۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین هیئت ووشو استان نیاز مبرم به سالن دارد / به لحاظ امکانات در مضیقه هستیم
کد خبر: ۱۱۴۰۱۶ نویسنده: محمد نوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت ووشو استان قزوین:

هیئت ووشو استان نیاز مبرم به سالن دارد / به لحاظ امکانات در مضیقه هستیم

دبیر هیئت ووشو استان قزوین گفت: هیئت ووشو با دو مشکل جدی اعتبارات و امکانات سخت‌افزاری مواجه بوده که مشکل دوم بر مشکل اول ارجحیت دارد.

هیئت ووشو استان نیاز مبرم به سالن دارد / به لحاظ امکانات در مضیقه هستیم
محمد نوری، دبیر هیئت ووشو استان قزوین در گفتگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین در مورد وضعیت ووشو استان اظهار کرد: استان قزوین سال گذشته در رتبه‌بندی استان‌ها رتبه ششم را از آن خود کرد، بنابراین وضعیت رتبه استان در وضعیت خوبی قرار دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن پتانسیل مربیان، داوران و ورزشکاران و مناسب بودن وضعیت فنی آن‌ها، اگر پشتیبانی اعتباری و سخت‌افزاری انجام شود قطعا استان قزوین در رتبه‌بندی، جزء سه هیئت برتر خواهد بود.

دبیر هیئت کشتی به امکاناتی که در اختیار این هیئت است اشاره کرد و گفت: از لحاظ امکانات در مضیقه هستیم، تنها یک دفتر، یک سالن کوچک و یک سکو ساندا در اختیار داریم. اگر تنها یک سالن در اختیار داشتیم وضعیت بهبود پیدا می‌کرد.
وی در همین مورد افزود: در حال حاضر فقط یک سکو داریم به همین دلیل باید سالن اجاره کرده تا بازی‌ها و مسابقات تیم را برگزار کنیم که در این مورد نیز با مشکل جدی روبرو هستیم.

نوری ابراز کرد: هیئت ووشو تحت حمایت اداره ورزش‌و‌جوانان و فدراسیون قرار دارد اما تا به امروز اعتبار امسال واریز نشده است. اداره تربیت‌بدنی نیز حمایت مالی خود را برای مسابقات نوجوانان آقایان و بانوان انجام داد ولی این اعتبار بسیار اندک بوده که با ادامه این روند و برخوردار نبودن از حمایت مالی، در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد.
وی به مشکلات عمده در این هیئت اشاره کرد و گفت: هیئت ووشو با دو مشکل جدی اعتبارات و امکانات سخت‌افزاری مواجه بوده که مشکل دوم بر مشکل اول ارجحیت دارد.
نوری ادامه داد: امکانات سخت‌افزاری شامل سالن و تجهیزاتی است که برای این رشته ملاک است. این هیئت نیاز مبرم به سالن دارد و تجهیزاتی از قبیل سکو و پیست تالو از نیازهای ضروری آن به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: با توجه به سنگین بودن هزینه پیست تالو، تنها تهران و 6 استان کشور از آن برخوردار هستند اما استان قزوین با وجود قرار داشتن در بین شش هیئت برتر کشور، هنوز این امکان را در اختیار ندارد.
این مسئول در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما در وضعیت خوبی قرار دارند ولی چون روی تشک معمولی تمرین می‌کنند، به دلیل عادت نداشتن به آن، در مسابقات، روی این پیست کم می‌آورند و این یکی از نقاط ضعف عمده ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مطرح کردن مشکلات این هیئت در مجمع انتخاباتی این هیئت عنوان کرد: مشکلات هیئت ووشو با بزرگان ورزش استان مطرح شد و اعلام شد که اگر تربیت‌بدنی بیشتر از این از هیئت ووشو توقع دارد باید حمایت لازم را از این هیئت داشته باشند.
داور بین المللی ووشو قزوینی مطرح کرد: با توجه به نزدیک شدن به بازی‎‌های آسیایی باید سالن در اختیار ما قرار دهند تا آن را به خانه ووشو تبدیل کرده تا به ارتقا سطح این رشته کمک کنیم.
وی توضیح داد: سال گذشته سالن میلاد اقبالیه را اجاره کردیم و ورزشکاران مجبور بودند برای تمرین به این سالن مراجعه کنند که این امر بسیار سخت بود اما برای رسیدن به هدفمان این کار را انجام دادیم، این سختی‌ها باعث شد تا 6 نفر از ورزشکارانمان به تیم ملی دعوت شوند و آرمین افراد ملک رودی نیز با اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان در کشور چین صاحب گردن‌آویز طلا شد.

نوری اضافه کرد: تمامی این موارد نشان از پتانسیل بالای ووشوکاران قزوینی دارد و اگر سالن در اختیار ما قرار گیرد قطعا در آینده نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.
وی در پاسخ به اینکه مسئولان چه امکاناتی را در اختیار این هیئت قرار دادند، گفت: مسئولان ورزشی استان مطرح کردند که تا پایان امسال بسیج 10 سالن و استانداری 7 پروژه را در اختیار اداره ورزش‌و‌جوانان قرار خواهد داد که یک سالن از آن به ووشو اختصاص داده خواهد شد.
مربی بین المللی قزوینی یادآور شد: در صورت در اختیار داشتن سالن مجزا برای ووشو، فدراسیون نیز قول داده که پیستی با قیمت تقریبا 200 میلیون تومان را رایگان در اختیار این هیئت قرار دهد.
وی در مورد سطح ووشوکاران بانو خاطرنشان کرد: سطح ورزش ووشو استان در بخش بانوان به دلیل بهره‌مند نشدن از مربیان سطح بالا، ضعیف است. سال گذشته با دراختیار گرفتن خانم زینال‌زاده مربی تیم ملی، توانستیم مدال نقره را از آن خود کنیم، امسال نیز در حال رایزنی با این مربی هستیم تا بتوانیم از همکاری ایشان در تیم بانوان بهره‌مند شویم.

نوری در خصوص تعداد ورزشکاران این رشته اظهار کرد: در شش ماهه نخست، آمار ورزشکاران بیمه شده رسمی و ساماندهی شده در سطح کل استان 680 نفر است و همچنین در عملکرد پنج ماهه اول سال مشخص شد که حدود 100 مربی حکم مربیگری دارند و تقریبا 40 نفر از آن‌ها فعال بوده و در حال کلاس‌داری هستند.
وی در مورد برنامه و مسابقات آتی این رشته بیان کرد: دو مسابقه انتخابی استانی در آبان ماه برگزار خواهد شد، نیمه اول آبان‌ماه مسابقات 4 رده بانوان و انتخابی بزرگسالان آقایان برگزار خواهد شد. در ادامه لیگ جوانان جزء برنامه‌های آتی این هیئت به شمار می‌رود و آخرین برنامه مهم، انتخابی تیم ملی است.

نوری در پایان یادآور شد: تعامل و ارتباطات این هیئت با اداره ورزش‌و‌جوانان خوب بوده است، با وجود اینکه می‌دانیم این اداره خود مشکلات مالی فراوانی دارد اما بخش اعتبارات لطمه جدی به این هیئت ووشو زده است.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان