۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی دادرسی الکترونیک نیازمند همراهی نیروی انتظامی است
کد خبر: ۳۳۶۱۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۶ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

راه‌اندازی دادرسی الکترونیک نیازمند همراهی نیروی انتظامی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اگر بخواهیم به سمت دادرسی الکترونیک برویم باید نیروی انتظامی هم همراه شود و این برنامه باید سریع تر عملیاتی شود.

راه‌اندازی دادرسی الکترونیک نیازمند همراهی نیروی انتظامی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد قاسمی ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست مشترک انتظامی_قضایی استان قزوین که امروز در سالن جلسات شهید حق شناس برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط دستگاه قضایی با نیروی انتظامی تنگاتنگ و موثر است و اصلی ترین وظیفه نیروی انتظامی این است که به عنوان ضابط قضایی می‌تواند از بازوان اصلی دستگاه قضایی باشد.

وی افزود: ارتباط دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نباید در حد گفت و گو باشد و باید به صورت میدانی، مردم نتیجه این تعامل را درک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: یکی از اهدافی که در حوزه نیروی انتظامی دنبال می‌کنیم بحث نظارت بر نیروهای ضابطین است، چراکه افرادی که در درجه اول در معرض مردم قرار می‌گیرند باید با قانون آشنایی داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: در زمینه آموزش نیز برنامه‌هایی اجرا شده تا بتوانیم پلیسی داشته باشیم که از آخرین قوانین اطلاع داشته باشد و بر وظایف سازمانی خود هم به خوبی واقف باشد که اگر این دو کنار هم باشند موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: قوه قضاییه به عنوان تضمین کننده حقوق مردم است و دستگاه قضایی در صورتی می‌تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد که مورد تضعیف قرار نگیرد و ابزارهایی داشته باشد.

قاسمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تحول در قوه قضائیه، افزود: اگر بخواهیم به سمت دادرسی الکترونیک برویم باید نیروی انتظامی هم همراه شود و این برنامه باید سریع تر عملیاتی شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ابراز کرد: در چند بعد نیرو انتظامی با دستگاه قضایی تعامل دارد که از جمله می‌توان به حقوق عامه اشاره کرد، چراکه نیرو انتظامی به صورت میدانی عمل می‌کند و می‌تواند موضوعات را به اطلاع دستگاه قضایی برساند.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم از دیگر ابعاد است که می‌طلبد متولیان امر اقدامات موثرتری انجام دهند و بخش دیگر هم اجرای احکام است که در این زمینه مشکل داریم و یک پرونده چندین سال طول می‌کشد که به اجرای احکام برسد و اگر قرار باشد این روند طولانی شود نیز مجازات اثر بازدارندگی خود را از دست می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه باید از نیروهای با انگیزه استفاده شود، گفت: تامین نیروی وظیفه از دیگر مسائل است که جا دارد مشکل حل شود و باید از این فرصت به صورت مطلوب استفاده کنیم ودر جهت عدالت و امنیت قدم برداریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان