۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین درمان قریب به ۲۰۰ زوج نابارور در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی/ راه‌اندازی کلینیک سرطان سینه تا اواخر تابستان/ قیمت هر مترمربع از فرش احیا شده قزوین ۲ برابر فرش کاشان
کد خبر: ۴۵۶۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خبر داد:

درمان قریب به ۲۰۰ زوج نابارور در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی/ راه‌اندازی کلینیک سرطان سینه تا اواخر تابستان/ قیمت هر مترمربع از فرش احیا شده قزوین ۲ برابر فرش کاشان

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین از درمان قریب به ۲۰۰ زوج نابارور در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی و راه‌اندازی کلینیک سرطان سینه تا اواخر تابستان خبر داد.

درمان قریب به ۲۰۰ زوج نابارور در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی/ راه‌اندازی کلینیک سرطان سینه تا اواخر تابستان/ قیمت هر مترمربع از فرش احیا شده قزوین ۲ برابر فرش کاشان




به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز نشست خبری محمد حسین فائزی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اصحاب رسانه برگزار شد.
فائزی در این نشست ضمن تبریک به فرارسیدن روزخبرنگار به خبرنگاران و حسن مصادف شدن این ایام با سالگرد هفته جهاد، گفت: فرمان تشکیل جهاد دانشگاهی در شانزدهم مرداد ماه سال 59 توسط امام راحل در قالب هیئت کوچکی متشکل از اساتید و دانشجویان جهاد داشگاهی صادر و مقدمه ای بر انقلاب فرهنگی و سازو کار جدید آموزش عالی در کشور شد.
وی ادامه داد: طی سال‌هایی که از انقلاب و عمر این سازمان متبرک به نفس امام می‌گذرد جهاد توانسته منشا خدمات و دستاوردهای ارشمندی برای نظام جمهوری اسلامی باشد.
این مسئول با بیان طبقه بندی ماموریت های جهاد در 4 اولیت، افزود: ماموریت‌ها در جهاد در 4 سطح، پژوهش و فناوری، موضوع آموزش، موضوع فرهنگ، تجاری فناوری و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی طبقه بندی می‌شود.
فائزی اضافه کرد: در برنامه توسعه پنج جهاد که برنامه‌های 3 ساله ای نیز وجود دارد به 2 ماموریت جهاد که به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده اشاره می کنم تا به کارایی و کارآمدی جهاد دانشگاهی بیشتر پی برده شود.
وی پژوهش و فناوری را یکی از ماموریت‌های جهاد عنوان و بیان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری کمک به پیشرفت کشور و نیل به خوداتکایی ملی در حوزه‌های منتخب و استراتژیک علم و فناوری موضوع بسیا مهمی است که یکی از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی محسوب می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی که به جهاد دانشگاهی محول شده، گفت: فعالین در جهاد دانشگاهی حقیقتا و با کمترین بودجه در جهت سیاسیت‌های کلان نظام حرکت می کنند.
فائزی موضوع آمورش را نز یکی دیگر از ماموریت‌های جهاد معرفی و تشریح کرد: ارتقا سطح دانش و بینش و مهارت نیروهای تخصصی مورد نیاز برای پیشرفت کشور نیز یکی دیگر از ماموریت‌های محوله به جهاد دانشگاهی است.
وی با تاکید بر اینکه مجموعه جهاد مجموعه‌ای کم بهره از اعتبارات دولتی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی بودجه بسیار کمی از اعتبارات دولتی را در اختیار دارد اما بهره وری این سازمان در حوزه‌های علم و فناوری در کشور چه حوزه علوم زیستی چه حوزه‌های علوم فناوری و مهندسی تناسبی با این اعتبارات تخصیصی ندارد.
این مسئول با اشاره به بهره‌وری بسیار بالای جهاد گفت: لطف و عنایت پروردگار و تلاش جهادگرانه همکاران بنده هم در قزوین و درسایر استان ها سبب شده تا جهاد دانشگاهی به سطح از بهره‌وری و خدمت رسانی به مردم برسد.
فائزی ادامه داد:90 نیروی متخصص با مدارج بالای علمی و میانگین سنی 30 سال به عنوان یک نهاد جوان، یک سازمان چابک، با نشاط، کارآمد، مومن و انقلابی در جهت اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی تلاشی جهادگرانه می کنند.
وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع جهادگران دانشگاهی اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در جمع فعالان جهاد دانشگاهی استان فرمودند "یکی از مهترین کارها در جهاد دانشگاهی تربیت شخصیت‌های مومن و برجسته علمی با جهت‌گیری‌های انقلابی و دلبسته به آرمان‌های انقلاب است."
این مسئول ادامه داد: یکی از نکاتی که اسان گوشزد فرمودند باید جهت گیری و مسیر انقلابی جهاد دانشگاهی حفظ شود و نباید گذاشت این مرکز مهم علمی گرفتار آسیب‌های ناشی از پیچ و خم‌های سیاسی و چپ‌روی‌ها و راست‌روی‌های غلط عرصه سیاسی شود.
فائزی در ادامه به 4 ویژگی لحاظ شده در تمام اقدامات جهاد دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: انطباق بر مزیت‌های دینی منطقه، انطباق بر نیازهای کشور، دارا بودن مبنای علمی و خواستگاه دانشگاهی و پیوست اقتصادی از جمله ویژگی‌های لحاظ شده در اقدامات جهاد دانشگاهی است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در ادامه همزمان با اعلام دستاوردهای جهاد دانشگاهی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
وی در ادامه به 7 مورد از دستاوردهای انجام شده یا در دست اقدام جهاد دانشگاهی اشاره و تشریح کرد: احیای فرش قزوین یکی از دستاوردهای جهاد طی 2 سال گذشته بوده که هنوز نمونه بافته شده این طرح رونمایی نشده است و درصدد پیگیری فرآیند تجاری سازی این طرح بومی هستیم.
فائزی با اشاره به کیفیت بالای طراحی فرش قزوین و عناصر انحصاری این طرح، ادامه داد: برای بافت نمونه فرش قزوین 2 سال کار دانشگاهی انجام شده و هر مترمربع این فرش 2 برابر قیمت فرش کاشان خریدار دارد.
این مسئول به طرح بعدی در حوزه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: طراح و تولید فاز اول اسباب بازی ایرانی بر اساس الگوهای معماری ایرانی-اسلامی برای زیر 3 سال و نوجوانان که 3 طرح از 50 طرح ارائه شده امسال وارد بازار خواهد شد.
وی با بیان اینکه اسباب بازی به عنوان پنجمین تجارت برتر دنیا شناخته شده و چین سهم 95 درصدی بازار اسباب بازی را در ایران به خود اختصاص داده، گفت: ما صرفا به موضع طراحی اسباب بازی با اهداف فرهنگی و تبدیل بناهای تاریخی استان به اسباب بازی تمرکز خواهیم کرد چراکه تولید کنندگان خوبی در کشور وجود دارد اما طراحان خوبی در حوزه‌های مختلف وجود ندارند.
فائزی در ادامه به سایر دستاوردهای جهاد دانشگاهی اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی کلینیک سرطان سینه در صورت کسب مجوزها تا پایان تابستان، خدمات رسانی 2 ساله مرکز ناباروری در استان قزوین با کمترین هزینه‌ها، برگزاری مسابقات ملی مناظره، تمرکز بر طرح‌های اشتغال‌زا، راه‌اندازی مرکز جهاد دانشگاهی بوئین زهرا و آموزش طراحان لباس نیز از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی طی سال‌ها گذشته بوده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه نگاه جهاد به مقوله درمان، نگاهی تجاری نیست، گفت: هزینه تمام شده درمان ناباروری هزینه بالایی است در جهاد دانشگاهی ما نگاهی تجاری به مقوله درمان نداریم طبیعا تعرفه‌های مصوبه در جهاد به مراتب پایین‌تر از مراکز خصوصی است.
وی با بیان اینکه تمام کادر درمانی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی خانم‌ها هستند، اظهار کرد: اخیرا یکی از مراجعان به مرکز ناباروری جهاد با هزینه‌ای کمتر از یک میلیون تومان درمان شده و صاحب 3 فرزند شدند.
فائزی در خاتمه سخنانش تعداد مراجعین به مرکز ناباروری جهاد طی 2 سال گذشته را 3 هزار زوج اعلام و بیان کرد: از 3 هزار زوج مراجعه کننده به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی برای 650 زوج پرونده تشکیل شده و وارد پرسه درمان شدند و در حدود 200 خانواده درمان شدند که از این تعداد 70 الی 80 فرزند متولد شده و مابقی هنوز به دنیا نیامده‌اند.
انتهای پیام/9003



منبع: دانشگاه

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان