتون(س) از جمله برنامه‌های ایام ماه محرم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان افزود: برپایی نمایشگاه فرهنگی در 50 بقعه متبرکه، برگزاری مراسم عزاداری حضرت سید الشهداء(ع) در 54 بقعه متبرکه، برپایی مراسم شام قریبان در 100 بقعه و برپایی محفل انس با قرآن در 25 بقعه از دیگر برنامه‌های ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان