۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین لاریجانی; توافق هسته ای ایران با ۱+۵ قابل قبول است/تروریسم خطری جهانی است
کد خبر: ۸۰۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در دیدار با نایب رییس مجلس فرانسه

لاریجانی; توافق هسته ای ایران با ۱+۵ قابل قبول است/تروریسم خطری جهانی است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توافق هسته ای ایران و ۱+۵ به رغم این که دارای اشکال هایی است اما توافقی قابل قبول است و می توان به آن مثبت نگاه کرد اما باید صبر کنیم تا ببینیم نتایج بحث ها در مجلس ایران چه می شود.

 لاریجانی; توافق هسته ای ایران با ۱+۵ قابل قبول است/تروریسم خطری جهانی است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ،علی لاریجانی که برای شرکت در چهارمین دوره اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک به سر می برد در دیدار با نایب رییس مجلس فرانسه، مبارزه با تروریسم در منطقه را برای هر دو کشور مهم دانست و افزود: جریان تروریستی فقط به منطقه خاورمیانه محدود نمی شود و خطری جهانی است.
وی، سرمایه گذاری در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی را از اولویت های ایران در همکاری های اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: ایران دارای منابع وسیع نفت و گاز است که همکاری در حوزه گاز می تواند برای امنیت انرژی اروپا هم موثر باشد.
رییس مجلس در این دیدار از همتای فرانسوی خود برای سفر به ایران دعوت کرد و گفت: گروه های دوستی پارلمانی دو کشور نیز می توانند برای گسترش روابط فعال شوند.

**توافق هسته ای فرصتی برای ارتقای روابط ایران با اتحادیه اروپا است
نایب رییس مجلس فرانسه هم در این دیدار توافق هسته ای را فرصتی برای بهبود روابط با اتحادیه اروپا دانست و اظهارداشت: این توافق زمینه ای برای گفت و گوها در سایر حوزه ها است.
لورنس دامونت همچنین خواستار تقویت مناسبات پارلمانی ایران و فرانسه شد و افزود: توسعه این روابط زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی در دو کشور فراهم می کند.
چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور ماه با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.


انتهای پیام/7008

منبع: خانه ملت

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان