۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نداشتن اسپانسر، مشکل اصلی فوتسال استان/ تیم‌های فوتسال قزوین در آستانه منحل شدن قرار دارند
کد خبر: ۱۰۹۱۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته فوتسال استان قزوین تاکید کرد

نداشتن اسپانسر، مشکل اصلی فوتسال استان/ تیم‌های فوتسال قزوین در آستانه منحل شدن قرار دارند

رئیس کمیته فوتسال استان قزوین گفت: نداشتن حمایت‌کننده مالی مشکل عمده فوتسال قزوین است. تیم لیگ یک فوتسال آقایان و تیم لیگ برتر بانوان استان قزوین در آستانه انحلال قرار دارند.

نداشتن اسپانسر، مشکل اصلی فوتسال استان/ تیم‌های فوتسال قزوین در آستانه منحل شدن قرار دارند
علی عسگری، رئیس کمیته فوتسال استان قزوین، در خصوص برتری بانوان فوتسال کشور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در مصاحبه با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: تیم فوتسال بانوان در این دوره از مسابقات که در مالزی برگزار شد توانست مقام نخست این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند که آمنه محمودی بعنوان مربی و فاطمه اعتدادی بعنوان بازیکن از استان قزوین در بین این تیم حضور داشتند.
وی در مورد علل قهرمانی این تیم توضیح داد: این موفقیت‌ها نتیجه حمایت فدراسیون فوتبال، برنامه ریزی مناسب، برگزاری اردوهای مناسب، برگزاری مسابقات تدارکاتی و انگیزه‌ بالای بازیکنان است.
عسگری بیان کرد: برای دو بانوی فوتسالیست قزوینی، مراسم استقبال شایسته‌ای از روبروی اداره ورزش‌و‌جوانان برگزار خواهد شد و همچنین جوایزی در شأن این دو عزیز، تدارک دیده شده که تقدیم خواهد شد.
وی در خصوص حمایت از فوتسال استان تشریح کرد: فوتسال بانوان در لیگ برتر صاحب امتیاز است و با توجه به اینکه این رشته هرساله توسط تیم فوتبال کاسپین حمایت مالی می‌شد، بدلیل بهره‌مند نشدن این تیم از پشتیبانی مالی حامی خود، تا به امروز بلاتکلیف بوده و نمی‌تواند حمایتی از فوتسال بکند. در همین راستا در حال رایزنی بوده تا مجددا این تیم تحت حمایت مالی کاسپین یا اداره ورزش‌و‌جوانان قرار بگیرد.
رئیس کمیته فوتسال استان قزوین اضافه کرد: کاسپین تحت حمایت مالی شهرداری قرار دارد و موظف است بودجه مورد نظر را تا پایان این فصل به حساب این تیم واریز کند اما متاسفانه تا به امروز بودجه‌ای برای این تیم واریز نشده در نتیجه حساب مالی باشگاه صفر است و تا وقتی که بودجه واریز نشود تصمیم‌گیری در این مورد صورت نخواهد گرفت.
وی در مورد مشکلات این رشته در استان ادامه داد: فوتسال استان از لحاظ امکانات، کادر فنی، بازیکنان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و تنها مشکل موجود در این بین، نداشتن حمایت‌کننده مالی است. هیئت فوتبال به باشگاه‌ها در حد توان خود خدماتی از قبیل سالن، امکانات سخت‌افزاری و ... ارائه می‌کند اما عناوینی چون مبلغ قرارداد بازیکنان، ایاب‌ذهاب و .. هزینه سنگینی دارد که از عهده این هیئت خارج بوده و قطعا نیاز به حمایت کننده مالی ویژه‌ای دارد.
این مسئول تصریح کرد: این مشکل فقط بدست مسئولانی چون استاندار باز خواهد شد و در همین راستا مسئولین ارشد استان می‌توانند در این زمینه چاره‌اندیشی کنند و درصدد جذب شرکت‌‌ها و موسسات بزرگ جهت پشتیبانی مالی این تیم برآیند.
وی ابراز کرد: 22 بازیکن در لیگ برتر فوتسال در تمامی رده‌ها داریم که حدود 8 نفر بازیکنان تیم ملی هستند. این آمار در هیچ استانی دیده نمی‌شود بنابراین استان قزوین پتانسیل ارتقا این رشته را دارد که اگر پشتیبانی مالی انجام شود قطعا فوتسال به لیگ برتر راه خواهد یافت.
عسگری افزود: تیم لیگ یک فوتسال آقایان و تیم لیگ برتر بانوان استان قزوین در آستانه انحلال قرار دارند در صورتیکه تنها با 300 میلیون تومان نتیجه خواهند گرفت.
وی گفت: ما نیز از مشکلات مالی اداره ورزش‌و‌جوانان آگاه هستیم اما مدیرکل این اداره می‌تواند با برگزاری جلسات مختلف با مسئولین ارشد استان، مشکلات را مطرح کند تا چاره‌ای در این زمینه اتخاذ شود. در این خصوص مسئولان استان باید حرکتی انقلابی انجام داده تا این دو تیم از این معضل نجات پیدا کنند.
رئیس کمیته فوتسال استان قزوین یادآور شد: تمام هیئت‌ها از جمله هیئت بسکتبال، بدمینتون، شنا و ... به جز فوتسال سالنی مخصوص به خود دارند و موظف‌اند سانس در اختیار بانوان رشته خود قرار دهند اما به تیم فوتسال استان سالنی تعلق نگرفته است. تنها سالن خالی در استان سالن حجاب واقع در الغدیر است که آن را هم می‌گویند به بانوان اختصاص داده‌اند در صورتیکه که هر رشته برای بانوان خود سانسی در سالن خود مدنظر گرفته‌ و نیازی به این سالن ندارند اما همین سالن خالی را نیز از ما دریغ می‌کنند.
وی در همین مورد اضافه کرد: فوتسال استان هر سال حدود 1000 مسابقه دارد و قریب به 16 تیم به مسابقات کشوری اعزام می‌کند؛ با وجود نداشتن سالن، این مناسبات کجا باید برگزار شود. این حق فوتسال است که یک سالن به آن اختصاص داده شود.
عسگری از مسئولین خواستار شد: بنده بعنوان رئیس کمیته فوتسال استان از مدیرکل اداره ورز‌ش‌و‌جوانان می‌خواهم که سالنی مخصوص این رشته در اختیار ما قرار دهد و همچنین از مسئولین تقاضا دارم با توجه به پتانسیلی که هم در آقایان و هم در بانوان فوتسال استان دیده می‌شود، حمایت ویژه ای از این رشته داشته تا بتوانیم این رشته را در کشور مطرح کنیم.
وی در پایان متذکر شد: نیاز رشته فوتسال به سالن مخصوص این رشته منطقی بوده و از آقای مشهدی‌آقایی انتظار داریم که این ادعای ما را بصورت کارشناسی شده و با علت و منطق محکم پاسخ دهد.


انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان