۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شرکت ۲۶ نفر از اعضای هلال احمر قزوین در طرح سحر
کد خبر: ۳۶۶۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد:

شرکت ۲۶ نفر از اعضای هلال احمر قزوین در طرح سحر

تهمینه ابراهیمی از شرکت ۲۶ نفر از اعضای این جمعیت در طرح آموزشی سحر (سازماندهی حمایت‌های روانی) خبر داد.

شرکت ۲۶ نفر از اعضای هلال احمر قزوین در طرح سحر

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، تهمینه ابراهیمی امروز در خصوص نحوه اجراي طرح سحردر قزوین اظهار کرد: 26 نفر از اعضای خواهر و برادر جمعیت هلال احمر استان قزوین در طرح آموزشی سحر (سازماندهی حمایت‌های روانی) شرکت کردند.

وی افزود: این طرح با عنوان دوره آموزشی مقدماتی تیم‌های مداخلات روانی، اجتماعی در بلایا طی روزهای آغازین مهرماه به مدت چهار روز در استان مرکزی برگزار شد و اعضای جوان هلال احمر استان قزوین نیز در دو گروه 13 نفره با شرکت در آن آموزش‌هایی را در این زمینه فرا گرفتند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: همه اعزام‌شدگان به این دوره در رده سنی 18 تا 29 سال و تحصیل‌کنندگان در رشته‌های روانشناسی و علوم اجتماعی بودند.

ابراهیمی عنوان کرد: از میان اعضای اعزام شده از قزوین به استان مرکزی، چهار نفر از خواهران و پنج نفر از برادران موفق به کسب حداکثر امتیاز برای حضور در دوره تخصصی شدند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به انواع مداخلات روانی خاطرنشان کرد: این مداخلات به طور معمول قبل، حین و پس از بحران صورت می‌گیرد و آماده کردن همه افراد جامعه در این زمینه ضرورت دارد.

وی ضمن تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی رسانه‌ها در خصوص مداخلات روانی در بحران‌ها و بلایا اضافه کرد: این نقش‌آفرینی نباید محدود به زمان‌های پس از وقوع حادثه شود؛ بلکه لازم است مردم پیش از بروز حوادث با آن آشنا شوند تا در هنگام وقوع هر گونه حادثه بتوانند علاوه بر حفظ تسلط خود بر شرایط، دیگران را نیز مورد حمایت قرار دهند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: نوع رفتار و سخن گفتن در شرایط بحران و بلایا بر وضعیت روانی افراد تأثیر فراوانی دارد و لازم است اشخاص به ویژه

امدادگران بیش از گذشته نسبت به فراگیری آن از طریق مطالعه کتاب‌ها و منابع یا شرکت در دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه اضافه کرد: در مداخلات بحران باید تمام قشرها اعم از کودکان و بزرگسالان مورد توجه قرار گیرند.

منبع: روابط عمومی هلال احمر قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان