۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد با ۵۰ شعبه
کد خبر: ۱۱۳۹۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته امداد خبر داد

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد با ۵۰ شعبه

رئیس کمیته امداد با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی و ارائه تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد خبر داد.

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد با ۵۰ شعبه
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، پرویز فتاح در دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم همکاری گسترده امداد با این کمیسیون که تخصصی ترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی در حوزه فعالیت‌های امداد محسوب می‌شود در جهت حل مشکلات مددجویان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به دنبال خودکفایی افراد تحت تکفل خود با استفاده از وام قرض‌الحسنه است، اظهارکرد: این نهاد پس از اخذ مجوزهای قانونی از بانک مرکزی به زودی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد را با 50 شعبه در سطح کشور جهت ارائه تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان افتتاح خواهدکرد که مشارکت بیشتر خیرین در این امر خداپسندانه را فراهم می آورد.

رئیس کمیته امداد در ادامه خواستار تغییر نگاه سنتی امداد به بخش اشتغال و حرکت به سمت‌وسوی تعاونی‌ها با محوریت مددجویان شد و گفت: سرمایه‌‌گذاری در این بخش مهم می‌تواند منجر به ایجاد یک جامعه هدف پویا شود که برای رسیدن به این هدف باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته سعی شده علی رغم همه مشکلات، مستمری مددجویان قبل از پایان ماه و همزمان با حقوق کارکنان پرداخت شود تصریح کرد: این امر هم اکنون محقق شده است و آرامش مناسبی را برای مددجویان ایجاد کرده است.

فتاح همچنین بر ضرورت تسریع مجلس شورای اسلامی در تصویب و رسیدگی به طرح یک فوریتی تفکیک خدمات حمایتی از توانبخشی، تغییر نگاه دولت در تخصیص اعتبارات بودجه سال جاری و پیگیری بیمه تامین اجتماعی مددجویان با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد.

در ادامه این نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعامل بیشتر با کمیته امداد به ویژه تخصیص اعتبارات و بودجه، حضور فعال نمایندگان در سفرهای استانی رئیس کمیته امداد، شفاف‌سازی نحوه درآمدها و هزینه کرد اعتبارات امداد در استان‌ها، تبدیل شدن ادارات کل استان‌ها به ستاد خیریه‌های هر استان جهت مشارکت بهتر خیرین در فعالیت‌های نیکوکارانه امداد و ساماندهی موسسات خیریه در سطح استان‌ها در جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های برخی از این موسسات تاکید کردند.


انتهای پیام/7008

منبع: سایت خبری کمیته امداد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان