۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تائید ۳۶ بند قانون صیانت از حجاب و عفاف/ مرکز پژوهش‌های مجلس در مسکوت گذاشتن این طرح حق قانونی ندارد
کد خبر: ۹۶۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

تائید ۳۶ بند قانون صیانت از حجاب و عفاف/ مرکز پژوهش‌های مجلس در مسکوت گذاشتن این طرح حق قانونی ندارد

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس از تائید ۳۶ بند قانون صیانت از حجاب و عفاف خبر داد و گفت: این طرح باید در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار بگیرد و مرکز پژوهش‌های مجلس نمی‌تواند برای کمیسیون فرهنگی تصمیم گیری کند.

تائید ۳۶ بند قانون صیانت از حجاب و عفاف/ مرکز پژوهش‌های مجلس در مسکوت گذاشتن این طرح حق قانونی ندارد
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص طرح صیانت از حجاب و عفاف در مجلس اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس برای پیگیری مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب در حال تدوین و بررسی قانون صیانت از حجاب و عفاف است.
وی در ادامه افزود: این طرح که 36 بند آن در کمیسیون فرهنگی تائید شده است از سوی آقای انصاری، معاون پارلمانی دولت مورد انتقادات شدیدی قرار دارد و از سوی دیگر امروز به شدت این طرح مورد هجمه روزنامه‌های زنجیره‎ای اصلاح طلب می‌باشد.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز کرد: این رسانه‌های تندرو که در دوره اصلاحات مبانی دینی را به چالش کشیده بودند امروز نیز با جوسازی خود به دنبال مهر بطلان زدن روی این طرح فرهنگی هستند و با مقایسه این طرح با مواردی چون جمع آوری ماهواره و گشت ارشاد به مخالفت با طرح صیانت از حجاب و عفاف پرداخته‌اند.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه و نیروی انتظامی خواهان داشتن قانونی مشخص برای حفظ امنیت جامعه هستند اذعان کرد: برای نمونه امروز برای خانمی که در ماشین حجاب خود را برداشته و برای حفظ عفت جامعه ارزش قائل نیست یک قانون تعریف شده نداریم؛ اما در این قانون جدید ماشین این فرد مورد جریمه قرار می‌گیرد.
این نماینده مجلس عنوان کرد: ما این ادعا را نداریم که حتی با تصویب این قانون همه مشکلات فرهنگی حل می‌شود بلکه باید قوانین در اجرا مورد ارزیابی قرار بگیرد و نواقص آن رفع شود.
وی در خصوص اظهارنظر مرکز پژوهش‌های مجلس در مسکوت گذاشتن این طرح تصریح کرد: این طرح باید در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و مرکز پژوهش‌های مجلس نمی‌تواند برای کمیسیون فرهنگی تصمیم گیری کند.
حسینی در ادامه اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس فقط می‌تواند نتیجه تحقیقات خود را به کمیسیون فرهنگی ارائه دهد و قرار نیست این مرکز برای کمیسیون فرهنگی تصمیم بگیرد.
وی در پایان تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی وقتی تصمیم به اجرای این طرح گرفته، مسکوت ماندن یا تصویب آن نیز بر عهده خود کمیسیون است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان