۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بازرسین به طور کامل بر قیمت لوازم التحریر نظارت دارند
کد خبر: ۱۱۲۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان قزوین:

بازرسین به طور کامل بر قیمت لوازم التحریر نظارت دارند

کبیری :باتوجه به عرضه مستقیم کالاها ناظرین در نمایشگاه حضور دارند تا قیمت ها را کنترل کنند، تا از رشد بی رویه قیمت ها جلوگیری شود.

بازرسین به طور کامل بر  قیمت لوازم التحریر نظارت دارند

به گزارش صبح قزوین، فصل مهر، فصل رویش جوانه های امید، فصل آشنایی با خدا، فصل خوشه چینی ستاره ها و همکلاسی های دیروز و هم نیمکتی های امروز از راه می رسد.

موضوع لوازم تحریر، دغدغه شهریور ماه خانواده ها است، با رسیدن به لحظه موعود تنوع لوازم و قیمت های متفاوت در مغازه های لوکس در گوشه و کنار شهر،سبب شوکه شدن خانواده ها شده است.

بنابراین با علی اکبر کبیری معاون بازرسی و نظارت در اداره بازرگانی استان گفت وگویی ترتیب دادیم.

علی اکبر کبیری معاون بازرسی و نظارت ،در پاسخ به خبرنگار صبح قزوین،  استاندارد بودن دفترها به چه صورت ا ست، اظهار کرد: دفاتر بر دو دسته فانتزی و داخلی هستند وکاغذهای داخلی  استاندارد لازم را دارند.

وی ادامه داد: قیمت کاغذها بر اساس کیفیت آن ها سنجیده می شود.
،دفاتر دانش آموزی در نمایشگاه به ترتیب:دفتر 40برگ 560 ،60  برگ  840 ،دفتر 80 برگ یک هزارو 140 ،دفتر 80 برگ سیمی یک هزار و 600 ،100 برگ یک هزارو 350 تومان  توزیع شده است.

این مسئول   در خصوص اینکه، چه تدبیری برای کنترل بازار لوازم تحریر اندیشیده شده است عنوان کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین در حوزه معاونت بازرسی و نظارت با توجه به ایام بازگشایی مدارس و افزایش خرید عمومی به بعضی کالاها ی اساسی مانند لوازم تحریر ،کیف و کفش و پوشاک اقدام به اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از تاریخ 10 شهریور سال جاری لغایت 10 مهر اقدام خواهد نمود.

 کبیری اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح جهت رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی و همچنین بازرسی از مراکز اقتصادی جهت نظارت بر قیمت ها و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها بوده است.

images

 وی باتوجه به هماهنگی بین سازمان ها اشاره کرد: در این طرح هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی استان از جمله اتحادیه ها ، مجمع های  امور صنفی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها جهت هر چه بهتر برگزار شدن این طرح انجام شده است.

 معاون بازرسی و نظارت  سازمان  صنعت معدن و تجارت استان قزوین افزود: فعال سازی واحدهای ستاد خبری و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی با  تلفن 124 به صورت شبانه روزی امکان پذیر است.

کبیری در پاسخ به اینکه عرضه لوازم تحریر داخلی و خارجی در نمایشگاه پاییزه چگونه بوده است گفت: عمدتاً کالاهایی که در نمایشگاه پاییزه عرضه شده تولیدات داخلی با کیفیت مناسب است و این نگرش باعث توسعه و حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه گذاری خارجی  و فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی است.

وی در خصوص تصاویر روی جلد دفاتر توضیح داد: در زمینه فرهنگ سازی برای دانش آموزان و اولیای آنان، بنا به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس و مسئولین در این زمینه در سال جاری استفاده از عناوین جذاب ایرانی با سنخیت فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی در دفاتر صورت گرفته تا فرهنگ و تمدن ایرانی در دفاتر درج شده است.

این مسئول با اشاره به گرانی لوازم التحریر اعلام کرد: یکی از مهم ترین عوامل بالا رفتن قیمت لوازم التحریر بالا رفتن قیمت ارز و دیگری هزینه های جانبی است.

کبیری در خصوص اینکه بر پا شدن غرفه ها چقدر بر روی قیمت کالاها تاثیر گذار است اذعان کرد:غرفه های نمایشگاهی بر روی قیمت کالاها تاثیر گذار است و به صورتی که هزینه غرفه ،نیروی انسانی مستقر در غرفه به عنوان فروشنده و سایر هزینه ها بخشی از قیمت کالاهای ارزش یابی در نمایشگاه را تحت شعاع قرار می دهد.
ولی قیمت در نمایشگاه 15 تا 20 درصد پایین تر از قیمت بازار است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان