۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین گیاه گزنه تا ۹۰ درصد بیماری"ام اس" را درمان می کند
کد خبر: ۱۱۳۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دکتر طب سنتی کشور در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین:

گیاه گزنه تا ۹۰ درصد بیماری"ام اس" را درمان می کند

دکتر سید نورالدین یوسفی: یکی از گیاهان برای درمان "ام اس" که تا ۹۰ درصد بهبودی را ایجاد کرده است، گیاه گزنه می باشد. برای این کار گیاه تازه گزنه را که پوشیده از خارهای بوئین گزنده است روی پوست گذاشته و می مالند.

گیاه گزنه تا ۹۰ درصد بیماری"ام اس" را درمان می کند

به گزارش صبح قزوین، سید نورالدین یوسفی دکتری پزشکی نوین و متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین، تعریف بیماری ام اس را از دیدگاه طب سنتی، این گونه عنوان کرد: به بیماری ام اس یا تصلب در طب سنتی سرد شدن و نافرمانی مغز می نامند؛ که یک بیماری غم انگیز مزمن است و افراد بسیاری را گرفتار کرده که حدود 60 درصد آن ها زن ها هستند.

وی ادامه داد: موارد ابتلا به ام اس در سنین 20 تا 40 سالگی می باشد.
علت بیماری غلاف محافظت کننده تارهای عصبی که به آن میلینگ می گویند به تدریج از بین می رود و باعث می شود انتقال تکانه های عصبی مختل شود.

هنوز علت اصلی بیماری ام اس شناخته نشده است

این استاد طب سنتی تصریح کرد: افراد مبتلا به این بیماری دچار علائم مختلفی هستند؛ در بسیاری از آنها علائمی به شدت یا ضعف دیده می شود؛ ولی بعد از حمله این بیماری برای برخی تشدید پیدا می کند به همان حالت ناتوان باقی می مانند و بعضی رفع می شود.
به طور کلی همه دانشمندان و محققین هنوز نتوانسته اند علت اصلی این بیماری را کشف کنند.

دکتر یوسفی تاکید کرد: دو نظریه اصلی در این رابطه مطرح است.
"ام اس" اغلب به صورت خوشه ای بروز می کند و این نظریه را به ذهن می آورد که یک ویروس یا یک سازواره ویروس مانند است.
اما عده ای دیگر معتقدند "م اس" یک بیماری خود ایمن می باشد؛ ولی از این دیدگاه دستگاه ایمنی بدن غلاف عصبی را به اشتباه یک عامل بیگانه تشخیص داده و به آن حمله ور می شود.

این استاد طب سنتی خاطرنشان کرد: نظر سومی هم مطرح است که در پزشکی امروز توجه زیادی را به خود جلب نکرده است.
این نظریه می گوید MS در رابطه با غذای چرب است.
ولی نگاه طب سنتی می گوید در اثر تغذیه نامناسب و شوک عصبی که باعث از بین رفتن مقاومت بدن می شود، بدین معنا که مزاج بلغمی و سرد بودن  می تواند رطوبت بدن را بالا ببرد، در این صورت  ایمنی ضعیف شده و شوک ها یا استرس ها تلاطم ایجاد کرده و غلاف میلینگ را صدمه می زند.

طب سنتی درمان 80 درصد این بیماری را تغذیه مناسب می داند

این استاد پزشکی نوین یادآور شد: اگر بخواهیم به رویکرد طب سنتی در رابطه با این بیماری بپردازیم باید بگوئیم در حال حاضر طب سنتی درمان 80 درصد این بیماری را تغذیه مناسب می داند.
از جمله غذاهایی که طبیعت گرم دارند، این غذاها و گیاه ها با سردی ها مقابله کرده و این روش مطلقا استفاده از سردیجات را ممنوع می کند.

وی در ادامه افزود: یکی از گیاهان برای درمان "ام اس" که تا 90 درصد بهبودی را ایجاد کرده است، گیاه گزنه می باشد.
برای این کار گیاه تازه گزنه را که پوشیده از خارهای بوئین گزنده است روی پوست گذاشته و می مالند.
گردش های این گیاه پوست را متورم و تحریک می کند ولی در عوض حساسیت هایی را با ترکیباتی به نام هیستامین ایجاد می کند.

 دکتر یوسفی گفت: همان ترکیباتی که حساسیت هایی چون تب یونجه را ایجاد می کند، ترکیبات متعددی که در گزنه است اقداماتی چون نیش زنبور انجام می دهد و افرادی که دچار این بیماری هستند با نیش زنبور عسل کمی بهتر می شوند.
البته این هم نوع درمانی است که یک مشکل هم دارد.

کارکردهای گیاه خرفه از زنبور درمانی مفیدتر است

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر کسی دچار آلرژی و حساسیت بالا باشد از روش زنبور درمانی استفاده کند ممکن است به مرگش منجر شود، بعضا ما سعی می کنیم گزنه را سفارش کنیم چون کارکردهایش از نیش زنبور بیشتر است.

این دکتر طب سنتی گیاه دارویی دوم را "انگور فرنگی سیاه" معرفی کرد و توضیح داد: روغن انگور فرنگی سیاه ترکیبی به نام اسید گامالیتونیئیک (GLA) دارد که در درمان این بیماری موثر است.
اغلب دانشمندان دنیا در کتاب هایشان توصیه می کنند این اسید اثر ضد التهاب برای بیماری های خود ایمن دارد که استفاده آن به صورت کپسول روزی 2 بار توصیه شده که آثار بهبودی بعد از 8 هفته پدیدار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنده 15 بیمار داشتم که با همین روش ها از حالت فلجی خارج شدند و بهبود پیدا کردند.
شوک و بیماری آنها قوی بوده که در ابتدا با ویلچر به بنده مراجعه کرده اند اما به لطف خدا در حال حاضر روی پای خودشان راه می روند که هنوز هم برای درمان قطعی وقت لازم است.
80 درصد روی غذا تاکید داریم و 20 درصد بقیه ا از طریق این داروهای گیاهی درمان می کنیم.

روغن گل مغربی مانند انگور سیاه سرشار از ترکیب اسید اُلیگامنوئیک است

این استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: نوع دیگر داروی این بیماری "سیاه گیله" است که دانه های آن دارای ترکیباتی است به نام پروسیانیدهای اُلیگامنوئیک(OPC) که خاصیت ضد التهابی دارند که می تواند به کاهش علائم این بیماری کمک کند.
پیشینه این مواد بسیار پیچیده است اما شواهد نشان می دهد از تخریب برخی بافت ها از جمله غلاف بیلینگ دور تارهای عصبی جلوگیری می کند.

دکتر یوسفی در ادامه افزود: داروی گیاهی مهم دیگری که بنده خودم آن را توصیه می کنم "گل مغربی" می باشد.
روغن گل مغربی مانند انگور سیاه سرشار از ترکیب اسید اُلیگامنوئیک است و توصیه می شود برای تمام موارد بیماری مفید خواهد بود که جدیدا در ایران وارد شده و می توان مصرف کرد.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: یکی از میوه هایی که در این زمینه توانسته درمان کننده خوبی باشد آناناس است.
این میوه به خاطر داشتن آنزیم های پانکرناتین ملامین، مولکول های پروتئین را شکسته و نشان می دهد این آنزیم ها علاوه بر خاصیت ضدالتهابی، به کاهش میزان کمپلکس های ایمنی در گردش خون کمک می کند.
بالا بودن میزان این کمپلکس ها در گردش خون در بیماری های خودایمنی چون MS دیده می شود.

گیاه خرفه به دلیل داشتن منیزیم به تنهایی بیماری MS را درمان می کند

وی خاطرنشان کرد: این کمپلکس های ایمنی دستگاه ایمنی بدن را تحریک کرده تا به بدن حمله کند که منجر به آسیب رساندن به بافت ها می شود.
آنانس با توجه به این آنزیم مانع این حمله می شود.

دکتر یوسفی در پایان گفت: یکی دیگر از این درمان ها "گیاه خرفه" است.
این گیاه به دلیل داشتن منیزیم به تنهایی بیماری MS را درمان می کند.
چون مقدار منیزیم آن بسیار بالا است که 375 میلی گرم منیزیم دارد و دیگر گیاهان دارای منیزیم چون دانه خشخاش، لوبیا چشم بلبلی، اسفناج می تواند روی درمان این بیماری موثر باشند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان