۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مرتضی امیری اسفندقه میزبان «خلوت نیمایی» می‌شود
کد خبر: ۱۰۱۵۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مرتضی امیری اسفندقه میزبان «خلوت نیمایی» می‌شود

هم زمان با آغاز سال تحصیلی نخستین کارگاه تخصصی شعر معاصر شهرستان ادب با عنوان «خلوت نیمایی» با موضوع بررسی شگردهای سرایش و خوانش شعر نیمایی و پژوهش دربارۀ مکتب هنری نیما یوشیج برگزار می‎شود.

مرتضی امیری اسفندقه میزبان «خلوت نیمایی» می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی « صبح قزوین »، «خلوت نیمایی» عنوان کارگاه آموزشی بررسی شگردهای سرایش و خوانش شعر نیمایی و پژوهش دربارۀ مکتب هنری زندهیاد علی اسفندیاری معروف به «نیما یوشیج» است که همزمان با آغاز سال تحصیلی توسط مرتضی امیری اسفندقه در موسسه شهرتان ادب برگزار می‌شود.

 

نیمۀ مهرماه امیری اسفندقه در مجموعه کلاسهای «خلوت نیمایی» با خوانش، نقد و تحلیل آثار چهرههای بزرگِ شعر نیمایی، به بازخوانی و بازشناسی پیشنهادها و مولفههای این مکتب هنری شعر معاصر میپردازد.

 

این کلاسها دوشنبه عصرها از ۱۳مهرماه، در فصل پاییز در محل موسسه شهرستان ادب به نشانی سه راه طالقانی - روبروی سینما صحرا - پلاک ۱۶۸ - طبقه چهارم برگزار خواهند شد.

 

شاعران جوان، دانشجویان و سایر علاقهمندان شعر نو و دوستداران ادبیات برای شرکت در این کلاسها میتوانند نهایتاً تا دهم مهر ماه از طریق سایت شهرستان ادب برای شرکت در این کلاسها ثبت نام کنند. بدیهیاست که شرکت در این کلاسها منوط و مشروط به انجام فرایند ثبتنام اینترنتی است.

 

نیما یوشیج شاعر بزرگ معاصر، بنیانگذار و پدر شعر نوی فارسی است؛ شعری که طرزی نو و تماشایی تازه در نگاه و نگارش شعر فارسی را پایه گذاشت و پس از خود نیما هم با چهرههای درخشانی چون مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری و... ادامه پیدا کرد.

 

مرتضی امیری اسفندقه با شعرهای نیمایی خود در چندین دفتر شعر، چهرۀ متمایز و از موفقترین سرایندگان در حوزۀ شعر نیمایی است. بعضی از نیماییهای این شاعر شناختهشده پیش از انتشار در یک کتاب مستقل و فقط با درج در نشریات توانسته بود مورد توجه صاحبنظران و دوستداران شعر نو قرار بگیرد. از جمله نیماییِ «استادیوم» که سالها پس از توفیقش برای نخستینبار در مجموعهشعر «کوار» همراه با چند نیمایی دیگر منتشر شد. اما بیشترینۀ شعرهای نیماییِ امیری اسفندقه در سالهای اخیر در مجموعههایی چون «ولی دوشنبه آه»، «دهلی ستاره بود»، «نماشم» و «گاهی خجالت میکشم از اینکه انسانم» منتشر شده است و مورد توجه شاعران و منتقدان قرار گرفته است.

منبع: فرهنگی خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان