۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۵۰درصد سنگ مزار شهدای قزوین امسال تعویض می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۸ ساعت: ۱۳:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان در مصاحبه با صبح قزوین:

بیش از ۵۰درصد سنگ مزار شهدای قزوین امسال تعویض می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره به اجرای طرح تعویض سنگ مزار شهدا گفت: هم اکنون از مجموع ۱۲۰۰ سنگ قبر شهیدان در گلزار شهدای قزوین نزدیک به ۴۰۰ سنگ قبر دیگر نیاز به تعویض دارند.

بیش از ۵۰درصد سنگ مزار شهدای قزوین امسال تعویض می‌شود

غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تعویض سنگ مزار شهیدان در گلزار شهدای قزوین اظهار کرد: چندین سال است که نسبت به تعویض سنگ مزار شهدا اقدام کرده‌ایم؛ به طوریکه سال گذشته سنگ مزار بیش از 150شهید تعویض شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره به همکاری مناسب شهرداری قزوین تصریح کرد: اخیرا در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا که به ریاست معاون استاندار و با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شد؛ مصوب شد که با همکاری شهرداری قزوین سنگ قبور 100تن از شهدای قزوین تعویض شود.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سنگ مزار مابقی شهدا نیز به مرور انجام خواهد شد؛ به طوریکه درنظر داریم امسال بالای 50درصد سنگ قبور شهدا تعویض شود.

حقایق پور بیان کرد: با توجه به اینکه امکان تامین اعتبار کلی برای تعویض همه سنگ قبور 1200 شهید آرمیده در گلزار شهدای قزوین وجود نداشت؛ لذا با هماهنگی صورت گرفته هر سال تعدادی از آنها تهیه و تعویض می‌شود.

وی ادمه داد: هم اکنون از مجموع 1200سنگ قبر شهیدان در گلزار شهدای قزوین نزدیک به 400 سنگ قبر دیگر نیاز به تعویض دارند.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین در پایان گفت: البته یک مرتبه در گذشته همه سنگ مزار شهدای استان قزوین تعویض شدند؛ به طوریکه دو بار نیز گلزار شهدای قزوین به عنوان گلزار نمونه کشوری انتخاب شد؛ اما اکنون تعدادی از سنگ قبور شهدا شکسته که در حال تعویض آنها هستیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان